„Ja vždy hovorím, že každý človek má svoj názor na danú vec, každý človek vidí a chápe veci inak. Nikto nevie povedať, čo je správne a čo nie v systéme prírody, života a celého vesmíru. Možno si iba myslíme, že tá naša pravda je tá správna. To pripúšťam aj v mojom prípade – možno nemám pravdu a moje príspevky budú je len jeden veľký „blábol“. Ale vždy sa spýtam, či si aj ostatní pripúšťajú, že možno oni nemajú pravdu?“
Zipperle Cohanim
Veda a technika

Google je spravodlivý! Len SEO firmy dehonestujú kvalitu výsledkov vo vyhľadávačoch. (Prepis z prednášky) I. 2010



Dobrý deň vo spolok. Moje meno Vám hovoriť nemusím, máte ho na tabuli za mnou. Nie, nevolám sa Epson.... Možno sa niekomu nebude páčiť, čo budem hovoriť. Môže sa kľudne ozvať a prejaviť svoj názor. Veď o tom je diskusia. Prejavenie by mohlo byť podľa možností bezbolestné. Pre mňa.

Dnes som bol pozvaný aby som povedal niečo o návštevnosti a optimalizácií. Takže. Každého autora internetovej stránky zaujíma hlavne návštevnosť jeho stránky. Tá býva vo väčšine prípadov tvorená hlavne návštevnosťou z vyhľadávačov, napr. Google. Keď vytvoríte novú stránku, zrazu zistíte, že ste v Google na 999 999 mieste. Aké pekné číslo, však? Len keby to boli doláre. Pred vami je množstvo iných stránok, ktoré Vás doslovne prevalcujú. Neviete čo s tým robiť. Vtedy zistíte, že existujú pojmy ako SEO, výmena odkazov, reklamné články..

Google sa snaží byť vo svojich výsledkoch vyhľadávania spravodlivý. Fakt. Rovnako ako ostatné vyhľadávače. Veď aj musia, predstavte si tu blamáž ak by začal google manipulovať s výsledkami. Stratil by úplne na dôveryhodnosti i ziskoch..

Aj keď sa snaží byť google spravodlivý, musíme si uvedomiť, že na internete je obrovské množstvo stránok. Nie je preto možné aby človek v spoločnosti Google prešiel manuálne každú novú stránku, porovnal ju s konkurenciou, zhodnotil jej prínos i kvalitu a podľa toho ju umiestnil na vhodnej pozícií. Preto výsledky vyhodnocuje umelo vytvorený veľmi zložitý program = robot, ktorý podľa množstva zadefinovaných pravidiel určuje aká dobrá a kvalitná je daná stránka. Ten pravidelne navštevuje vašu stránku a kontroluje, čo máte nového. Nezabudne skontrolovať aj ostatné stránky, či niekde sa o Vašej stránke nepíše a nehovorí.

Programátori a tvorcovia stránok už rokmi a pokusmi zistili, asi ako približne funguje algoritmus robota a snažia sa optimalizovať stránky tak, aby „mozog vyhľadávača“ dával lepšie pozície stránok vo svojom vyhľadávaní. Vznikol nový odbor v oblasti internetu a to optimalizácia pre vyhľadávače. Ľudia získavajú odkazy, skúšajú rôzne finty a snažia sa o to aby tá ich stránka bola na čo najlepšej pozícií vo vyhľadávači. Vyhľadávače totiž tvorí algoritmus, ktorý podľa určitých indícií posúva stránku vo vyhľadávači. Nebudem ich teraz rozoberať je ich veľké množstvo a niektoré sú aj tajomstvom. Podstatou je to, že čím je stránka kvalitnejšia, má viac odkazov a čiastočne aj navštevovanejšia, tým ma lepšiu pozíciu. Samozrejme nie je odkaz ako odkaz. Odkazy zo stránok podobného zamerania majú vyššiu hodnotu ako odkazy zo stránok v inej oblasti.

Neuznávam firmy a ľudí, ktorí sa venujú optimalizácií stránok pre vyhľadávače, copywrittingu, či obchodujú s odkazmi. Nejde mi o to, že neuveriteľne zarábajú na iných ľudoch ale skôr o to, že zároveň ničia výsledky vyhľadávania. Len vďaka týchto firiem nachádzate sprosté a debilné výsledky vo vyhľadávaní. Áno vďaka nim! Darmo sa hneváte.

Nebyť týchto „lúzrov“, čo tlačia nekvalitné stránky tvorené len pre zisk na lepšie pozície, bolo by všetko lepšie. Vyhľadávač by našiel stránku, zhodnotil obsah i kvalitu obsahu. Skontroloval by ako sa ostatným ľudom páči, ako často ju navštevujú a ako píšu všade na internete o nej. Ak by bola dobrá a navštevovaná, zaslúžila by si lepšiu pozíciu vo vyhľadávaní.

Nezabúdajme však na to, že všetky vyhľadávače sa snažia bojovať proti nekvalitným stránkam a prehnaným optimalizáciám. Čo chcem povedať? Tvorte stránky pre ľudí! Kašlite na optimalizácie pre vyhľadávače a už vôbec neplať tisíce dolárov nejakému mizerovi. Základom je dodržiavať pár základných prístupov pre tvorbe stránky a textov. Píšte o tom, čo Vás baví, píšte pravidelne. Používajte výstižné a presné názvy, členenie textu. Stánku robíte predsa pre ľudí a nie pre vyhľadávače..

Otázka: Ale jako potom spropagovať stránku? Ako ju dostať na dobré pozície vo vyhľadávaní, keď radíte odveci? Bez zaplatenej optimalizácie, SEO, copywrittingu to už dnes nejde, možno to išlo pred 10-15 rokmi. Máte zastaralé názory, ale akceptujem ich, lebo ste starší človek, nehnevajte sa za úprimnosť..

Všetko ide, len treba chcieť. Pozrite sa na to takto. Každý článok na stránke, ak má byť dobre a jednoducho i pútavo čitateľný pre človeka musí mať určité parametre. Mal by mať jasný výstižný názov, čo je u HTML title. Mal by mať jednoznačné členenie textu, tiež použité vhodné nadpisy h1,h2,h3, zvýraznené dôležité a podstatné časti textu napr strong, b. Pre návštevníka stránky je tiež dôležité aby url adresa článku nemala 1555 parametrov, ale aby skôr obsahovala pekné a jednoduché url adresy, napríklad názov článku.

Toto sú bežné veci, ako vyzerá článok, či text a pritom je to zároveň aj súbor techník, ktoré sa používajú na optimalizáciu pre vyhľadávače. Takže stačí písať pekne pre ľudí a bude sa to páčiť aj vyhľadávačom.

A návštevnosť? Samozrejme nemôžete očakávať, že ak spravíte „popiči“ dobrú stránku v pondelok, tak v utorok budete mať sto tisíc návštev. Dobré je vedieť, že každá stránka môže mať 4 základné druhy návštevnosti:

priama návštevnosť - cez dobrý názov domény /type-in traffic/
návštevnosť cez vyhľadávače
návštevnosť z odkazov na iných stránkach
návštevnosť cez offline reklamu

Keď spustíte hocijakú stránku základom je získať na ňu návštevníkov. Môžete poslať odkaz priateľom, napísať do diskusných fór, na sociálne siete. Ak je stránka prínosná ľudia začnú pomaly chodiť na Vašu stránku. Bude sa o nej hovoriť, ľudia začnú odkazovať na ňu. V druhej fáze je dobré popridávať ju do katalógov stránok, aby ľudia i vyhľadávače vedeli o jej existencií. A keď prídu vyhľadávače a začnú indexovať Vašu stránku a zaradia ju do vyhľadávania treba len pravidelne originálne písať a aktualizovať obsah. To je najcennejšie pravidlo. Ak máte veľa peňazí, môžete si zaplatiť aj podpornú reklamu v nejakom systéme, napríklad Google Adwords, alebo objednajte si reklamný banner, či PR článok na nejakom navštevovanom webe, ktorý má návštevníkov podobného zamerania ako Vaša stránka. Všetko chce svoj čas, ale ak je Vaša stránka prínosná, ľudia sa len tak pohrnú.

A nepotrebujete si platiť ani copywrittera, ani SEO optimalizáciu, kupovať odkazy. Ale ak spravíte nudnú stránku s duplikátnmi textami, ktoré ste ukradli s wikipedie tak nepočítajte s prirodzenou návštevnosťou. Google nie je somár, vie to odhaliť. Mimochodom, len tak medzi nami, najväčšie portáli ktoré mám, a ktoré sú absolútnou špičkou vo svojom obore na našej krajine vznikali bez nejakej pomoci seo odborníkov. Ľudia a kvalitná stránka, to je SEO!


Čo si myslíte o duplicitnom obsahu, na internete je už toľko textov, že každú nový text je už v podstate duplicita, nemyslíte?

Duplicita je problém číslo jedna. Ale takto poviem. Ak dám za úlohu sto ľudom opísať modrú lampu a tak väčšina napíše, že lampa je modrá. Tak vzniká duplicita. Ale keď napíšte že lampa stojí na stole a žlté lúče svetla presvecujú modré sklo, už je to iný text. Neduplicitný.

Na záver ešte k tej duplicite. Problémom u nových stránok je jedna zvláštnosť. Máte novú stránku, vypublikujete nový vysokokvalitný článok a niekto Vám ho ukradne. Dá si ho na svoju staršiu a navštevovanejšiu stránku. Hádajte koho článok bude prvšie indexovaný? Ktorý bude originál a ktorý bude duplikát? A čo sa s tým dá robiť?

Odpoveď mi poviete na ďalšom stretnutí. Je to taká malá domáca úloha pre Vás. Keď na ňu zabudnete, to nevadí, možno aj ja zabudnem, čo som sa Vás pýtal. Ale keď mi to nepripomeniete, nemáte domácu úlohu a máte voľno. Môžete napríklad tvoriť stránky..




Pokračovanie: Google je spravodlivý! Alebo nie je to vždy úplne pravda? (Prepis z prednášky) II. 2010

Pri šírení článku na nekomerčné účely, je vždy potrebné uviesť zdroj s aktívnym spätným odkazom!

PS: V texte možno nájdeš gramatické chyby, štylistické prehrešky. Ospravedlňujem sa za to! Som bežný človek a nie spisovateľ, alebo gramatický korektor. Moja slovenčina je žiaľ veľmi chabá, školy som absolvoval v štátoch, kde žijem skoro 50 rokov. Niektoré chyby vznikli aj počas prekladu do Slovenského jazyka, prižmúrte prosím jedno očko. Ďakujem!
Zipperle Cohanim   |   29. 10. 2011   |   Komentáre: 2   |   Počet videní: 6192

Diskusia k článku

SeoMarketing (26. 11. 2011) | Komentár
“Len vďaka týchto firiem nachádzate sprosté a debilné výsledky vo vyhľadávaní.“ = hm, náhodou robím linkbuilding a copywriting pre pár firiem a vôbec nie náhodou som ich dostal na prvé miesta v Google. A môžem povedať že tieto firmy predávajú svojim zákazníkom perfektné služby a kvalitné produkty.

“Nebyť týchto „lúzrov“, čo tlačia nekvalitné stránky tvorené len pre zisk na lepšie pozície, bolo by všetko lepšie.“ = snáď si nemyslíte že nejaká firma mi zaplatí 1000 eur za deň práce len preto, aby som dostal na prvé miesto v Google nekvalitnú stránku z ktorej návštevníci ujdú hneď ako zistia kam sa dostali? Stránky tvorené pre zisk - no to je ohromné, aj www.ako-zarobit-peniaze.eu je plná reklám, je to evidentná stránka robená pre zisk a keby ste sa nesnažili o optimalizáciu tak by sem zavítal možno jeden návštevník ročne.

Povedzme si na rovinu - máte stránku robenú pre zisk a snažíte sa optimalizovať na frázy typu “ako zarobiť peniaze“ - vidno už podľa domény. Optimalizujete preto, aby ste mali návštevnosť a zisk z reklám. Potom robíte PRESNE to čo vytýkate iným webstránkam a dokonca seo agentúram.

“Kašlite na optimalizácie pre vyhľadávače“ = to je pekná rada od niekoho kto už pri nákupe domény myslel na optimalizáciu, však?

“Stánku robíte predsa pre ľudí a nie pre vyhľadávače..“ = to je predsa samozrejmosť, Google vám predsa nebude klikať na reklamy.

“Základom je dodržiavať pár základných prístupov pre tvorbe stránky a textov.“ = a je to TU ..! Vy to síce nazývate základné postupy pri tvorbe stránky a textov, my profíci čo sa tým živíme to nazývame SEO. Resp. optimalizácia pre vyhľadávače, ak máte viac radi slovenčinu než anglické skratky.

Zdar..!Peter (21. 02. 2012) | SeoMarketing
Autor textov je niekto uplne iny ako majitel stranky, pise sa to v uvodnej titulke, niekto zaraba na myslienkach inych ludi.

Najčítanejšie články v tejto rubrike
Kategória: veda a technika | Dátum: 01. 12. 2012 | Komentáre: 90 | Počet videní : 28461
Kategória: veda a technika | Dátum: 07. 04. 2012 | Komentáre: 1 | Počet videní : 27540
Kategória: veda a technika | Dátum: 30. 05. 2012 | Komentáre: 10 | Počet videní : 27321
Kategória: veda a technika | Dátum: 11. 05. 2012 | Komentáre: 22 | Počet videní : 20966
Kategória: veda a technika | Dátum: 03. 08. 2012 | Komentáre: - | Počet videní : 19763
Najnovšie články
Kategória: cirkev a náboženstvo | Dátum: 31. 12. 2013 | Komentáre: 6 | Počet videní : 11899
Kategória: moc peňazí | Dátum: 30. 12. 2013 | Komentáre: 2 | Počet videní : 5761
Kategória: neprispôsobiví občania | Dátum: 24. 09. 2013 | Komentáre: 5 | Počet videní : 10267
Kategória: Zipperle sleduje svet | Dátum: 23. 09. 2013 | Komentáre: - | Počet videní : 10871
Kategória: moc peňazí | Dátum: 23. 07. 2013 | Komentáre: 2 | Počet videní : 11516
Kategória: politické šarvátky a kríza | Dátum: 20. 07. 2013 | Komentáre: 5 | Počet videní : 5866
Zipperle odporúča
Dátum: 11. 11. 2011 | Komentáre: 6 | Počet videní : 8194
Dátum: 12. 11. 2012 | Komentáre: 24 | Počet videní : 8248
Dátum: 27. 09. 2012 | Komentáre: 3 | Počet videní : 11080
Dátum: 19. 04. 2013 | Komentáre: 14 | Počet videní : 11928
Dátum: 24. 04. 2012 | Komentáre: 4 | Počet videní : 12274
Dátum: 03. 05. 2012 | Komentáre: 10 | Počet videní : 12729
Dátum: 06. 07. 2012 | Komentáre: 29 | Počet videní : 12868
Dátum: 02. 11. 2011 | Komentáre: 9 | Počet videní : 13364
Dátum: 18. 07. 2012 | Komentáre: 9 | Počet videní : 17114
Dátum: 18. 10. 2011 | Komentáre: 25 | Počet videní : 20744