„Ja vždy hovorím, že každý človek má svoj názor na danú vec, každý človek vidí a chápe veci inak. Nikto nevie povedať, čo je správne a čo nie v systéme prírody, života a celého vesmíru. Možno si iba myslíme, že tá naša pravda je tá správna. To pripúšťam aj v mojom prípade – možno nemám pravdu a moje príspevky budú je len jeden veľký „blábol“. Ale vždy sa spýtam, či si aj ostatní pripúšťajú, že možno oni nemajú pravdu?“
Zipperle Cohanim
Politické šarvátky a kríza

Manipulácia médií s vedomím občanov. To nie je konšpiračná teória!



Celé roky sa na nás valia z televíznych obrazoviek priam jednoduché relácie, informácie. Niežeby boli málo náročné na výrobu, ale ich myšlienka, či pointa je postavená na jednoduchom, priam nízkom základe. Myslím intelektuálnom. Mnohí z Vás musia len točiť hlavou, keď vidia aké sú tieto relácie populárne. Veď na to sa nedá ani pozerať bez rozčúlenia. Programy ukazujú len násilie a koncentrovanú tuposť. Každý len nadáva, ale sledovanosť je stále vysoká. Ako je to potom možné? Každá relácia, či program ma len jednu úlohu. Pritiahnuť sledovanosť. Táto pretechnizovaná uponáhľaná doba nepozná oddych. Čas len na potreby jednotlivca, čas na zamyslenie. Ľudia ktorí myslia a zamýšľajú sa už nie sú poslušní občania, to vedenie štátu a veľké korporácie vedia. Čím jednoduchší „osprostený“ človek, tým lepšie pre nich. Len maličký príklad, osprostený človek si kúpi párok, ktorý ani neobsahuje mäso, len múku a samé Ečka, či dochucovadlá. Jednoduchý človek totiž nemá čas na štúdium Ečok, kúpi to, čo mu predajcovia a média naservírujú. Nerozumie sa jednoducho do problematiky. A tak je to vo všetkom.

Oveľa horšie je to s vplyvom médií na verejnú mienku, či nejaký problém. Skúste si pozrieť niekedy správy a hlbšie sa zamyslieť nad tým, čo vlastne redaktori hovoria. Najčastejšie sú to tieto vety:

Vraj, možno, neoficiálne zdroje uvádzajú.. - redaktor uvádza, že pravda, ktorú predsúvajú občanom je relatívna, to značí, že nemusí byť pravdivá. To dáva veľké možnosti na manipuláciu občanov. Za nepravdivú informáciu by sa mohli dostať pred súd. Stačí len pridať čarovné slovo „vraj“ a média môžu povedať čokoľvek. Aj to, čo vyhovuje predovšetkým majiteľom médií, či ich známym, zadávateľom reklamy a spriaznenej vláde. Sú to len reči na štýl: „Jedna babka povedala“. Obyčajní ľudia tomu však uveria!

V novinách XXX písali, v TV XXX hovorili.. - vyhováranie sa na iný zdroj. Stačí ak jeden mediálny dom vypustí nejakú informáciu s priam škandalóznym podtextom a ostatné média ich okamžite spracujú a bez overenia citujú. Samozrejme citujú len to čo sa im hodí, čo sa hodí šéfovi spravodajstva.

Ekonomicky analytik sa vyjadril, politický expert povedal.. - veľmi populárne je v dnešnej dobe používať rozhovory, či skôr komentáre ekonomických analytikov a expertov na politiku. Lenže ide o to, že jeden subjektívny názor človeka je predkladaný ako univerzálna pravda. Stačí ak má niekto vysokú školu v ekonomickom smere, robí niekde v banke a už je dávaný do pozície radcu národa. Pritom napríklad nejaký politický expert, komentátor môže byť vnútorne naklonený k jednej strane vlády a tým pádom o jeho nestrannosti nemôže byť ani reč..

Ratingová agentúra vyhlásila, že.. - tieto vyhlásenia patria k mojim obľúbeným. Podľa ratingových agentúr totiž funguje trh, sila meny. Pritom vie niekto z Vás otvorene povedať, kto založil a vlastní ratingovú agentúru? Aká je jej úloha? Veď niekto ju musí financovať! Väčšinou ide o súkromné spoločnosti a to už zaváňa manipuláciou. Stačí aby nejaká ratingová agentúra vyhlásila, že nejaký štát je na to horšie a hneď sa zvýšia napríklad úverové sadzby pôžičiek pre daný štát. Súkromne banky si môžu následne dovoliť štátu požičať peniaze za vyšší úrok, viac zarobia. A to je len malý krôčik od manipulácie, stačí ak sa banka tajne dohodne s ratingovou agentúrou a hneď viac zarobí peňazí na štáte a občanoch..

Bankový a investičný expert odporučil.. - a zase zostávame v bankom sektore a svete peňazí. Majiteľ súkromnej banky vyšle hovorcu do médií, ktorý komentuje a odporúča ako investovať. Skoro vždy má daná banka aj nejaké prepojenie s daným médiom. Môže ísť o viditeľné prepojenia – reklamu, alebo o neviditeľné prepojenia, banka poskytuj úver na iný projekt, ktorý rozbieha majiteľ médií. Prípadne majú média toto istého majiteľa, ako aj banka ktorú propagujú. A výsledok je ďalšia manipulácia s mienkou občanov. Určite aj u Vás sú média, ktoré majú vlastníctvo prepojené na nejakú obrovskú finančnú skupinu – korporáciu. Potom v týchto médiach vidíte, ako propagujú svoje všetky projekty. Médium sa potom nepriamo premení na čisto reklamné médium a hlasnú trúbu majiteľa.

Už začínate chápať, čo majú tieto príklady spoločné? Média niekto ovláda a určuje ich smer tak, aby mal samozrejme z nich prospech. A to nie len na nižšej úrovni, ako by sa mohlo zdať. Nepropagujú len svoje spoločnosti, ale nabiehajú aj politickým subjektom. Ovplyvňujú verejnú mienku vo všetkých oblastiach, kľudne aj v oblasti zákonov, investovania, kupovania produktov, vojen. Stačí im len presvedčiť masu ľudí a tí potom majú podobný názor. Toto je dnešný smer médií. Preto stále silnie moc mediálnych domov, veľké spoločnosti skupujú menšie média a zlučujú ich pod jedného majiteľa.




Veľké spoločnosti si objednávajú reklamu len u veľkých médií a tie menšie média postupne upadajú. Keď nemajú možnosť príjmov z reklamy, nemajú prostriedky na svoj chod. Slobodné a nezávislé média upadajú a za chvíľku sa úplne vytratia. Ľudia bežní to vôbec nevnímajú, je im jedno, čo vidia v televízií, hlavne nech je tam množstvo krvi a škandálov. To im stačí k životu. Žiaľ..

Pri šírení článku na nekomerčné účely, je vždy potrebné uviesť zdroj s aktívnym spätným odkazom!

PS: V texte možno nájdeš gramatické chyby, štylistické prehrešky. Ospravedlňujem sa za to! Som bežný človek a nie spisovateľ, alebo gramatický korektor. Moja slovenčina je žiaľ veľmi chabá, školy som absolvoval v štátoch, kde žijem skoro 50 rokov. Niektoré chyby vznikli aj počas prekladu do Slovenského jazyka, prižmúrte prosím jedno očko. Ďakujem!
Zipperle Cohanim   |   03. 07. 2012   |   Komentáre: 2   |   Počet videní: 3794

Diskusia k článku

KE (09. 07. 2012) | !!!pravdivé info o aktuálnych udalostiach vo svete!!!
https://www.facebook.com/ZBEZCqed (14. 08. 2012) | -
> “Ľudia bežní to vôbec nevnímajú, je im jedno, čo vidia v televízií, hlavne nech je tam množstvo krvi a škandálov. To im stačí k životu. Žiaľ..“

Proleti.

Najčítanejšie články v tejto rubrike
Kategória: politické šarvátky a kríza | Dátum: 18. 07. 2012 | Komentáre: 9 | Počet videní : 25971
Kategória: politické šarvátky a kríza | Dátum: 16. 06. 2012 | Komentáre: 5 | Počet videní : 15888
Kategória: politické šarvátky a kríza | Dátum: 13. 07. 2012 | Komentáre: 16 | Počet videní : 15857
Kategória: politické šarvátky a kríza | Dátum: 28. 11. 2012 | Komentáre: - | Počet videní : 14181
Kategória: politické šarvátky a kríza | Dátum: 09. 09. 2012 | Komentáre: - | Počet videní : 14136
Najnovšie články
Kategória: cirkev a náboženstvo | Dátum: 31. 12. 2013 | Komentáre: 6 | Počet videní : 20951
Kategória: moc peňazí | Dátum: 30. 12. 2013 | Komentáre: 2 | Počet videní : 6855
Kategória: neprispôsobiví občania | Dátum: 24. 09. 2013 | Komentáre: 5 | Počet videní : 18517
Kategória: Zipperle sleduje svet | Dátum: 23. 09. 2013 | Komentáre: - | Počet videní : 18749
Kategória: moc peňazí | Dátum: 23. 07. 2013 | Komentáre: 2 | Počet videní : 18864
Kategória: politické šarvátky a kríza | Dátum: 20. 07. 2013 | Komentáre: 5 | Počet videní : 6952
Zipperle odporúča
Dátum: 12. 11. 2012 | Komentáre: 24 | Počet videní : 9480
Dátum: 11. 11. 2011 | Komentáre: 6 | Počet videní : 11170
Dátum: 24. 04. 2012 | Komentáre: 4 | Počet videní : 14223
Dátum: 19. 04. 2013 | Komentáre: 14 | Počet videní : 19767
Dátum: 27. 09. 2012 | Komentáre: 3 | Počet videní : 20040
Dátum: 06. 07. 2012 | Komentáre: 29 | Počet videní : 20803
Dátum: 03. 05. 2012 | Komentáre: 10 | Počet videní : 20950
Dátum: 02. 11. 2011 | Komentáre: 9 | Počet videní : 21166
Dátum: 18. 07. 2012 | Komentáre: 9 | Počet videní : 25971
Dátum: 18. 10. 2011 | Komentáre: 25 | Počet videní : 28018