„Ja vždy hovorím, že každý človek má svoj názor na danú vec, každý človek vidí a chápe veci inak. Nikto nevie povedať, čo je správne a čo nie v systéme prírody, života a celého vesmíru. Možno si iba myslíme, že tá naša pravda je tá správna. To pripúšťam aj v mojom prípade – možno nemám pravdu a moje príspevky budú je len jeden veľký „blábol“. Ale vždy sa spýtam, či si aj ostatní pripúšťajú, že možno oni nemajú pravdu?“
Zipperle Cohanim
Moc peňazí

Ako sa stať úspešným podnikateľom v dobe krízy: Komunikácia..

Je množstvo mladých i starších ľudí, ktorých snom je sa stať úspešným podnikateľom. Lenže v dobách celosvetovej ekonomickej krízy je začať podnikať o niečo horšie, ľudia hľadia na kvalitu tovaru, služieb a zároveň siahajú po najnižšej cene. Ale najväčším problémom je to, že každý spotrebiteľ má už isté návyky a obľúbenú značku dodávateľa. Veru veľmi ťažko sa presadzuje na trhu, hlavne ak je málo peňazí na propagáciu. O tom som však nechcel písať, skôr som chcel venovať sa úplne prvým začiatkom podnikania, v nich je totiž schovaný úspech.

Základom úspechu je komunikácia a sila presvedčiť niekoho. Aj keď produkt, ktorý by ste ponúkali nebol až tak výhodný pre spotrebiteľa, dokážete ho predať. Celé čaro predaja totiž spočíva v štýle Vašej komunikácie a presvedčenia zákazníka. Nieto jednoducho nemá v sebe ten dar presvedčovania a to mu podstatne zhoršuje podnikanie. Vždy dokáže skôr predať ten, kto nádherne a pútavo rozpráva, nezabudne pridať úsmevnú príhodu a zároveň z neho cítiť istú dávku istoty a presvedčenia. Veď to dobre poznáte, od človeka s problémom vyjadrenia málo čo by ste si kúpili. Lenže otázka je tá, ako sa naučiť byť ostrieľaný predajca a rozprávač. Je to pritom jednoduché!

Avšak nebudem Vám mútiť hlavu s tým, že každý jeden človek sa môže stať dobrým obchodníkom. Sú medzi nami ľudia, ktorí sa nikdy nestanú dobrým predajcom a rozprávačom. Jednoducho to nemajú v sebe, iste poznáte vo Vašom okolí človeka, ktorý keď chce niečo povedať ide to z neho ako z chlpatej deky a keď niečo povie aj tak to nedáva jasnú predstavu. Najhoršie je, že veľa krát takýto ľudia chodia na kurzy manažérov a tie im dajú len veľké sebavedomie ale s ich komunikáciou a zmýšľaním nič nespravia. Takže vniká nedôveryhodné vystupovanie s veľkým sebavedomím, čo je v konečnom dôsledku ešte horšie, je veľa takých predajcov a nikto ich nemá rád, sú otravní a ešte raz otravní.

Základom podnikateľa je vedieť si povedať svoje. Vedieť komunikovať priamo a povedať si jasnú predstavu o cene. By ste sa čudovali, ale je veľa ľudí, ktorí sa boja vypýtať si peniaze za prácu, každá suma sa im zdá byť totiž príliš veľká. Prípadne majú strach vyjednávať, zdá sa im byť hlúpe jednať o cene, či podmienkach. Preto ešte pred tým, než sa pustíte do podnikania naučte sa povedať svoj názor a to vždy slušne!

Stačí napríklad, keď niečo kupujete, vtedy môžete skúsiť začať vyjednávať. Nemyslím konkrétne, že v hypermarkete sa začnete s predavačkou dohadovať pri pokladni, nech Vám dá zľavu. Tak to nefunguje. Ale keď kupujete u súkromníka, kde je priestor na zjednávanie cien, tak môžete skúsiť navrhnúť zľavu ešte pred kúpou. Niekedy to môže dobre dopadnúť a Vy nakúpite s malou zľavou, inokedy Vám obchodník odpovie razantne - nie. Nemôžete ostať smutný a všetko vzdať, veď ste sa len slušne spýtali a za opýtanie Vám nikto z nosa neodhryzne.

U nás v štátoch zjednávajú skoro všetci, pritom v Európe toto zjednávanie dosť upadlo a nevidí sa často. Keď nazrieme do minulosti, zjednávanie o cene tu bolo tisícročia, bolo priam súčasťou ľudského života. Preto aj v menej ekonomicky vyvinutých krajinách je zjednávanie dodnes základom každého obchodu.




Každopádne predajca má predstavu o svojej cene a svojom zisku a kupujúci má predstavu o tom, koľko je ochotný zaplatiť za tovar. Uzavretie obchodu je len o komunikácií a zladení predstáv, o ničom inom, tak prečo to nevyužívať aj v živote? Práve zjednávanie pri kúpe Vás naučí vlastnostiam, ktoré sú najlepším začiatkom pre budúceho podnikateľa. Získate sebavedomie komunikovať a hovoriť, dokážete lepšie odhadnúť cenu aj človeka a naučíte sa ako zniesť odmietnutie, či negatívny postoj od druhej strany. A samozrejme získate skúsenosti, ktoré Vám nikto iný nedokáže dať. Preto nezabudnite vždy pri nakupovaní zjednávať..

Pri šírení článku na nekomerčné účely, je vždy potrebné uviesť zdroj s aktívnym spätným odkazom!

PS: V texte možno nájdeš gramatické chyby, štylistické prehrešky. Ospravedlňujem sa za to! Som bežný človek a nie spisovateľ, alebo gramatický korektor. Moja slovenčina je žiaľ veľmi chabá, školy som absolvoval v štátoch, kde žijem skoro 50 rokov. Niektoré chyby vznikli aj počas prekladu do Slovenského jazyka, prižmúrte prosím jedno očko. Ďakujem!
Zipperle Cohanim   |   17. 10. 2012   |   Komentáre: -   |   Počet videní: 5874

Diskusia k článku

Tento článok ešte nemá žiadny príspevok!

Najčítanejšie články v tejto rubrike
Kategória: moc peňazí | Dátum: 09. 10. 2012 | Komentáre: 32 | Počet videní : 39540
Kategória: moc peňazí | Dátum: 01. 11. 2011 | Komentáre: 8 | Počet videní : 24803
Kategória: moc peňazí | Dátum: 18. 10. 2011 | Komentáre: 25 | Počet videní : 20056
Kategória: moc peňazí | Dátum: 11. 04. 2012 | Komentáre: 8 | Počet videní : 16958
Kategória: moc peňazí | Dátum: 04. 11. 2011 | Komentáre: 27 | Počet videní : 12942
Najnovšie články
Kategória: cirkev a náboženstvo | Dátum: 31. 12. 2013 | Komentáre: 6 | Počet videní : 10937
Kategória: moc peňazí | Dátum: 30. 12. 2013 | Komentáre: 2 | Počet videní : 5607
Kategória: neprispôsobiví občania | Dátum: 24. 09. 2013 | Komentáre: 5 | Počet videní : 9356
Kategória: Zipperle sleduje svet | Dátum: 23. 09. 2013 | Komentáre: - | Počet videní : 10218
Kategória: moc peňazí | Dátum: 23. 07. 2013 | Komentáre: 2 | Počet videní : 10820
Kategória: politické šarvátky a kríza | Dátum: 20. 07. 2013 | Komentáre: 5 | Počet videní : 5700
Zipperle odporúča
Dátum: 11. 11. 2011 | Komentáre: 6 | Počet videní : 8034
Dátum: 12. 11. 2012 | Komentáre: 24 | Počet videní : 8098
Dátum: 27. 09. 2012 | Komentáre: 3 | Počet videní : 10150
Dátum: 19. 04. 2013 | Komentáre: 14 | Počet videní : 11032
Dátum: 03. 05. 2012 | Komentáre: 10 | Počet videní : 11802
Dátum: 24. 04. 2012 | Komentáre: 4 | Počet videní : 11856
Dátum: 06. 07. 2012 | Komentáre: 29 | Počet videní : 11899
Dátum: 02. 11. 2011 | Komentáre: 9 | Počet videní : 12785
Dátum: 18. 07. 2012 | Komentáre: 9 | Počet videní : 16066
Dátum: 18. 10. 2011 | Komentáre: 25 | Počet videní : 20056