„Ja vždy hovorím, že každý človek má svoj názor na danú vec, každý človek vidí a chápe veci inak. Nikto nevie povedať, čo je správne a čo nie v systéme prírody, života a celého vesmíru. Možno si iba myslíme, že tá naša pravda je tá správna. To pripúšťam aj v mojom prípade – možno nemám pravdu a moje príspevky budú je len jeden veľký „blábol“. Ale vždy sa spýtam, či si aj ostatní pripúšťajú, že možno oni nemajú pravdu?“
Zipperle Cohanim
Politické šarvátky a kríza

Nie sme všetci komerčné materiálne ovce, páni politici



Politik je zvláštny tvor. Cicavec! Doslovne. Zástupca ľudu, tvor ktorého prácou je prijímať zodpovedné rozhodnutia pre dobro ľudí, ktorí ho zvolili. Z vonku milý z vnútra skazený. Skazený chuťou hrabať a vládnuť. Aj hrable hrabú, vždy smerom k sebe. Takže už máme dve pomenovania politikov. Cicavec a hrable. Označenie cicavec môže mať viac vysvetlení. Nemusí to byť len vedecký termín pre označenie druhu, môže to byť napríklad aj taký komár, ktorý cicia krv. Politik môže cicať v prenesenom slova zmysle peniaze, rovnako môže hrabať peniaze. A to nie len pre seba, musí hrabať aj pre iných, pre svojich sponzorov. Lenže veľa politikov okrem cicania peňazí, zvykne cicať aj krv, svojim voličom a občanom.

Pri každom politikovi je dobré si hneď na začiatku pozrieť, koľko peňazí dostal v predvolebnej kampani. Tie milióny dolárov, čo im pritečú na účet, na volebnú kampaň. Spýtali ste sa niekedy, odkiaľ tieto peniaze prišli, kto ich len tak daroval?

Nedávno mi jeden známy – profesor z univerzity, ktorého si nesmierne vážim hovoril o podpore politických strán. On sám pri voľbe senátora zobral svoje peniaze a odniesol ich na kampaň. Poznal osobne senátora, kamarátil sa s ním a v dobrej viere mu daroval celý svoj ročný plat. Robil to len z čistého presvedčenia. Pre mňa je to neuveriteľné, že sa dnes nájdu aj takí ľudia. Čo celoročnú odmenu za svoju prácu venujú na kampaň, aby podporili politika, ktorému veria a v ktorom vidia budúcu nádej pre dobro krajiny. Po úspešnej kampani sa kandidát na senátora naozaj stal senátorom. Pán profesor mal z toho radosť, bol na seba hrdý, že aj vďaka nemu sa dostal na toto miesto, človek, ktorému dôveroval. Oveľa väčšie prekvapenie nastalo, keď sa ho na záhradnej párty senátor spýtal, či nemá záujem obsadiť miesto v regionálnej politike. Ponúkol mu dobrý plat, výhody. Pán profesor sa spýtal hneď, že čomu vďačí za takú štedrú ponuku, nečakal to totiž. Odpoveď ho prekvapila ešte viac, veď za finančnú pomoc v kampani – veď preto asi daroval takú veľkú sumu peňazí. Načo inak by to robil. Samozrejme ostal veľmi sklamaný, chudák, vôbec netušil ako to vo svete chodí! Veril v dobro ostatných, nerobil svoje rozhodnutia za účelom zisku...

Čo tým chcem povedať? Úlohou kandidáta na politika je presvedčiť, čo najväčší okruh obyvateľov, aby ho volili. Dobre on sám vie, že pár krát vystúpiť v televízií a na námestí nestačí, nech má ten najlepší program na svete. Ľudia ho kvôli jeho plánom a ideám jednoducho voliť nebudú. Ľudia potrebujú byť zmanipulovaní a unesení veľkoleposťou kampane. Volebná kampaň musí mať, čo najväčší dosah na obyvateľstvo a taká poriadna kampaň už stojí peniaze, obrovské peniaze. Každá kampaň dnes už má svoju značku, svoj plán. Rovnako agresívnu ako kampaň na nejaký komerčný výrobok. Základom je aby ju ľudia mali stále na očiach. Musí útočiť zo všetkých strán. Televízia, internet, ulice, rádio, plagáty. Jednoducho všade. K tomu sa pridajú len pozitívne ohlasy na kandidáta, tie sú veľa krát vytvorené umelo, reklamnou agentúrou. Celé tímy psychológov nastavujú parametre kampane tak, aby presne zasiahli cieľovú skupinu obyvateľstva. Servírujú obyvateľom presne to, čo chcú vidieť a počuť.

Ľudia dnes sú vo väčšej miere osprostení a ľahko podliehajú manipuláciám. Za to ani nemôžu, žijú svoj život zameraný na konzumné komerčné i na materiálne hodnoty. Čím ďalej, ľudia menej rozmýšľajú a menej hľadajú súvislosti. Nemajú už tu potrebu. Ľudí viac trápi ako sa ráno obliekli do práce, či aký šperk si zavesia na krk. Aké topánky si kúpia, či sú značkové. Aby iní ľudia na nich neukazovali prstom.

Celý systém je tomu naklonený, využíva média na manipuláciu. Celé roky experimentov. Každý výrobca skúša pomocou reklamných agentúr rôzne finty, ktoré lepšie pôsobia na manipuláciu obyvateľstva tak, aby jednoducho podľahli a kúpili aj to, čo nepotrebujú. A národ osprostieva, stále viac žije v tom komerčnom duchu. O to ale ide aj politikom. Aby ľudia nerozmýšľali zbytočne viac ako treba. Aby prijali to, čo im predložia a navyše ešte sa z toho aj tešili! Totiž z kúpy výrobku musíte mať radosť, zo zvolenia senátora musíte pociťovať eufóriu.

Je to podobný pocit, ako pri sledovaní futbalu. Držíte palce vybranému teamu, tešíte sa neskutočne ak Váš team vyhrá zápas. Aký ste na druhej strane nahnevaní a podráždení, keď prehrajú. Neuvedomujete si pri tom to, že každý hráč v top teamoch ročne zarába aj 30 miliónov dolárov a vo svojej podstate naháňajú len kus vzduchu obalený v koži. To je príklad na uvedomenie si podstaty. Podobne je to aj pri voľbách. Ľudia majú potrebu prežívať napätie a eufórie, nehľadia na podstatu veci.

Komerčné ovplyvňovanie obyvateľstva je o manipulácií s mienkou ľudí. Vrátim sa k hmotným statkom. Stačí keď nejaká „celebrita“, sa objaví v šatách, za ktoré by sa nemusela hanbiť ani Vaša prababička. Tieto zároveň ponúkne výrobca do obchodov. Je až neuveriteľné koľko ľudí si je ochotných tie šaty kúpiť aj keď sú drahé. Robia to len preto, že z nejakej „celebrity“ vytvorili ideál, teda média ich presvedčili o tom, že je ideál. Pritom vôbec nemusí byť ideál, ale kľudne môže byť len kus debilnej bábky s inteligenciu motýľa. Ospravedlňujem sa týmto motýľom, nemyslím to v zlom.




Viete, čo Vám chcem povedať? Našli ste to? Pochopili? Všade okolo nás je manipulácia a na vrchole toho ľadovca stoja politici a korporácie. Nenechajte zo seba robiť ovce, rozmýšľajte a premýšľajte. Neriaďte sa tým, čím sa riadi spoločnosť. Každý z nás je jedinečný a má silu svojho názoru. Nenechajte si svoj názor utlačiť a zmanipulovať. Inak sa z Vás stanú ovečky, zaradené do stáda, v jednom veľkom košiari – v štáte!

Pri šírení článku na nekomerčné účely, je vždy potrebné uviesť zdroj s aktívnym spätným odkazom!

PS: V texte možno nájdeš gramatické chyby, štylistické prehrešky. Ospravedlňujem sa za to! Som bežný človek a nie spisovateľ, alebo gramatický korektor. Moja slovenčina je žiaľ veľmi chabá, školy som absolvoval v štátoch, kde žijem skoro 50 rokov. Niektoré chyby vznikli aj počas prekladu do Slovenského jazyka, prižmúrte prosím jedno očko. Ďakujem!
Zipperle Cohanim   |   11. 07. 2012   |   Komentáre: 4   |   Počet videní: 5926

Diskusia k článku

Johny (13. 07. 2012) | hm
157 prezretí a žiadna reakcia - smutné mlčanie jahniat, alebo ticho pred búrkou?D.J. (14. 07. 2012) | dokedy este?
Politika v tomto systeme aky nam nastavili projektanti dejin je spinava hra. Priam si vyzaduje korupciu, klientelizmus a dalsie neresti osobneho prospecharstva politikov. Kto dnes ide do politiky bud ide tento system vyuzit pre svoj osobny prospech (preda svoju dusu korporaciam) alebo chce robit veci dobre, podla svedomia, pre dobro spolocnosti. Toto je vsak naivita - na zlom systeme sa neda stavat. Zly system treba prerobit od zakladov. V nasom pripade od ustavy. Tato iniciativa vsak musi prist z dola, od obycajnych ludi. Politika ktory by mal skutocnu snahu zmenit system bud kupia, zdiskredituju alebo odstrania. Kedy si obcania povedia: Dost pani politici, takto to dalej nepojde!? Ked padne narod uplne na hubu?
Napada ma text z Krylovej piesne: “Nie, niesme na kolenach, ryjeme drzkou zemi“Jaroslav Drapák (14. 07. 2012) | Ako rozsirit tento nazor medzi ludi?
Ludia maju starosti s existenciou, tie starosti im beru viac ako 100 percent energie a to ich unavuje. Unaveni nemaju cas rozmyslat,su radi, ak sa stihnu vyspat a rano znova zacat kolotoc problemov.Vecer si stihnu pozriet nejake spravy a nejaky program. V mediach sa vsak informacie o skutocnych problemoch, o bezpravi a nenazranosti politikov neprezenzuju.Takze jedina cesta by bola zalozit financne nezavislu televiziu a tam rozoberat prave take temy , ake ponuka darwin.sk.Matej (14. 07. 2012) | @ Jaroslav
Neviem či viete o možno prvých lastovičkách alternatívneho informovania verejnosti. Na Slovensku sa už nejaký rok snaží novinár Ľubomír Huďo vo svojich komentároch ukázať iný pohľad na aktuálne dianie vo svete. Iný pohľad ako ten čo ponúka mainstream propaganda.
http://www.spolocnyblok.org/?p=4037

Tento rok sa rozbieha projekt internetovej “televízie“, ktorý zatiaľ vyzerá sľubne: tv24.li

Existuje však aj množstvo nadšencov, ktorý bez nároku na honorár zhromažďujú a hlavne prekladajú zahraničné altenatívne zdroje. napr.: wertyzreport.com

Žiaľbohu väčšina občanov je veľmi pohodlná prípadne lenivá a bohate si vystačí s televízorom, kde všetko pekne dostane takpovediac naservírované rovno pod nos.

Najčítanejšie články v tejto rubrike
Kategória: politické šarvátky a kríza | Dátum: 18. 07. 2012 | Komentáre: 9 | Počet videní : 16371
Kategória: politické šarvátky a kríza | Dátum: 18. 06. 2012 | Komentáre: 4 | Počet videní : 11302
Kategória: politické šarvátky a kríza | Dátum: 16. 06. 2012 | Komentáre: 5 | Počet videní : 8424
Kategória: politické šarvátky a kríza | Dátum: 13. 07. 2012 | Komentáre: 16 | Počet videní : 8150
Kategória: politické šarvátky a kríza | Dátum: 06. 10. 2012 | Komentáre: 6 | Počet videní : 7081
Najnovšie články
Kategória: cirkev a náboženstvo | Dátum: 31. 12. 2013 | Komentáre: 6 | Počet videní : 11194
Kategória: moc peňazí | Dátum: 30. 12. 2013 | Komentáre: 2 | Počet videní : 5653
Kategória: neprispôsobiví občania | Dátum: 24. 09. 2013 | Komentáre: 5 | Počet videní : 9582
Kategória: Zipperle sleduje svet | Dátum: 23. 09. 2013 | Komentáre: - | Počet videní : 10393
Kategória: moc peňazí | Dátum: 23. 07. 2013 | Komentáre: 2 | Počet videní : 11020
Kategória: politické šarvátky a kríza | Dátum: 20. 07. 2013 | Komentáre: 5 | Počet videní : 5745
Zipperle odporúča
Dátum: 11. 11. 2011 | Komentáre: 6 | Počet videní : 8075
Dátum: 12. 11. 2012 | Komentáre: 24 | Počet videní : 8140
Dátum: 27. 09. 2012 | Komentáre: 3 | Počet videní : 10382
Dátum: 19. 04. 2013 | Komentáre: 14 | Počet videní : 11271
Dátum: 24. 04. 2012 | Komentáre: 4 | Počet videní : 11946
Dátum: 03. 05. 2012 | Komentáre: 10 | Počet videní : 12033
Dátum: 06. 07. 2012 | Komentáre: 29 | Počet videní : 12157
Dátum: 02. 11. 2011 | Komentáre: 9 | Počet videní : 12958
Dátum: 18. 07. 2012 | Komentáre: 9 | Počet videní : 16371
Dátum: 18. 10. 2011 | Komentáre: 25 | Počet videní : 20280