Negatívny linkbuilding dokáže odstrániť konkurenciu v Google!
Kto sleduje situáciu v oblasti optimalizácie pre vyhľadávač Google vie, že s príchodom nového algoritmu sa vyskytujú aj nové, niekedy priam nepríjemné skutočnosti. Nebudem písať o penalizácií za duplicitný alebo pochybný obsah, ale krátko spomeniem aké problémy môže spôsobiť negatívny linkbuilding.
Jeden projekt sa nám dlhodobo udržoval na prvom mieste v Google. Označenie dlhodobo značí približne 8 rokov. Pracovali sme na unikátnom obsahu celé roky, išlo o projekt v oblasti stavebníctva a dodávky dreva ako stavebného materiálu. Samozrejme počas tých rokov sa objavilo množstvo konkurencie, ktorá investovala veľké množstvo peňazí do optimalizácie stránky aj do obsahu. Ale naše prvenstvo obsahom nedokázala predbehnúť a to ani vtedy ak zachádzali v optimalizácií do priam šedej zóny optimalizácie.
Nejako sme tomu nevenovali pozornosť, neriešili sme to, skôr sme sa venovali stále lepšiemu obsahu. Jedného krásneho dňa zavolal hlavný analytik, že máme problém, naša stránka sa prepadla na pozíciách. Dobehol som do firmy a zistili sme, že jednoducho naša stránka padla na pozície, medzi nekvalitné stránky. Nastal aj úbytok Pageranku zo 7 na 4. Dosť ma to vyviedlo z rovnováhy. Na prvé miesto sa totiž dostal náš konkurent, známy svojim pochybným obsahom, často s generovaným obsahom umelo. Začali sme ozdravný proces, pridávali sme viac obsahu, zaplatili si aj spätné odkazy. Iná možnosť nebola..
Práve pri kontrole nových odkazov sme narazili na fenomén. Na náš portál bolo umelo vytvorené obrovské množstvo odkazov z rôznych podvodných stránok. Zo stránok, ktoré obsahujú malware, porno a penalizovaný obsah. Išlo priam o tisíce odkazov. Začali sme si spájať vplyv týchto odkazov na naše pozície v Google.
V priebehu 5 mesiacov, sme viac násobne požiadali Google o znovu posúdenie našej stránky, kde sme poukázali na to, že s tými odkazmi nemáme nič spoločné. Nakoniec po pól roku sa naša stránka dostala na pôvodné pozície. Až neskôr som sa dozvedel, že náš hlavný konkurent si objednal a zaplatil balíček na diskreditáciu konkurencie – nás. Zaplatil tisíce zlých odkazov a dokonca nás nahlásil, že predávame odkazy!
Nikdy by som neveril, že je vôbec takéto niečo možné. Zlé a pochybné odkazy dokážu doslovne odpáliť Váš web z dobrých pozícií. Teraz už viem, že je potrebné aj neustále sledovanie aké stránky odkazujú na Vás a keď vznikne nejaká nezrovnalosť, treba to hneď riešiť. Netreba zabúdať na to, že konkurencia môže byť veľmi hnusne zákerná..
PS: V texte možno nájdeš gramatické chyby, štylistické prehrešky. Ospravedlňujem sa za to! Som bežný človek a nie spisovateľ, alebo gramatický korektor. Moja slovenčina je žiaľ veľmi chabá, školy som absolvoval v štátoch, kde žijem skoro 50 rokov. Niektoré chyby vznikli aj počas prekladu do Slovenského jazyka, prižmúrte prosím jedno očko. Ďakujem!