„Ja vždy hovorím, že každý človek má svoj názor na danú vec, každý človek vidí a chápe veci inak. Nikto nevie povedať, čo je správne a čo nie v systéme prírody, života a celého vesmíru. Možno si iba myslíme, že tá naša pravda je tá správna. To pripúšťam aj v mojom prípade – možno nemám pravdu a moje príspevky budú je len jeden veľký „blábol“. Ale vždy sa spýtam, či si aj ostatní pripúšťajú, že možno oni nemajú pravdu?“
Zipperle Cohanim
Veda a technika

SEO! Optimalizácia pre vyhľadávače, či spôsob zarábania peňazí?

O optimalizácií pre vyhľadávače sa popísalo neúrekom. Ak niekto sleduje vývoj v oblasti internetu, určite mu neušlo to, že sa z tajomného názvu SEO stal nový obchodný model, ktorý vytvára neuveriteľný tok peňazí a zárobkov. Doby kde najlepším prehliadačom bol Netscape navigátor a vyhľadávač Google neexistoval sú preč. Pritom to nie je až tak dávno, veď taký Google vznikol len v 98 roku.

S pribúdajúcim množstvom stránok vznikla potreba fulltextového vyhľadávača, ktorý by vedel vyhľadať presne to, čo si bežný človek chce vyhľadať. Ide v podstate o zoznam, ktorý má isté pravidlá a čím je stránka prínosnejšia pre užívateľa, tým by sa mala zobrazovať v zozname na lepšom mieste. V počiatkoch vzniku vyhľadávania samozrejme začali vznikať aj spôsoby, ako spraviť stránku tak, aby v týchto vyhľadávačoch sa umiestnila daná stránka na prvých miestach. Celý ten obrovský balón, teda akási bublina zvaná SEO je v podstate len spôsob boja o pozície vo fulltextových vyhľadávačov. O nič iné nejde a nikdy ani nešlo.

Majitelia stránok si veľmi rýchlo uvedomili, že prvé miesta v najväčších vyhľadávačoch im zaručia aj väčší predaj, či väčšiu návštevnosť. Lenže otázka bola, ako získať tie najlepšie pozície. Ľudia, ktorí mali blízko k majoritným vyhľadávačom, teda vedeli ako funguje vyhľadávací algoritmus, aké parametre sú brané do hodnotenia začali ponúkať svoje vedomosti, či triky ako tieto pozície stránok vylepšiť a samozrejme zarobiť na tom. V začiatkoch trebárs algoritmus Googlu bral do úvahy počet spätných odkazov, vek stránky, kľúčové slovo v nadpisoch i v názve domény, a samozrejme výskyt kľúčového slova na stránke v textoch. Ak Vaša stránka spĺňala tieto kritéria, tak sa umiestňovala na prvých miestach, to boli zlaté doby.

V podstate to vnímam stále rovnako, totižto nič sa nezmenilo, nech si hovorí kto chce, čo chce. Akurát vznikla veľká skupina ľudí, ktorá sa zaoberá optimalizáciu stránok práve pre vyhľadávače a zarába na tom neuveriteľné peniaze. Dnes optimalizácia zahŕňa stovky rôznych faktorov, niektoré sú skoro až bezvýznamné, ale ľudia, ktorých zárobkom je práve SEO musia svojim klientom ponúknuť množstvo „dôkazov“ ich práce, keď už zákazník si za ne musí poriadne zaplatiť! Aj po desaťročí platí stále to isté, SEO je o odkazoch, najlepšie relevantných, či so starých autoritatívnych stránok! Skutočne.

Stále platí to, čo platilo v minulosti. Môžete mať stránku na výborných pozíciách bez akejkoľvek optimalizácií písanú v html, ktorej sa samozrejme venujete, napĺňate ju originálnym obsahom a máte na ňu množstvo kvalitných odkazov. Ak je kvalita odkazov nižšia, tak by mali mať podobné zameranie (spĺňať podmienku relevancie), alebo mať odkazy z historických stránok – autorít, ktoré Google uznáva práve ako najhodnotnejšie stránky. Ak sa budete zaoberať otázkou, ako pretlačiť Vašu stránku na prvé miesta napríklad v Google, či si zaplatiť optimalizačný tím, tak sa pozastavte a zamyslite sa. Totižto tisíc drobností Vám môže zlepšiť pozície Vašej stránky rovnako ako pár skutočne kvalitných spätných odkazov.




Keď si čítate tento článok, tak iste dostávate pocit, že ste sa nedozvedeli nič nové, je všeobecne známe, že celý proces optimalizácie začína i končí na odkazoch. Ale má to aj druhý pohľad. Ten kto má relatívne kvalitné stránky s dobrým obsahom, ten má v podstate aj malé zlaté prasiatko v rukách. Veď, práve od Vás budú časom chcieť odborníci na SEO získať odkaz pre svojho klienta, pre svojho zákazníka. A na to je dobré sa zamerať! Budujte si naďalej svoje stránky a nebojte sa jednať tak, aby ste na nich aj zarobili. Skúste kľudne poslať ponuku pár firmám, ktoré sa zaoberajú SEO, že môžete im prenajať, či predať spätný odkaz. Jednajte vždy na priamo, nedávajte žiadne ponuky na eBay a podobne . Budete iste prekvapení, koľko sa Vám ich ozve a ponúkne často sumu, ktorá sa nedá odmietnuť! O tom to celé je, lebo vždy bude najlukratívnejší biznis práve v predaji odkazov...

Pri šírení článku na nekomerčné účely, je vždy potrebné uviesť zdroj s aktívnym spätným odkazom!

PS: V texte možno nájdeš gramatické chyby, štylistické prehrešky. Ospravedlňujem sa za to! Som bežný človek a nie spisovateľ, alebo gramatický korektor. Moja slovenčina je žiaľ veľmi chabá, školy som absolvoval v štátoch, kde žijem skoro 50 rokov. Niektoré chyby vznikli aj počas prekladu do Slovenského jazyka, prižmúrte prosím jedno očko. Ďakujem!
Zipperle Cohanim   |   07. 05. 2013   |   Komentáre: -   |   Počet videní: 3149

Diskusia k článku

Tento článok ešte nemá žiadny príspevok!

Najčítanejšie články v tejto rubrike
Kategória: veda a technika | Dátum: 07. 04. 2012 | Komentáre: 1 | Počet videní : 23850
Kategória: veda a technika | Dátum: 30. 05. 2012 | Komentáre: 10 | Počet videní : 22792
Kategória: veda a technika | Dátum: 01. 12. 2012 | Komentáre: 90 | Počet videní : 18097
Kategória: veda a technika | Dátum: 11. 05. 2012 | Komentáre: 22 | Počet videní : 17768
Kategória: veda a technika | Dátum: 03. 08. 2012 | Komentáre: - | Počet videní : 16508
Najnovšie články
Kategória: cirkev a náboženstvo | Dátum: 31. 12. 2013 | Komentáre: 6 | Počet videní : 8503
Kategória: moc peňazí | Dátum: 30. 12. 2013 | Komentáre: 2 | Počet videní : 5417
Kategória: neprispôsobiví občania | Dátum: 24. 09. 2013 | Komentáre: 5 | Počet videní : 6969
Kategória: Zipperle sleduje svet | Dátum: 23. 09. 2013 | Komentáre: - | Počet videní : 8051
Kategória: moc peňazí | Dátum: 23. 07. 2013 | Komentáre: 2 | Počet videní : 8444
Kategória: politické šarvátky a kríza | Dátum: 20. 07. 2013 | Komentáre: 5 | Počet videní : 5531
Zipperle odporúča
Dátum: 27. 09. 2012 | Komentáre: 3 | Počet videní : 7809
Dátum: 11. 11. 2011 | Komentáre: 6 | Počet videní : 7853
Dátum: 12. 11. 2012 | Komentáre: 24 | Počet videní : 7923
Dátum: 19. 04. 2013 | Komentáre: 14 | Počet videní : 8797
Dátum: 03. 05. 2012 | Komentáre: 10 | Počet videní : 9498
Dátum: 06. 07. 2012 | Komentáre: 29 | Počet videní : 9528
Dátum: 02. 11. 2011 | Komentáre: 9 | Počet videní : 10526
Dátum: 24. 04. 2012 | Komentáre: 4 | Počet videní : 11615
Dátum: 18. 07. 2012 | Komentáre: 9 | Počet videní : 13564
Dátum: 18. 10. 2011 | Komentáre: 25 | Počet videní : 17622