„Ja vždy hovorím, že každý človek má svoj názor na danú vec, každý človek vidí a chápe veci inak. Nikto nevie povedať, čo je správne a čo nie v systéme prírody, života a celého vesmíru. Možno si iba myslíme, že tá naša pravda je tá správna. To pripúšťam aj v mojom prípade – možno nemám pravdu a moje príspevky budú je len jeden veľký „blábol“. Ale vždy sa spýtam, či si aj ostatní pripúšťajú, že možno oni nemajú pravdu?“
Zipperle Cohanim
Neprispôsobiví občania

Výchovná facka je vraj týranie detí. Čistý nezmysel!



Moderná doba plná slobody priniesla so sebou aj kopec nezmyslov. Ako napríklad ten, že keď dáte jednu výchovnú facku, či dve svojmu pubertálnemu synovi porušujete zákon. Vraj ide o týranie! A to v dobe, keď sa deti bez kúska rešpektu neboja ubližovať učiteľom, spolužiakom i zvieratám! Viem, že táto téma pobúri množstvo ľudí, ale musím na ňu poukázať, lebo, čo je veľa to je veľa!

Dnešné deti sú úplne padnuté na hlavu. Rovnako ako aj časť ich rodičov! Práve takých rodičov, ktorí aktívne bojujú proti týraniu detí. Bojujú namiesto toho aby trávili viac času so svojimi deťmi. Taký rodič sa nevenuje svojmu dieťaťu ako je rok dlhý! Ale keď je nejaký problém, je prvý v škole a dokonca sa zastáva svojho dieťaťa. Napríklad učiteľ nakričí na žiaka v škole potom, ako sa mu žiak - nespratník vyhrážal pomaly smrťou, a rodič namiesto toho, aby poďakoval učiteľovi za trpezlivosť a ústretovosť ešte vynadá aj učiteľovi! Ak máte nejakého známeho učiteľa, len sa ho spýtajte ako je to v dnešnej dobe v skutočnosti..

K tomu článku ma inšpiroval môj kamarát, veľmi vzdelaný a predovšetkým liberálny človek. V mladosti vyznával hodnoty hnutia hippies a ostalo mu to dodnes. Slobodný život bez obmedzení, láska k iným ľudom, to vždy bolo aj je jeho krédo. Vždy sa zaujímal o históriu, nakoniec skončil ako profesor histórie na prestížnej univerzite. Mal dve deti, synov. Nikdy nejak nemal vo zvyku biť svoje deti – odsudzoval násilie v hoci akej podobe, chlapcom dal za život možno pár krát po zadku, sem tam nejakú facku, či buchnát do pleca, keď sa nevedeli vpratať do kože. Niekedy pekné slovo naozaj nestačí, facka zaberie aj bez slov. Veď to iste dobre poznáte, kto z nás nedostal v mladosti výchovné „pozaucho“? Tento kamarát mal už pekne po štyridsiatke, keď sa im pošťastilo mať ďalšie dieťa. Takže k dvom dospelým synom pribudla i dcéra. Všetko bolo ideálne, ich dcéra ako rástla dostávala množstvo lásky aj slobody.

Vychovával ju rovnako ako aj synov. Nikdy nezakazoval, nikdy do ničoho nenútil. Snažil sa tráviť, čo najviac času s ňou a rodinou. V puberte s ňou, ale začali mať problémy. Prvé náznaky problémov sa dozvedel, keď ho zavolali do školy, že je arogantná k učiteľom, nerešpektuje ich a robí si všetko po svojom. Respektíve nerobí nič, lebo vraj všeobecné vedomosti k životu nepotrebuje. Skúsil sa s ňou porozprávať, jej odpovede a celkovo reakcia ho neskutočne zarazila. Začala kričať, a dávať za vinu všetko svojej rodine. Ona len potrebuje slobodu, nemá náladu chodiť na sprosté výlety s rodičmi! Chce mať svoj život a svojich kamarátov. Nepáčilo sa mu to veľmi, ale začal pomenej zapájať dcéru do rodinného spoločného života. Dával jej viac možností, mohla chodiť dlhšie von s partiou. Čoskoro sa problémy znásobili, pridala sa k tomu marihuana. Snažil sa jej vysvetliť, že užívanie marihuany nezabíja, ako jej hovoria v škole, ale tiež to nie je žiadna výhra. Že, človek pri jej užívaní časom trošku „osprostie“ a čiastočne stratí chuť byť priebojný v živote, v snovom útlme. Ale nezakazoval jej ju. Napätie sa postupne stupňovalo, až jedného dňa volala učiteľka zo školy, že jej dala jeho dcéra facku, pri hádke. Mal toho po krk, rozhodol sa prehovoriť do duše svojej dcéry. Rozhovor nedopadol dobre, vynadala mu do idiotov, debilov. Praskli mu nervy a uštedril jej dve facky, z každej časti tváre jednu. Potom buchla dverami a odišla do izby. Povedal si, že asi potrebuje čas, každý konflikt sa musí tak povediac uležať. O čo väčšie bolo však jeho prekvapenie, keď ho na druhý deň rovno z univerzity zobrala polícia, vraj za týranie. Udala ho polícií jeho vlastná dcéra ako akt pomsty. Navymýšľala si príbehy ako ju dlhodobo otec týra, dokonca sa sama doma porezala britvou, aby to bolo dramatickejšie. Nakoniec všetko dobre dopadlo a počas výsluchu so psychológom sa sama priznala, že si to všetko vymyslela len aby sa pomstila otcovi za facku. Ale aj napriek tomu dostal mastnú pokutu, za prehrešok. Vraj nemal právo, udrieť svoju dcéru.

Keď sme sa o tom bavili mal som zmiešané pocity. Za mojich mladých časov som dostal aj ja poriadne naložené po zadku od rodičov, keď som bol zlý. Dokonca schytal som aj facku od učiteľa v škole, ktorého som sa bál ako čerta, jednoducho mal som pred učiteľom rešpekt. Bál som sa povedať doma o tom rodičom, dostal by som druhý krát bitku aj doma. Musím povedať, že vždy to bolo oprávnené! Nepovažujem výchovnú facku za týranie, niekedy to naozaj inak nejde. To mi dá iste každý rodič za pravdu. A nech mi to nikto nemá za zlé, ale považujem aj primeraný občasný fyzický trest v nevyhnutnom prípade za normálnu vec. Je to jednoducho tak dané aj prírodou. Sám som občas svoje deti poriadne vytrepal po zadku a vyrástli z nich slušní ľudia. Niekedy mi ešte spomenú, ako som ich v detstve zbil, keď robili neplechu. Nemajú mi to za zlé, dokonca sa mi čudovali, že som im aj viac nenaložil. Uvedomili si, že niekedy by si veru zaslúžili aj viac bitky.

Výchovný buchnát je prirodzená vec. Existuje v prírode od existencie života v rôznych podobách. Každý tvor na zemi má totiž svoje miesto, svoje hodnoty a svoje zaradenie v rebríčku. Od stvorenia sveta funguje potravinový rebríček, niektoré živé tvory konzumujú rastliny, iné zas sa živia inými živými tvormi. Tak to už v živote chodí. Keď sa pozriete do prírody, v skutku stačí si len pozrieť nejaký prírodopisný film a uvidíte ako bezcitne jeden tvor loví druhého. Ako mu prináša utrpenie. Ako veľa krát loví len pre svoje inštinktívne potešenie. Ako vlastný otec je schopný zabiť svoje potomstvo, len aby sa mohol opäť páriť so samicou. Ako matka, či otec, keď vidí ako ich potomstvo robí nejakú neplechu, kľudne ho uhryzne, alebo privalí. Je to normálne. Celý kolobeh života je o agresií a dokazovaní si nadradenosti. O výchove aj tvrdším spôsobom ak to nejde inak. Rovnako to bolo vždy aj u ľudí. Stále vyššia socializácia a vplyv zákonov núti ľudí potláčať agresivitu, ktorú v sebe máme. Zároveň aj núti nepoužívať facku ako výchovný prostriedok. Dokonca schválili sa na to aj zákony, ktoré môžu byť zneužiteľné!




Samozrejme, deti sa biť nemá, najlepšie treba problém riešiť dohovorom a pochopením aj druhej strany. Ale nie vždy to stačí. Táto doba totiž priniesla zrušenie mantinelov, čo deti môžu a čo nie. Priniesla zrušenie prirodzenej úcty s starším, k rešpektu k iným ľudom. Osobne si myslím, že to nepriamo súvisí aj s metódou výchovy dnešných detí. Možno výchovná facka nie je úplne na škodu. Ak máte na to iný názor, Vaše komentáre rád uvítam v diskusií..

Pri šírení článku na nekomerčné účely, je vždy potrebné uviesť zdroj s aktívnym spätným odkazom!

PS: V texte možno nájdeš gramatické chyby, štylistické prehrešky. Ospravedlňujem sa za to! Som bežný človek a nie spisovateľ, alebo gramatický korektor. Moja slovenčina je žiaľ veľmi chabá, školy som absolvoval v štátoch, kde žijem skoro 50 rokov. Niektoré chyby vznikli aj počas prekladu do Slovenského jazyka, prižmúrte prosím jedno očko. Ďakujem!
Zipperle Cohanim   |   18. 05. 2012   |   Komentáre: 83   |   Počet videní: 32283

Diskusia k článku

SK (18. 05. 2012) | SK
úplne s Vami súhlasím , v dnešnom svete je to dost zložité ale tak to potom aj vyzerá neúcta k iným atd. Ale na Slovensku je to podstatne lepšie ako napr.: v USA
Igor Hnízdo (18. 05. 2012) | suhlas
veľmi sa prikláňam k Vášmu názoru. Som bývalý učiteľ a o pseudohumanizme v školstve by som vedel dlho rozprávať...Ale tento problém nikoho nezaujíma, systém generuje agresívne, neprispôsobivé deti bez hodnôt a frustrovaných , neurotických pedagógov. Pri výchovných problémoch je zvyčajne na vine učiteľ,pretože nepredchádza problémom , žiaka zle učí,zle vychováva, nedostatočne motivuje, nespolupracuje s rodičom...škoda hovoriť , lepšie je zo školstva odísť a nechať učiť odborníkov , ktorí píšu knihy a tvoria zákony , ale v dnešnej dobe, za aktuálny plat by nikdy neučili.... Ucitel (19. 05. 2012) | Pravdivy clanok
Problem dnesnych dni je aj v tom, ze sa prenasa cely vychovny proces z rodica na ucitela. Rodic sa nevenuje vychove, nema cas. Ucitel ma ulohu vzdelavat, nie vychovavat, nedokaze hromadne vychovat 20 ziakov! Konci to tak, ze za problemy vzdy moze ucitel, nie rodic. Martina (19. 05. 2012) | Mladá generácia
Chodím s deťmi na ihrisko a stava sa, že iné cudzie dieťa zoberie môjmu synovi jeho vlastnú hračku. Jeho mamička na to vôbec nezareaguje, nevysvetlí dieťaťu, že sa to nemá. Chyba je v rodičoch, neučia svoje deti ani k základnému slušnému správaniu. Bojím sa zamyslieť, čo z takého dieťaťa vôbec vyrastie.. cuvler (19. 05. 2012) | Nesuhlas
Bit deti sa nema, su aj modernejsie vychovne metody. Bitkou sa nikdy nic nevyriesi! Preboha, nezijeme v 16 storoci. Martin Milcht (19. 05. 2012) | add: cuvler
Otázka: Máte dospelé deti? Prežili ste ich dospievanie, bez toho aby ste použili aj fyzický trest? To vám gratulujem a závidím. Ja som také šťastie nemal. Keby som nepoužil aj tvrdú chlapskú ruku mám doma zlodeja a narkomana. Aj mne povolili nervy, použil som aj fyzický trest a pomohlo to. Nie som na to hrdý, ale účel to splnilo. Chápem autorové slová, viem na čo naráža v jeho článku. Dobrý článok. ospaly v new orleans (19. 05. 2012) |
Udriet niekoho po tvari je nesmierne ponizujuce a hlavne teda ak ide o dieta. Je smutne, ze v dnesnej dobe su este rodicia, ktori si myslia, ze fyzickym trestanim nieco vyriesia. Argument ze v prirode je to bezne, je fakt na zasmiatie. mama (19. 05. 2012) | som za výchovnú
Je potrebné dať občas výchovnú a nie je to obmedzené vekom dieťaťa, aj dospelý človek si občas výchovnú zaslúži.Moj nagyapa prefackal môjho otca a uja keď mali poriadne po štyridsiatke a nik sa nepohoršoval, zaslúžili si a ich otec tak rozhodol.Keď chválim a hladkám, tak musím aj karhať a biť. Mám 26 a 20 r. deti a nemala som vo výchove žiadne problémy.darwin (20. 05. 2012) | reakcia na ospaly v new orleans
“Argument ze v prirode je to bezne, je fakt na zasmiatie.“

Prečo si to myslíte??? Človek (Homo) je jediný rod z podčeľade hominini (Homininae) patriacej do čeľade hominidi (Hominidae). Zahŕňa jediný žijúci druh človek rozumný (Homo sapiens) a ostatné druhy rodu, ktoré už vyhynuli. Človek je súčasťou prírody, je živý tvor s nadmernou inteligenciou a stále patrí medzi primáty! Vo všeobecnosti sme stále zvieratá so všetkým čo k tomu patrí, podstata a genetika sa oklamať nedá. Do podstaty rodu homo sapiens patrí aj trest fyzický, ktorý je len posledných pár desaťročí potlačovaný spoločnosťou! PLEX (20. 05. 2012) | ...
to nevies ze sme nie sme primaty, ale pochadzame z kusku hliny? ale len muzi, zeny su z rebra muza.. :-)Tinta (20. 05. 2012) | úplný súhlas
Už dávno mi nikto takto nehovoril z duše ako autor článku. Úplne sa s ním v tejto veci stotožňujem.MS (20. 05. 2012) | wat
co je to za hlupost ze zvierata lovia koli poteseniu ? :D to si kde videl ?dddddddddddd (20. 05. 2012) | ZVIERATA LOVIA KVOLI POTESENIU
este si nevidel lovit fretky (nazrate a spokojne), ked vidia nejakeho hlodavca. Alebo kunu, ked sa dostane do kurnika. Tolko hydov podrhne, ze by si poondil. A vlci! Len nedavno sa stazoval nejaky honelnik, ze vlci pridu, podrhu 5 ovci ale realne zoberu akurat tak vnutornosti z jednej. Tak sa spamataj, vidno ako mestski pseudo-humanisti stratili kontakt s prirodou. Ani len zabit zviera kvoli masu vacsina z mesta nedokaze.kukuk (20. 05. 2012) | uplne suhlasim
mam dve deti, snazime sa s manzelkou ako vieme, ale obcas facka poleti, aj po riti dostanu, boli sme vyhlaseni do TOP3 najprisnejsich rodicov v skole, ale videl som ako sa spravaju deti rodicov, ktori nepatria k prisnym a aj moje deti ich zacinaju pouzivat ako odstrasujuci priklad, staci nam doma spomenut meno ich rozmazlenych, arogantnych, neposlusnych spluziakov a vacsinou sa uz spamatajumacky (20. 05. 2012) | re: MS
Videl si niekedy hrat sa macku s mysou az pokial ju macka neutyra a nakoniec ju necha len tak? To je potom co? h20 (20. 05. 2012) | h20
adresovane ospaly v new orleans ,kolko deti si vychoval, Ty?To tvoje hlupe tvrdenie ma uistuje ,ze ani jedno.Ked denne vydavam dnesnu nevychovanu mladez,vynu pripusujem len a len rodicom,tak mi je zle.tbr (20. 05. 2012) | ano lovia
Ano wat zvierata lovia aj kvoli poteseniu. Mam doma macku, ktora lovi mysi, ktore nikdy nezozerie. S koristou sa hra niekolko hodin kym ju definitivne nezabije.

Inak suhlasim s clankom. Petra (20. 05. 2012) |
Tento článok má jednu podstatnú chybu a to tú, že nie je pribalený ku každému dieťaťu v pôrodnici mladým matkám, na ponaučenie..Jano (20. 05. 2012) | Dobra hlupost
V zivote som svoje deti neudrel a vedia sa slusne spravat. Nepoznaju bitku ako trest ale mame ine tresty. Ako kazde deti neposluchaju a skusaju nas dokial ich nepotrestame. ( napr zoberem im hracky , ktore si musia zasluzit aby ich dostali spat). Ale ak ste raz udreli svoje deti tak ine tresty fungovat ani nebudu. Povedia si ze dobre obisli pokial ste ich nezbili. Mojim detom ked poviete , ze dostanu tak sa spytaju CO?. Vase deti budu uteka :-) Facka upkoji nahromadenu nervozitu toho kto ju dava ale inac nic. Verim ze ked zijete vo svete kde je to bezne tak tomu co pisem ani neverite. Vladimír (20. 05. 2012) | Súhlasím
Deti treba zastreliť ak je to potrebné. Čudujem sa, že táto dnešná doba tomu nerozumie.Iohan Amos Comenius (20. 05. 2012) | Keď už je neskoro na výchovnú facku.
Pondelok. Prvé ranné zvonenie. Začiatok prvej vyučovacej hodiny. Otvoril som učebňu a vpustil som žiakov do nej. Počkám pred učebňou dve minúty, aby sa žiaci usadili. Vchádzam dovnútra. Traja žiaci chýbajú. Zapisujem povinné údaje do triednej knihy. Desať minút po začiatku vyučovacej hodiny vchádzajú dvaja tradiční meškajúci. Bez pozdravu, bez vysvetlenia, jeden má na hlave bejzbolku. Nevšímam si ich, šestnásťročných žiakov, prvákov, nemienim vychovávať. To je úloha rodičov. Sadajú si na svoje miesta. Predtým ešte podajú ruku takým tým šermovaním dlaňou a prstami, akési obradné podávanie ruky. No na smiech. No nechám ich tak, aby som nebol nemoderný učiteľ.
Jeden z meškajúcich žiakov, drogovo závislý, Marek, má dnes napodiv igelitku. No moje nadšenie po zistení, že v nej má iba desiatu, rýchlo opadne. Vyberá čerstvé pečivo a púšťa sa do raňajok. Nenapomínam ho, považoval by to za útok na svoju slobodu. Veď má právo sa najesť, keď je hladný. Nevyrušuje. Nemienim šestnásťročného žiaka vychovávať, to je úloha rodičov.
Chcem žiakov písomne preskúšať z učiva, ktoré sme preberali v pondelok. Nemožno, včera bol štátny sviatok, žiaci sa na dnešné vyučovanie nepripravovali. Dvaja v pondelok v škole ani neboli, takže nemajú mnou nadiktované poznámky. Tak teda dávam všetkým šancu si na vyučovacej hodine poznámky dopísať.
Marek sa naraňajkoval, zložil si hlavu na stôl a s bezjbolovou čiapku na hlave drieme. Nevyrušuje. Zošit nikdy nemal, poznámky píše, len keď ho donútim. Od Veľkej noci to však už nerobím, nebudem mu dávať papier a pero. On si totiž už nič do školy nenosí. (Ozval sa výkrik žiaka: čo zakokot!).
Všetci žiaci okrem Marka majú dopísané poznámky. Teraz dávam pokyn, aby sa naučili posledné dve učivá, lebo na nasledujúcej vyučovacej hodine budú písomne odpovedať. Prvých päť minút je ticho, potom sa medzi žiakmi postupne rozvinie debata. Nasledujú prvé vulgarizmy: (dopiči, tykokot, pojebto, nahovno, najebaný). Diskusiu končím. Žiakov nevychovávam, to je úloha rodičov. Rozdávam papiere. Diktujem otázky. Žiaci píšu odpovede. Marek píše tiež.
Akokoľvek žiaci odpovede napíšu, na konci školského roka každý musí dostať najmenej dostatočnú. Nemôžu totiž, prepadnúť, nemajú kam, prvý ročník nebude. Žiaden z nich nemôže prepadnúť, lebo by skupina mala nižší, než prípustný počet žiakov. Žiaci by museli prestúpiť na inú školu v inom okrese, alebo do iného odboru. No a naša škola by prišla o peniaze a učitelia o vyučovacie hodiny. Iná škola by si mädlia ruky, ľahko prišla k normatívu.
Zazvonilo na prestávku. Po prestávke zazvonilo tiež. Vyučovaciu hodinu nemôžem začať, traja žiaci chýbajú. Išli na školský dvor fajčiť. Majú na to právo, je demokracia a ja nesmiem obmedzovať ich slobodu. Desať minút po zvonení prichádza Marek. Bez vysvetlenia a s bejzbolkou na hlave si sadá k stolu a ukladá si hlavu na stôl.
Takto plynie deň za dňom, týždeň za týždňom a mesiac za, mesiacom. Ale samozrejme, máte pravdu: NEEXISTUJÚ ZLÍ ŽIACI, Existujú IBA ZLÍ UČITELIA.
Iohan Amos Comenius (20. 05. 2012) | Keď už je neskoro na výchovnú facku.
Utorok:
Zazvonilo na vyučovaciu hodinu. Otváram učebňu. Vstupujú iba traja žiaci, druháci, učni. Ostatní sa ešte kdesi motajú. Postupne prichádzajú. Bez vysvetlenia, bez ospravedlnenia. Posledný prichádza Piatok (v piatok nechodí do školy). Cez prestávku nemal časť ísť na WC, využije začiatok vyučovania. V skutočnosti cez prestávku fajčil pred školou. Ja mu nič nemôžem povedať, je demokracia a ja nesmiem obmedzovať jeho slobodu.
Po povinnej administrácii a zápise do triednej knihy sa vyučovacia hodina môže začať, dnes je to odborné kreslenie. Predmet na samostatné kreslenie je už dávno vystavený na stole pred tabuľou. Žiaci majú využiť svoje už nadobudnuté kompetencie a za pomoci učebnice majú nakresliť reálny predmet. Je to metóda uč sa pri činnosti. Žiaci, rodičia,... všetci sa dožadujú moderných metód vyučovania. Tak si ju tu a teraz môžu vyskúšať. No zatiaľ nič neskúšajú, väčšina žiakov má hlavu položenú na stole a rozjímajú. No poznajúc ich viem, že nemyslia na nič. Nemajú veľmi čím. Jedináčik sa púšťa do desiaty. Nech sa len naje, veď má právo jesť. A ja mu nesmiem zakázať jedenie, lebo je demokracia a ja nesmiem obmedzovať jeho slobodu. V učebni je celkom ticho, najvulgárnejší žiak Brutus nie je v škole, išiel na nejakú súťaž. Piatok a Podnikateľ sa hrajú pod stolom s mobilným telefónom, Jedináčik dojedol a počúva MP3 prehrávač. Všetci vedia, že majú kresliť do zošita sedačku, veď ide o pokračovanie samostatnej práce z minulej vyučovacej hodiny. Nerobia však vôbec nič. Macher však stihol zjesť desať maffinov a ja som to ani nezbadal.
Vyhlasujem kontrolu učebných pomôcok na odborné kreslenie, lebo bez nich sa pracovať nedá. Výsledok: dvaja žiaci sú na vyučovaciu hodinu náležite pripravení, ostatní všetky pomôcky nemajú, traja žiaci nemajú žiadne pomôcky. Frajer vstáva a ide k Piatkovi, otvára si fľašu a napije sa. A ja mu nesmiem zakázať pitie, lebo je demokracia a ja nesmiem obmedzovať jeho slobodu. Včelár má všetky pomôcky, čo dokazuje bodaním kružidlom do stolovej dosky. To preto, aby som ho pochválil, že on všetky pomôcky má. Ničí školský majetok, no potrestať ho nemôžem. Ako by som ho mohol účinne potrestať? Macher zahlásil, že on už zošit nemá a mať ho už ani nebude, lebo mu ho zožral pes. Na moju otázku, či mu zožral aj kružidlo, odpovedá, že áno. Len tak, medzi rečou stihol zjesť ďalší maffin.
Žiakov bez učebných pomôcok som vylúčil z vyučovacieho procesu, sedia izolovaní a pasívne pozorujú dianie v učebnici. Zatiaľ. Viem, že je to odo mňa azda nepedagogický postup, no čo so žiakmi, ktorí nie sú na vyučovanie pripravení. Mám im vari ja kupovať a nosiť na vyučovaciu hodinu pomôcky? Tak si to vari predstavujete? Keď sa zo svojich predstáv zobudíte, tak sa ohláste.
Vydal som príkaz nakresliť pohľad na vystavený predmet zhora, a to v časovom limite 30 minút s tým, že kto nebude mať úlohu splnenú, dostáva pätorku. Žiaci bez pomôcok protestujú. Ich názor ma však vôbec nezaujíma. Mali prísť na vyučovanie náležite pripravení.
Žiaci začali pracovať. Frajer sa hrá s mobilným telefónom, Podnikateľ pasívne sedí, Macher prežúva žuvačku. Nič nerobia, nemajú čím. To je ale ich problém.
Vyučovacia hodina sa blíži k svojmu koncu. Vykonám kontrolu zošitov a vykonanej práce. Dvom žiakom, Machrovi a Frajerovi dávam nedostatočnú, lebo na vyučovacej hodine neprejavili nijakú snahu o výkon. Neurobili vôbec nič. Vedia, že ich aj tak nemôžem nechať prepadnúť, lebo nemajú kam. Škola potrebuje na svoju prevádzku peniaze, učitelia potrebujú úväzky. Takže sme rukojemníkmi žiakov.
Takto plynie deň za dňom, týždeň za týždňom a mesiac za, mesiacom. Ale samozrejme, máte pravdu: NEEXISTUJÚ ZLÍ ŽIACI, IBA ZLÍ UČITELIA. A ja som jeden z nich.
Iohan Amos Comenius (20. 05. 2012) | Keď už je neskoro na výchovnú facku.
Piatok:
Prvé ranné zvonenie. Začiatok prvej vyučovacej hodiny. Otvoril som učebňu a vpustil som žiakov, prvákov, učňov, do nej. Počkám pred učebňou dve minúty, aby sa žiaci usadili. Vchádzam dovnútra. Zapisujem povinné údaje do triednej knihy. Desať minút po začiatku vyučovacej hodiny vchádza posledný tradične meškajúci. Bez pozdravu, bez vysvetlenia, má na hlave bejzbolku. Nevšímam si ho, sedemnásťčročného žiaka, prváka (varazili ho z priemyslovky), nemienim vychovávať. To je úloha rodičov. Tí podnikajú, úspešne. No ako rodičia jednoducho zlyhali. Je to Marek, drogovo závislý žiak, má aj dnes iba igelitku s rohlíkmi, v ruke stíska fľašu coly a za uchom má jednu cígu. Vyberá čerstvé pečivo a púšťa sa do raňajok. Nenapomínam ho, považoval by to za útok na svoju slobodu. Nevyrušuje.
Marek sa naraňajkoval, zložil si hlavu na stôl a s bezjbolovou čiapkou na hlave drieme. Nevyrušuje. Zošit nikdy nemal, poznámky píše, len keď ho donútim. Od Veľkej noci to však už nerobím, nebudem mu dávať papier a pero. Beztak popísaný papier odhodí do koša. On si totiž už nič do školy nenosí. Pýtam sa ho, či sa jeho matka nepýta, prečo ide do školy bez tašky. Tvrdí, že matka verí tomu, že si tašku necháva v škole.
Dnes neskúšam. Vysvetľujem nové učivo a diktujem žiakom poznámky. To musíme robiť na príkaz riaditeľa, aby sme mali alibi v prípade sporov s rodičmi do krajnosti vybičovaných sťažnosťami adresovanými školskej inšpekcii.
Akokoľvek sa Marek bude správať a akýkoľvek bude jeho postoj k vyučovaniu, na konci školského roka každý musí dostať najmenej dostatočnú. Nemôže totiž, prepadnúť, lebo by jeho skupina mala nižší, než je prípustný počet žiakov. Žiaci by museli prestúpiť na inú školu v inom okrese, alebo do iného odboru. No a naša škola by prišla o peniaze a učitelia o vyučovacie hodiny. Riaditeľ inej školy by si mädlil ruky, ľahko prišiel k jednej hlave a normatívu na ňu..
Zazvonilo na prestávku. Mareka som zadržal v učebni a vyžiadal som si od neho telefónne číslo matky. Počas obedňajšej prestávky telefonujem Marekovej matke. Z vlastného mobilu a za vlastné peniaze. Oznamujem jej zlé správy. Nechce im veriť. Pýtam sa jej, či má nejaké podozrenie vo veci dramatickej zmeny v správaní jej syna. Tvrdí, že nič nezabadala. Bodaj by aj zabadala, keď je vo svojom salóne krásy od rána do večera a ešte aj v sobotu. Opatrne sa jej pýtam na drogy, marihuanu a tak. Dôrazne sa ohradzuje voči mojim podozreniam z drogovej závislosti jej syna. Tak jej odpovedám, že ja to tých pár mesiacov s jej synom vydržím, ale že ona ho bude mať na krku celý život. No nebude to také ťažké, pri takomto tempe prepadnutia drogovej závislosti odhadujem životnosť Marka na päť-šesť rokov. Môže ho zachrániť už iba okamžité odvykacie liečenie. Ibaže jeho rodičia hrajú formu, nie sú ochotní pripustiť, že nezvládli výchovu syna, že majú syna závisláka. Čo bude nasledovať, to je už štandartný scenár: obviňovanie školy, obviňovanie učiteľov obviňovanie všetkých, obviňovanie syna, sebaobviňovanie .... Ale ja som viac nemohol urobiť, Marek má právo robiť čokoľvek, je demokracia a ja nesmiem obmedzovať ich slobodu. A vlastne som nemusel vôbec nič robiť, lebo to nie je moja úloha. Som učiteľ odborných predmetov.
Ale samozrejme, máte pravdu: NEEXISTUJÚ ZLÍ ŽIACI, IBA ZLÍ UČITELIA. A ja som jeden z nich.
Individuálny prístup (20. 05. 2012) | Individuálny prístup
Veľmi dobrý článok. Učila som veľa rokov, ale posledné desaťročie to bolo s niektorými 14-16 ročnými žiakmi, ale aj ich rodičmi dosť ťažké. Deti si neuveriteľne veľa k učiteľom dovoľovali aj fyzické ataky, pričom učiteľ nemal prakticky žiadne právomoci. Ako počúvam, dnes je to v základnom a strednom školstve ešte horšie. Osobne by som neučila v dnešnej dobe za žiadne peniaze. Dobre to vystihuje český film Vratné láhve. Je však pravdou, že niektoré deti naozaj nepotrebujú \\\\\\“výchovnú\\\\\\“ a iné zas áno. Sama mám dvoch synov. kým staršiemu sme občas museli pripomenuť hranice aj tým, že dostal \\\\\\“pozauši\\\\\\“ u mladšieho sme žiadne takéto metódy použiť nepotrebovali. Je medzi nimi vekový rozdiel 12 rokov a obaja vyrástli na slušných mladých mužov. 007 (20. 05. 2012) | 007
Akykolvek utok na hlavu dietata je prejavom poruchy osobnosti ...Simona (20. 05. 2012) | 007
..pokial som nemala vlastne dospievajuce deti, mala som rovnaky nazor ako 007. Odsudzovala som rodicov, ktori udreli svoje dieta. Raz ma moj syn tak vytocil, ze moja ruka mi vystrelila sama. Mala som vycitky svedomia, ale pomohlo to..stilicho (20. 05. 2012) | vychovna facka
vychovna facka je v urcitych situaciach pre dieta rovnakym dobrom, ako bozk od mamy ci od otca. Odjakziva to tak fungovalo, funguje to aj dnes a aj bue nadalej, pokial sa rodicia o deti staraju a su pre ne autoritou. Vtedy je to usmernenim, vystrahou pred zlom...hovorim naozaj o vychovnych fackach, nie o tyrani deti, to len tak pre niektorych teoretikov nado mnou, co zjavne ziadne deti nevychovali, alebo maju este len pod 12...@ Iohan Amos Comenius (20. 05. 2012) | 008
Tak si si poplakal a pekny den je za nami ... Ako vidim, diktovanie poznamok je stale dolezitejsie ako samotne ucenie ...

Dufam ze pride raz nejaka skolska reforma a takych zakomplexovanych jedincov ako ty povyhadzuju na hodinu.

Ked takyto odpad uci na nasich skolach, tak potom sa nedivim ze je v takom zlom stave ...007 (20. 05. 2012) | Zabite tie male svine!!!
Simona:

Ved bol na vine to je jasne. Tuto sa nam po 20 rokoch z leopoldova vratil sused a on tiez stale tvrdi ze to “ona“ bola na vine, lebo ho stale vytacala ...

Inak si nespecifikovala, ze komu to pomohlo. Tebe, tvojej kognitivnej dizonancii ...Bývalý pedagóg (20. 05. 2012) | 007, 008
Som presvedčený, že nepracujete v školstve s dnešnými mladými ľudmi.. Inak by ste nepísali podobné vyjadrenia. Násilie a fyzické útoky sú zlé výchovné postupy, súhlasím, ale máte v ponuke inú alternatívu vhodnú pre dnešnú dobu? Trstenica bola výchovným prostriedkom, ktorý mal pozitívne výsledky, to sa nedá spochybniť..marrian (20. 05. 2012) | e

Najednoduchsi sposob ako ziskat autoritu je silo. Skuste to rozumom. JA viem je to narocnejsie.
Facka ako trest je smiesna.Preboli a da sa na nu aj zvyknut. Aby mala nejaky ucinok v buducnosti musite viac pritlacit . Pokracovat ani nemusim
Bývalý pedagóg : ty odchovany na trstenici su teraz co zac ? Klamari , ktori sa nevedia postavit pravde do ociIohan Amos Comenius (20. 05. 2012) | 008 Aj v tvojom prípade je na výchovnú facku už neskoro!
Tvoj útok na moju osobu je neuveriteľným záverom na problémy, ktoré majú moji žiaci, a nie ja! Pravdepodobne máš problém s pochopením písaného textu, ako mnoho mladých ľudí. Možno si drogový díler a realita závislostí medzi študentmi a žiakmi sa ťa dotýka tvojho biznisu.
Nemá problém s tvojou reakciou, ja som na takéto reakcie z reálnej školy už zvyknutý.
V mojich príspevkoch píšem o skutočnej učňovskej škole,na ktorej vyučujem ako učiteľ odborných technických predmetov s technickým vysokoškolským vzdelaním a 15 ročnou praxou v priemyselnom podniku.

Poznámky musíme žiakom diktovať preto, lebo po veľmi zlých skúsenostiach s rodičmi tých žiakov, ktorí konali komisionálne skúšky v lete a neuspeli, lebo tí boli schopní tvrdiť, že učivo, o ktorom mali na komisionálnej skúške hovoriť, sa v škole nepreberalo. Sťažovali sa na školskej inšpekcii a bol i vyšetrovanie. Ja diktujem poznámky aj preto, lebo moji žiaci nemajú učebnice, v maďarskom jazyku toziž neexistujú.

Keď taký odpad, ak som ja, zo školstva odíde, odborné školstvo skolabuje. Lebo žiadny absolvent techniky do školstva za 500E mesačne nenastúpi.
Ale možno školstvo čaká práve na teba.

V piatok bola na pohovore s riaditeľom školy matka Mareka. Za svoje drogové excesy si vyslúžil podmienečné vylúčenie zo školy a prísľub, že v prípade podozrenia, že je pod vplyvom drogy, bude do školy okamžite privolaná polícia. A to sa rovná KRIMINÁLU!

Vedz, že všetci tí, ktorým by bola jedna rodičovská po papuli azda pomohla, tada aj ty, čo sa teraz pohoršujú, po nástupe do prvého zamestnania budú okamžite dostávať po papuli každý deň, ak nejakú prácu vôbec zoženú. Lebo závislákov, ľudí s poruchami správania a podobných porúch žiadny zamestnávateľ nepotrebuje.Petras (20. 05. 2012) | marrian
Mas pravdu, facka preboli. Svojmu synovi som dal za cely zivot len jednu “vychovnu“ a bol z toho totalne vyvedeny z miery. Ale poucil sa, “vychovna“ splnila svoj ciel. Dedo moj, dobrak od kosti vriavievali - na kona plati cukor a bic, a ked dietko je tvrdohlave ako kon zasluzi si rovnaky osud. marta (20. 05. 2012) | nazor
Dobre, ludia odchovany na trstenici su klamari, nazor vas. Ale co je dnesna mladez? Anton (20. 05. 2012) |
Výchovnú facku občas treba, ale naozaj len občas ... k výchovným fackám sme nútení sa uchýliť vtedy, keď sme práve podobne ako spomínaný dotýčný “voľnomyšlienkársky“ profesor neurčili mantinely hneď od mladosti ... práve pre ti chýbajúce mantinely to došlo až na výchovné facky ... z mnohých skúseností u svojich detí aj vo svojom okolí viem, že práve tot je najčastejší dôvod, prečo sa to zle zvrtne ... človek, ktorý vyrástol bez mantinelov ich prirodzene nepozná a jeho morálne hodnoty sú tiež posunuté, je to podobne ako napr. v rómskej osade, kde deti nevedia už vôbec, čo je to byť zamestnaný, jednoducho to nikdy nevideli a v ich chápani sa to nenachádza, podobne ako nové české deti už nerozumejú slovenčine, hoci nám sa to zdá jednoduché, aj starším čechom ... ale mladé to nemajú, lebo to nedostali do “výbavy“ .. a s mantinelmi a morálkou terajších detí je to úplne rovnaké ... ak to nevideli, nemajú to vo výbave. Predpokladať, že im k správnemu pochopeniu čo môžu a čo nie bude stačiť “morálka“ je úplne chybné pochopenie toho, ako sa ľudský vývyn vyvýja (deti sú nepopísaný papier, “morálka“ sa nededí cez DNA). Pokiaľ si ľudia tieto veci o spôsobe chápania okolia a vývynu ľudskej psychiky neuvedomia, budú končiť aj takto. Zapamätajte si ... deti môžete milovať, dávať im kde čo, ale pamätajte ... dajte im mantinely, lebo ich mať nebudú alebo im ich dajú iní ľudia a tí môžu mať úplne iné mantinely, než si želáte vy... Myslite a pamätajte na to. Úlohou rodičov nie je len existovať popri deťoch, ale viesť ich, VYCHOVAŤ ic a výchovo a nie jechovanie - kŕmenie ...jan (20. 05. 2012) |
Najnevychovanejsie deti co poznam su spravdla tie, ktorym rodicia dovolia cokolvek a nikdy ich nebiju. Deti potrebuju tvrdu disciplinu, v krajnom pripade aj telesny trest.
Kazdy nech si svoje deti vychovava podla seba. Podla prislovia : Seje vietor, zozne burku.Misurko (20. 05. 2012) | Výchovné opatrenia
Vždy, keď ma otec preventívne zmlátil, sťažoval som sa na neho. Až neskôr som pochopil, že to má význam. Pochopil som to v puberte, keď som niečo vyviedol a vedel som, čo bude nasledovať, preto som automaticky prišiel za otcom. On mi však povedal: “Synu, už nemá zmysel robiť to, čo som robil doteraz, lebo si správne pochopil, že to, čo si urobil, bolo nesprávne.“ Ďakujem môjmu otcovi a aj mame, že ma vychovali aj varechou, rukou a remeňom. Keby to nerobili, tak dnes je zo mňa rozmaznaný a nekritický človek. Nekritický k sebe samému. Možno som aj typ človeka, čo takú výchovu potreboval. Poznám kamarátov, ktorí sa vždy za rodičov skrývali a rodičia im nič neurobili, hoci vedeli, že ich ratolesti konajú nesprávne. Väčšina si skomplikovala život. nenarocny (20. 05. 2012) | hoax
Pribeh tvojho kamarata ma vsetky prvky hoaxu a neverim, ze sa naozaj stal a ze takeho cloveka naozaj poznas. Ak sa niektoremu tvojmu znamemu nieco podobne naozaj stalo, tak podla mna spravil vo vychove dcery viacero chyb. Ak sa jej pravidelne venoval, tak nie je mozne, aby sa mu dcera natolko odcudzila, ze toto spravi znicoho nic. Ak kritizujes rodicov, ktori so svojimi detmi netravia dostatok casu, tak tvoj (podla mna imaginarny) kamarat profesor patri medzi nich.darling (21. 05. 2012) | Pre Comeniusa
So zaujmom som si precitala Tvoje prispevky, mam troch synov 18, 11 a 4. Neviem, ci ich vychovavam dobre, co z nich bude, aj buchnat sem tam dostanu, ale najdolezitejsie je byt pre nich vzdy v dosahu, rozpravat sa a poznat si svoje deti.
Ucitel to ma v dnesnej dobe tazke, nechcela by som ucit nikde a nikoho, pretoze ludia stracaju sudnost a prisposobuju sa hlupostiam z nie liberalnych, ale benevolentnych pramenov. Mna vychoval system Makarenko.Martin Ulej (21. 05. 2012) | nenarocny (20. 05. 2012) | hoax
Podobna story sa stala aj bratovi. Jedno dieta slusne ochotne z druheho narastol hajzlik, ktory po konflikte/nechcel ho brat pustit na diskoteku zavolal policajtov. Vraj otec je ozraty a chce ich zabit. Policajt zavolal brata pred branu, kde sa pozravali, vsetko sa vysvetlilo, dostal fukat a nafukal(0,2 promile, mal jednu 12stku). Pokuta vo vyske 1000korun ho ale neminula. Milada (21. 05. 2012) | Nas Peter
Nášmu synovi Petrovi sme sa venovali odmalička, bolo to naše vytúžené jediné dieťa. Dávali sme mu všetku lásku, bol viac kamarát ako syn, dostával všetko čo chcel, trávili sme s ním množstvo času, dôverovali mu. Príchodom na strednú školu sa to zmenilo, on sa zmenil. Prestal s nami komunikovať, začal chodiť neskoro domov, známky v škole sa zmenili. Dôvod, zlá partia a drogy. Nepomohli sme si, výchovou to nebolo. Prostredie a partia spravili s nim zmeny.Milada (21. 05. 2012) | Nas Peter
Psychológ nám vtedy povedal, že na vine sme aj my, rodičia. Mali sme byť pri výchove tvrdší, nemal dostávať všetko, nemal dostávať toľko slobody. Hana (21. 05. 2012) | Súhlas
Absolútny súhlas. Malá výchovná nikdy neuškodí. Lepšie by som to nevystihla.re: Hoax (21. 05. 2012) | re: Hoax
Vobec to nemusi byt hoax. Osobne som bol v Nemecku svedkom sceny, ked sa 15 rocna pubertiacka vyhrazala matke: \\“Ak ma nepustis s Ulou a Klausom na diskoteku, tak ta udam ze si ma zmlatila a ty skoncis v lochu. Karin to spravila a potom mala od matere tri mesiace pokoj.\\“ A naprosto kludne to hovorila predo mnou - cudzim clovekom...Iohan Amos Comenius (21. 05. 2012) | Milada: Na vine sú predovšetkým rodičia.
Prípad tvojho syna Petra je učebnicovým príkladom zlyhania rodičov. Väčšina rodičov je schopná obviňovať každého dookola, predovšetkým však školu a učiteľov. Ibaže ja ako učiteľ nemám nijaké možnosti vo veci závislostí konať. Dôkazové bremeno je totiž na mne, a to ja veru nemám. Mám iba osobné dojmy, pocity z konania žiakov. A to je v prevažnej väčšine prípadov úplne nepostačujúce. Dokonca som musel čeliť obvineniu rodičov závislého syna, že som vyslovil nepravdivé tvrdenie, že ich syn je závislák.
V škole máme preto ZÁKAZ dávať rodičom podnety vo veci závislostí. Rodičia nie sú spravidla do posledného momentu schopní priznať závilsť svojh dieťaťa. Ak to priznajú, že už veľmi neskoro.
Mnou spomínaný Marek bol vylúčený pre drogy z priemyslovky pred rokom. Náš riaditeľ ho prijal, škola potrebuje peniaze. Marekovi rodičia nekonali náležitým spôsobom, vlastne za rok nepodnikli vôbec nič. Do poslednej chvíle hrali formu, akí sú oni úspešní podnikatelia. Ako rodičia však zlyhali. Nepomohlo, že ich syn mal všetko, čo len chcel. Lebo to, čo potreboval, sa nedá kúpiť. A v jeho konkrétnom prípade to bolo aj výchovné násilie. Tak teraz majú na krku sedemnásťročného závisláka fajčiaceho marihuanu, konzumujúceho pervitín a aplikujúceho anaboliká a steroidy do konečníka. V podstate ľudská troska. Gulka (21. 05. 2012) |
Hoax: Zboznujem takych ako ty reakcie mimo temu. Autor clankov zije v USA, kde je situacia uplne ina a taketo pripady su tam caste!

Iohan Amos Comenius: Bravurne komentare, ocenujem pohlad ucitela. Milada (21. 05. 2012) | Nas Peter doplnenie
Opäť som otvorila tento odkaz, aby som napísala, že spravili sme pri výchove chybu, uvedomili sa a vďaka pomoci psychológa a triedneho učiteľa sa nám podarilo problém zažehnať. Chyby našej benevolencie si priznám, musím súhlasiť s pánom Comeniusom. aj ja som učila (21. 05. 2012) | aj ja som učila
Nezvyknem písať do diskusií, ale Comenius ma inšpiroval.
Len neviem, kde mám začať. Učila som na 2 učňovkách, zdravke, 2 ZŠ a gympli.
Na učňovkách to vyzeralo obdobne ako popisoval Comenius, problémy sú - zdá sa - tradičné. A ich riešenia tiež.
Mali sme napr. chalana, býval na internáte, vychovávateľ vedel, že niečo berie, ale samozrejme dokázať sa to nedalo. Potom zo školy odišiel, kolegyni sa cez prázdniny pochválil, že si kúpil maturitu. Šikovný chlapík. A to ešte asi ani nemal vek, aby zmaturoval. A na ďalší rok ho vidím zase s hlavou na stole v prvom ročníku. \\“Počula som, že už máte maturitu, čo vás k nám zas priviedlo?\\“, vravím. A on: \\“Nechcelo sa mi robiť.\\“
Na zdravotke som raz dávala písomku. Študentky písali, ja som sa snažila mať všetky naraz na očiach, aby neodpisovali. Ale odpisovali aj tak, študentka v prvej lavici dokonca aj keď som stála pri nej a niekoľkokrát som ju upozornila, pokojne sa pozerala do písomky v lavici za ňou, nijak to netajila. Vravím už asi desiatykrát: \\“otočte sa dopredu\\“ a jemne som ju postrčila za rameno. To ju šokovalo: \\“vy ste sa ma dotkli...!\\“ prekvapilo ma, že ju to tak prekvapilo, ale obrátila som to na žart: \\“prepáčte, ak som sa vás dotkla\\“. Napodiv ale - odpisovať prestala.
Keď som sa už ako-tak naučila prežiť v odbornom strednom školstve, sťahovali sme sa a musela som si nájsť novú prácu. Tentokrát ma to zavialo na základnú školu.
Postupne som zistila, že na 2. stupni ZŠ je to ešte horšie.
Človek napr. musí poctivo vykonávať dozor, lebo ak sa niečo počas prestávky stane, tak prvé sa rieši, či tam bol dozor. Keď tam je, aj tak tomu nezabráni. Šiestaci, keď ma videli že idem okolo ich triedy, schválne sa začali biť (predtým sa normálne rozprávali), aby som ich musela riešiť. Pýtali sa ma, prečo nosím v zime sandále (prezúvala som sa) a či mám na sebe deku (mala som sukňu). Krútila som hlavou, to sa komentovať neoplatí. Ich reakcia: škodoradostné \\“ešte to nerozdýchala\\“.
Na brannom (teraz sa to volá účelové cvičenie) pokojne pred našimi zrakmi hádzali kamene do psov za plotom, vešali sa na spodné balkóny bytoviek a ohadzovali sa štrkom. Že som bola medzi nimi, nevadilo. Našťastie som to schytala len do nôh. Samozrejme my učitelia sme ich celou cestou napomínali, upozorňovali, kričali po nich, vyhrážali sa zápismi do triednej knihy, kontaktovaním rodičov, zhoršenými známkami zo správania, ale žiadny efekt to nemalo. Do školy som sa vrátila úplne vyčerpaná. Našťastie som už nemala dozor v jedálni.
Riešili sme prípad dvojičiek, z ktorých každý bol v inej triede, inak by sa zvládnuť nedali. Mali prepadnúť obaja, ale v ročníku pod nimi bola len jedna trieda, kam by mohli ísť. Dať ich do triedy spolu by bola katastrofa. Trieda vaľká a plná ozaj riadnych kúskov (to bola tá vyššie spomínaná 6. trieda). Jednému sme teda dali päťky (viac ako 2, aby nemohol ísť na reparát) a druhému štvorky (keby mal napr. 2 päťky, nemusel by na reparát prísť, keď mu prepadá aj brat). Tak sme ich rozdelili v ročníkoch. Prišlo mi to ako podraz, ale situácia naozaj nemala žiadne riešenie, ktoré by bolo aspoň trochu dobré.
Podobných historiek by bolo mnoho, aj na tom gympli, ale už som popísala dosť.
Teraz sedím v kancelárii, na ponuky ísť opäť učiť, som povedala nie, hoci mám menej peňazí, menej dovolenky a dlhší pracovný čas. Pomaly čoraz menej po mne pokrikujú bývalí žiaci v meste a môžem chodiť so zdvihnutou hlavou a doma sa nemusím po večeroch pripravovať na druhý deň a opravovať písomky.
Každopádne musím povedať, že všade som stretla aj pár slušných žiakov (väčšinou boli preto zaznávaní od spolužiakov) a dokonca aj takých, čo mali o školu záujem. A ďakujem hlavne ich rodičom, že z nich vychovávajú slušných ľudí (či už s fackou abo bez nej) a držím palce, aby sa deti tom prostredí nezopsuli. V tejto veci držím palce aj sebe, svojich 2 synov mám v 3. a 5. ročníku.Kristina Hamuliakova (21. 05. 2012) | Remen
Pani ucitelia a ucitelky, povedzte potom preco su dnesne deti take zle, drze a nevychovane? Nas bolo 5 deti, mama na nas nemali cas, vychovavali ma viac starsi surodenci, ako mama. Ked niekto robil zlobu, dostal remenom od otca, ako sme sa ho bali. Nikdy by sme si nedovolili ani skaredo pozriet na ucitela, suseda. Odvravanie neexistovalo. Myslim si ze dnesnym mladym ludom chyba autorita a tvrda ruka - remen! Ondraško (21. 05. 2012) |
Po prečítaní som si spomenul ako nás triedny za sociku zobral do kabinetu a prefackal nás až sa nám hlava zatočila. Doma som sa posťažoval a rodičia mi povedali: “Veď si si zalúžil, chceš ešte jednu?“ Deti nemám, ale už viem, že budem “zlým“ rodičom, ktorý aj facku dá, ak to nepôjde po dobrom.milka (21. 05. 2012) | trend
(pozn.: príspevok \\“Aj ja som učila\\“ som písala ja, len mi to zrušilo meno)
Dnes je asi taký trend - učiť deti priebojnosti, učiť ich povedať nie, riadiť svoj život, aby sa vedeli uplatniť, aby sa potom mali dobre.
Nehovorím teraz o žiakoch na odborných školách, či ZŠ, kde je veľa detí zo soc. znevýhodneného prostredia.
Kolegovi na gymnáziu, keď sa ten rozčuľoval nad morálkou dnešného sveta, študent odpovedal: \\“však kradnite aj vy\\“. :-D
Keby sme takí aj boli, povedzte mi, čo by ste asi v škole ukradli? :-) 50 rokov staré pomôcky? kancelársky papier, ktorý je pomaly na prídel? 10-ročné počítače? alebo popraskanú tabuľu?
Treba mať dobré vzťahy s vedením školy, potom dostanete aspoň tých niekoľko mierne platených funkcií ako je zástupca riaditeľa alebo aspoň výchovný poradca (niekto zvláda aj viac platených funkcií naraz, ale ani jednu neplatenú). Tí čo majú vzťahy s vedením nanajvýš priemerné, dostanú zas neplatenú funkciu ako napr. správca počítačovej učebne - máte zodpovednosť a svoj čas venujete škole zadarmo.
Problémy všetkých typov škôl poznám dôverne, ale riešenie (ani keby v školstve boli peniaze) ma nenapadá.
Je to asi naozaj hlavne o výchove doma. Je pravdou, že niektoré deti sú možno ok aj bez tej facky, ale každé je iné a väčšina z nich aspoň občas (niektoré aj častejšie) tvrdšiu výchovu potrebuje. Tá chýba rovnako v sociálne slabých, neúplných a chudobných rodinách ako v dobre zabezpečených a usporiadaných rodinách napr. právnikov a podnikateľov. Česť výnimkám - kiež by ich bolo čo najviac.facka (21. 05. 2012) | facka
\\“\\“\\“\\“\\“\\“\\“\\“
som zásadne proti fyzickým trestom!!!! každého kto sa niečoho takého dopustí treba zavrieť nech sčerná!!!!!
k výstrelkom, arogancii a drzosti sa treba obrátiť láskou a dieťaťu dohovoriť.
\\“\\“\\“\\“\\“\\“\\“

božie mlyny melú pomaly. toto sa už začína vracať. a bude to horšie a horšie. tak nech si teda spoločnosť nesie zodpovednosť za to, že deti drogujú, zabíjajú, znásilňujú. u nás sa ešte zatiaľ na školách nestrieľa, ale plody aktívnej práce ľudí, čo nemajú o výchove ani potuchy čoskoro dozrejú. potom budú ukazovať prstom, že na vine sú rodičia!!!!!!
každý človek má v sebe nejaké pudy, niečo zvieracie. a aj zvery trestajú svoje mladé.Marošt (21. 05. 2012) | Facka nemá byť trest
Som presvedčený že facka (pár pozadku - podľa veku) nemá byť trest. Dieťa ešte nie je plne socializovaný člen ľudskej spoločnosti teda je ešte stále trochu zvieratko. A tak mu teda malý fyzický podnet pre prvú signálnu sústavu iba umožňuje lepšie spracovať následnú verbálnu výchovnú informáciu. V tej dnešnej dobe preplnenej inými podnetmi nemusí byť ešte schopnú samostatne odlíšiť dôležité informácie od šumu. :-)Peter (21. 05. 2012) | Telesne tresty pedagogom?
To je to, o com sa tu bavime. V tomto som zasadne proti, pedagog ma pripravu na zvladanie krizovych situacii, pokial ich pravidelne nezvlada, tak bohuzial musi ist robit ine povolanie. Telesne tresty v rodine su ina vec, kedze skutocne mozu priniest vysledky, navyse vztah rodic-dieta je iny ako dieta-pedagog. Navyse rodic ma zodpovednost za vychovu dietata, pedagog moze byt nabuci skolsky rok iny. Pripade, ze by nastala situacia aku opisujete, ze by pedagog prekrocil svoje kompetencie, pravdepodobne by som sa to snazil vyriesit diskusiou s pritomnostou riaditela skoly a snad by sa to dalo prehliadnut. Pri opakovanom incidente uz by som asi postupoval podla trestneho zakonnika podanim na policiu. Kazdy pedagog, ked bude uvazovat ako postupovat by si mal zvazit svoje konanie v suvislosti s platnymi zakonmi.Telocvikar (21. 05. 2012) | Slovensky pribeh zo zivota
Bratislavska stredna skola + nevychovany ziak, ktoremu hrozila prepadnutie z anglickeho jazyka = vyhrazanie sa profesorke anglického jazyka s basebalovou palicou na autobusovej zástavke. Kolega telocvikar zakrocil a pohrozil fackou. Vysledok? Rano o 8 hodine, nahnevani rodicia v skole, vyzadujuci okamzite prepustenie telocvikara a ospravedlnenie ich synovi!14-ročný chlapec dobil rovesníka!. (21. 05. 2012) | Peter. O čom sa to tu bavíme? O trestných činoch detí a mládeže.
Na JOJ teletexte je v tomto momente správa, že štrnásťročný chlapec dobil rovesníka kopancami a údermi a ten sa bude liečiť tri týždne.
Skús nám sem napísať, ako by si reagoval ty, keby obeťou tohto trestného činu bol tvoj syn.
Napíš nám, ako by si regaoval, keby dvaja trinásťroční chlapci zbili a olúpli tvoju matku, ktorá nakoniec svojim zraneniam podľahla.
Napíš, ako by si reagoval, keby traja štrnásťroční chlapci znásilnili tvoju dcéru.

Bude iste veľmi zaujímavé čítanie.Iohan Amos Comenius (21. 05. 2012) | Keď už je neskoro na výchovnú facku.
Pondelok.
Dnes je veľký deň. V škole sa po dlhom čase ukázal aj Mengele. Naposledy bol na vyučovaní pred Veľkou nocou. Veľmi sa za ten čas nezmenil. Trochu mu narástli vlasy. No pohľad Dr. Mengeleho sa nezmenil. Čo má nové? Tento študent prvého ročníka konajúci ešte posledný ročník povinnej školskej dochádzky má nové tetovanie. Má potetovaný krk až k ohryzku a obe ruky od zápastia až po podpazušie. O tetovaní na tele neviem nič, no z jeho sypatizovania k neonacismu tipujem, že aj nejaký ten hákový kríž by sa našiel. A posadnutosť vlastnou sexualititou povrdzuje a jeho tetovanie na penise, had s otvorenou papuľou. Údajne. No učebné pomôcky by som u neho určite nehľadal. Nikdy ich nemal. Má jeden univerzálny zošit, ktorý používa na všetko, no najčastešie na kreslenie nových vzorov tetovania.
Mengele pochádza z neúplnej rodiny. Otec, drogovo závislý, spáchal pred pár rokmi samovraždu pokusom zastaviť silou vlastenej vôle kamión. Nepodarilo sa. Matka roky prežívajúce peklo domáceho násilia je psychicky narušená osoba, nezvládla by výchovu nikoho a ničoho. A to má ešte jednu trinásťročnú dcéru. Mengele svoju matku nazýva kurvou a veselo pokračuje v šľapajách svojho otca. Aj čo sa domáceho násilia týka. Terorizuje svoju matku. Údajne.
Pri svoje poslednej návšteve v škole pred Veľkou nocou sa vystatoval svojim spolužiakom svojou známosťou a sexuálnymi skúsenosťami s nejakou trinásťročnou dievčinou. Údajne. Viem si dobre predstaviť, akého vzťahu je Mengele schopný. Na vyučovacej hodine v ten istý deň istá vyučujúca od neho chcela, aby si presadol na iné miesto, lebo ostatných žiakov vo svojom okruhu vyrušoval. Mengele na jej žiadosť reagoval tak, že si stiahol nohavice a ukázal vyučujúcej holý zadok. Nie údajne, ale naozaj. Čo ho má čo nejaká učiteľka buzerovať, je demokracia a sloboda a on si môže robiť to, čo on chce.
Dnes, plný dojmov zo svojho dlhého absentovania v škole, sa zasa vystatoval tým, že zbil vlastného starého otca, lebo ten ho obvinil, že pri poslednej návšteve mu Mengele ukradol päťdesiat eur. Údajne.
Využijem teda príležitosť a Mengeleho zamestnám tak, že ho vyvolám pred tabuľu. Má nahlas čítať mnou pripravené učebné materiály. Nedokáže to. Nevie čítať.
Ale ja som viac nemohol urobiť, iba vám sem napísať o Mengelem, lebo dôkazy nemám. A Mengele má právo robiť čokoľvek, je demokracia a ja nesmiem obmedzovať jeho slobodu.
Ale samozrejme, máte pravdu: NEEXISTUJÚ ZLÍ ŽIACI, IBA ZLÍ UČITELIA. A ja som jeden z nich.
Marty (21. 05. 2012) | pre Telocvikar
Namiesto hrozby fackou mal telocvikar dotycneho studenta aj s jeho palkou zadrzat do prichodu policie a kolegyni pomoct svedectvom pri trestnom oznameni za nebezpecne vyhrazanie. Keby si rodicia pre svojho milacika museli prist na policajnu stanicu, mozno by im doslo... Janus (22. 05. 2012) | Trest
Úplný súhlas s napísaným.Libor (22. 05. 2012) | detske prava
Dnešné deti sú odmalička v škole vedené k tomu, že majú práva, nikto im nesmie ubližovať ani ich obmedzovať - A je to práve prvý stupeň ZŠ kde im tlačia takéto kaleráby. A keď nie učitelia, tak si škola pozýva detských psychológov na všelijaké besedy. To že majú aj nejaké povinnosti, to im nikto nezdôrazňuje. Potom prídu domov a na akýkoľvek pokus o facku alebo aj psychycký nátlak reagujú tým, že v škole im hovorili, že nesmieme obmedzovať ich práva a ani ich trestať. Rodičia sa prispôsobia, veď predsa nebudú pred deťmi spochybňovať autoritu odborníkov. Potom ale takéto deti prídu na druhý stupeň, kde už od samej slobody nevedia čo so sebou a už iní učitelia sa sťažujú, že rodičia deti nezvládajú....
Lly (22. 05. 2012) | telesne tresy?
u nás zatiaľ funguje ako najvyšší trest vypnutie elektriny v zásuvkách v detskej izbe. Mladý je z toho vytočený viac ako z prípadnej facky... :)vychovna facka? (22. 05. 2012) | vychovna facka?
ak mozu bit rodicia deti,
potom aj chlapci dievcata (aj znasilnovat?)
a nadriadeni podriadenych
policajti soferov.

preco by som mal s podriadenym diskutovat ked to s nim mozem vyriesit ako s pubertalnym synom. Par plepleskov a som odreagovany.slovak madarsko polsky (22. 05. 2012) | ti, co sa tu tvaria, ze akoze su proti vychovnej facke,
ti, co sa tu tvaria, ze akoze su proti vychovnej facke, bud nemaju deti, alebo su prave pod vplyvom marihuany - co znamena, ze ich rodicia im davali malo vyhcovnych faciek.
Neznasam takych pretvarkarov !lol (23. 05. 2012) | Autorovi
Autor by mohol napísať aj časť DVA. Nadpis by mohol byť,
Výchovná facka je vraj týranie detí, čím je väzenie?

Mohol by sa rozpísať na tému, ako následne štát, ktorý obmedzuje rodičov vo výchove zatvára takýchto delikventov do väzenie ZA ÚČELOM PREVÝCHOVY. Vo väzení je okrem obmedzenia slobody , čo dnes dieťaťu zákaz vychádzok pomaly nemôžete dať, prostriedkom k prevýchove šikana, buzerácia. Bachari môžu určiť ako trest samotku, studenú sprchu, pripútanie, obmedzenie pohybu pri chôdzi spútaním rúk a nôh, atakdále.

Takže ak spoločnosť preberá zodpovednosť a ochranu nad výchovou detí, nech si preberá zodpovednosť aj za dospelých a netýra ich.

Týrané dieťa je rozpoznať ľahko, je utiahnuté, chodí s modrinami, popáleninami, zlomeninami. Toto sa trestať má. Ale potierať základné pudy človeka je primitivizmom. Potom treba potrestať aj žehličku, ktorá uštedrí výchovnú popáleninu decku, ak si to just napriek zákazu vyskúša.Lubo (23. 05. 2012) | reakcia na “re: Hoax (21. 05. 2012) | re: Hoax“
Jedna nemenovana detska psychologicka (Hana Bartova) v jednej televiznej debate povedala, ze ak dieta pride s obvinenim o tyrani, treba mu verit, rodicov zaistit a pravda sa ukaze pocas trestneho stihania. A kedze vsetci vieme ake rychle su u nas organy cinne v trestnom konani, tak tie tri mesiace v nemecku su este celkom rychle... Poznam pripady kde boli rodicia vo vysetrovacej vazbe aj rok...citatel (23. 05. 2012) | no a ja chcem zase prevychovat autora
nejakou tou dobre mierenou fackou. Je to nemiestne? Preco? Deti maju mat mensie prava ako dospeli? Lebo vy mna zalovat mozete, preco by vas nemohli zalovat vase deti. Okrem toho, za facku do basy ziaden rodic nepojde, takze to co pisete je zvelicenie.inac dobra tema na pritiahnutie citatelov (23. 05. 2012) | inac dobra tema na pritiahnutie citatelov
na stranku ktora je uplne o niecom inom (a podla mna brutalne zvratenom).
Dobry (alebo dobre nechutny) marketingovy tah!
Ze zarobit peniaze?Peter (23. 05. 2012) | Par slov
Pozri si celu stranku, autor pise postrehy a skusenosti zo zivota, nie len o peniazoch..Zipperle Cohanim (24. 05. 2012) | Odpovede
Odpoveď pre: citatel (23. 05. 2012) | no a ja chcem zase prevychovat autora

Tento príspevok vo mne vyvolal zmiešané pocity. Napadli mi rôzne odpovede. Tá prvá by znela asi takto:

„Ak by som bol tvoje/Vaše/ dieťa, za ktorého výchovu by si bol právne i morálne zodpovedný a robil by som zlobu a vyčerpal by si všetky metódy riešenia po dobrom, mohol by si použiť v tomto prípade kľudne výchovnú facku aj na mňa.“

Iné je však, použiť dobre mierenú facku bezdôvodne. Ako napríklad v tomto prípade. Ak by ste ma chceli prevychovávať, či udrieť musel by si mať na to dôvod. A ten nemáte. Jedine, že by Vás článok natoľko poburoval, že by ste prešli namiesto riešenia nespokojnosti komunikáciou priamo na fyzické tresty. To neviem posúdiť..

Preto sa mi to zdá byť naozaj nevhodné porovnanie. Deti majú práva rovnako ako dospelí ľudia, o tom niet pochýb. Ale za výchovu a život dieťaťa je zodpovedný každý rodič. Je len a len na rodičovi aby vychoval zo svojich detí slušných ľudí. Dieťa sa o seba nevie samé postarať, rovnako ako nevie ešte dobre posúdiť, čo je správne a čo nie. V článku nejde o to, či niekto pôjde za jednu facku do väzenia, ide o to, že aktuálne nadstavený zákonný systém je zneužiteľný. Nerozlišuje medzi jednou „výchovnou fackou“ a týraním. Keď mi dáte facku a ja Vás udám, bude to priestupok, nebude ťa vyšetrovateľ chcieť obviniť z týrania, aj keď mu to ja budem tvrdiť.. O to ide v tomto článku.

Odpoveď pre: inac dobra tema na pritiahnutie citatelov

Pôvodne som bol oslovený, aby som prispieval na túto stránku o peniazoch. Mal som spísať svoje zážitky a postrehy zo života na tému zarábania peňazí. Nakoniec som dostal úplnú slobodu v textoch, môžem písať o tom, čo ma trápi, publikovať svoje názory. Ospravedlňujem sa ti teda, že na stránke o peniazoch píšem aj o iných témach. Ja beriem túto stránku ako obraz môjho života, ktorého zmyslom bolo dlhú dobu zarábať len peniaze. Veľa som sa naučil, veľa som prežil, niekomu by som rád odovzdal svoje skúsenosti. Ale môj život nebol len o peniazoch, preto musím písať aj o iných témach...

PS: Myslím si, že táto stránka by bola zvrátená vtedy, keby obsahovala odkazy na podvodné stránky, alebo by z Vás chcela vytiahnuť peniaze, posielala Vám faktúry za čítanie a registráciu, obsahovala by rady ako vyrobiť bombu, alebo ako okradnúť a zabiť suseda. Táto bezplatná stránka, ktorá hovorí o zarábaní peňazí je o pomoci ľudom, ktorí nemali veľa šťastia v živote, o motivácií pracovať a o prístupe k životu. Peniaze jednoducho k životu patria, taká je dnešná doba a doslovne bez peňazí by sa z Vás stal bezdomovec. Ale neberiem ti tvoj názor samozrejme.

Ďakujem ti veľmi pekne za zapojenie do diskusie, každý názor má opodstatnenie. Rovnako ďakujem všetkým diskutujúcim za ich názory. Prajem Vám všetko dobré!
Peter (24. 05. 2012) | Citatelovi
Citadel píše ako keby žil na inej planéte. Prekrúca „práva“ zvráteným spôsobom. Ako môžu byť „práva“ detí a rodičov rovnaké??? Má citatel pojem, čo je to AUTORITA a s ňou úzko súvisiaca ZODPOVEDNOSŤ? Je vari malé dieťa zodpovedné za výchovu rodiča? Má neplnoleté dieťa od kohokoľvek mandát vychovávať rodiča a je z tohto titulu trestno-právne zodpovedné za svojho rodiča ak rodič niečo vyparatí?

Z iného pohľadu – je možné dieťa vychovať bez použitia akéhokoľvek rozkazovania, zakazovania, donucovania alebo trestania? Ak by toto niekto dokázal, mal by Nobelovu cenu vo vrecku, pretože takáto „výchova“ jednoducho nie je možná a uškodila by v prvom rade samotnému dieťaťu. Človek určite má aj nejakú pudovú, „zvieraciu“, zložku správania, ale trocha sa mi ježili chlpy, keď autor k ľuďom prirovnáva zvieratá zabíjajúce svoje potomstvo kvôli páreniu. Je to stieranie podstatných rozdielov medzi ľuďmi a zvieratami, pretože na rozdiel od zvierat sú ľudia charakteristickí výrazne silnejšiu rozumovou zložku rozhodovania a ak ju nepoužívajú, je to vážna porucha, choroba, teda výnimka. Preto by bolo chybou predpokladať také správanie u ľudí všeobecne. Tá rozumová zložka sa rozvíja najmä výchovou, ktorá neoddeliteľne patrí k ľuďom – na rozdiel od mnohých zvierat by dieťa bez rodičov neprežilo. Neviem si to predstaviť, ale teoreticky, ak by rodičia iba živili dieťa a ignorovali že dieťa treba vychovávať (výchova bez potrebnej miery trestania a vo všetkom by dieťaťu hneď vyhoveli), vyrástlo by z neho „zvieratko“, človek so značne deformovanou psychikou, silne egoistické a s potlačenými dobrými vlastnosťami a zručnosťami, vrátane zručností vo vzťahoch s inými ľuďmi – teda asociálny jedinec.

Tie isté skupiny, ktoré presadzujú absolútny zákaz fyzických trestov, cez OSN a EU presadzujú aj teóriu, že všetci musia REŠPEKTOVAŤ vôľu dieťaťa. Nie „prihliadať na vôľu“, nie „s láskou sa snažiť poznávať potreby a záujmy dieťaťa“, ale REŠPEKTOVAŤ! V budúcnosti to bude dôvod na odoberanie detí z normálnych rodín – to je skutočný zámer tejto scestnej teórie. Pretože „VôĽA“ každého normálneho dieťa je jesť sladkosti, nedeliť sa s nikým o svoje hračky, neumývať sa, neošetrovať rany, nechodiť do škôlky... Ak má dieťa tieto veci rado, tak len preto, že mu to rodičia vsugerovali manipuláciami (ak máme byť dôslední, tak aj smajlík na maslovom chlebíku je manipulácia nútiaca dieťa zjesť niečo čo bez manipulácie odmieta. Lenže manipulácia je psychické násilie, nerešpektovanie vôle dieťaťa.), systémom odmien a trestov atď., teda vlastne psychickým alebo aj fyzickým násilím – proti VôLI dieťaťa. Každé dieťa je iné, niektoré skutočne nepotrebujú fyzické tresty, ale nedá sa to paušalizovať pre všetku deti. Rodičia, ktorí principiálne odmietajú fyzické tresty, spravidla používajú psychický nátlak a tresty vo väčšej miere ako je zdravé – pretože niektoré deti fyzické tresty jednoducho potrebujú vo výchove a sú pre ne oveľa menším zlom ako psychické tresty.
Lubo (24. 05. 2012) | citatelovi
zopakujem text na ktory som reagoval mojim prispevkom - zjavne ste ho necitali:
Osobne som bol v Nemecku svedkom sceny, ked sa 15 rocna pubertiacka vyhrazala matke: \\\\“Ak ma nepustis s Ulou a Klausom na diskoteku, tak ta udam ze si ma zmlatila a ty skoncis v lochu. Karin to spravila a potom mala od matere tri mesiace pokoj.\\\\“
- a verim tomu. Ludia ako vy si totiz pletu vazenie s vysetrovacou vazbou - clovek sice nemoze ist do vazenia za facku - ale moze ist do vysetrovacej vazby, ktoru prokurator zdovodni tak, ze musi podozriveho izolovat od obete aby “nepokracoval v trestnom cine“ alebo “neovplyvnoval svedkov“. A ano - vysetrovanie moze trvat aj rok kym sa zisti, ze to nebola pravda. Clovek sice nema zaznam v regostri trestov, lebo nebol odsudeny, ale jeho zivot je v troskach.Peter (24. 05. 2012) | este citateovi
Také falošné obvinenie z týrania alebo zneužívania, ak sa aj pred ním niekto ubráni, naozaj totálne zruinuje priemerného občana finančne aj psychicky. Preto o týchto ľuďoch takmer nepočuť – nemajú silu ešte niečo robiť navyše, písať články, sťažovať sa ...a riskovať, že jeho enthusiastiké aktivity niekto (krivo obviňujúci, organizácie „pomáhajúce“ „obetiam“ násilia, alebo policajti, psychológovia a pod., ktorí pochybili) ešte aj obráti proti nemu a obviní ho napr. za poškodzovanie dobrého mena. Takýchto ľudí štátna a najmä mimovládna mašinéria produkuje len na Slovensku desiatky až stovky ročne.

Falošné obvinenia z domáceho násilia bývajú postavené skôr na paranoidných hypotézach ako na faktoch. Pred nimi niet spôsobu, ako sa účinne obhajovať. Falošné obvinenia sa seri=ozne nevyšetrujú ani v tých prípadoch, kde by sa profesionáli mohli k hodnoverným faktom dopracovať. Policajné prezídium tvrdí, že ak sa to vyšetrovateľovi zachce, tak môže nechať celé mesiace manipulovať svedkov a potom považovať ich výpovede za hodnoverné (dieťa chodí mesiace na psychoseansy do pochybných mimovládnych organizácií a až potom prvý krát ku znalcovi, ktorý už v tomto štádiu nemôže nič spoľahlivo objasniť, lebo deti už nedokážu rozlišovať čo sú ich vlastné zážitky a čo im len ktosi vsugeroval). Potom ľudia ako Bartová popíšu zopár srdcervúcich „Odborných vyjadrení“ o tom aké má dieťa strašné príznaky zneužívania a navodia dojem, že je spoľahlivo DOKÁZANÉ týranie alebo zneužívanie.

Pretože sudcovia, vyšetrovatelia, prokurátori a ani mnohí psychológovia nemajú ani šajnu o tom, ako tieto prípady vyšetrovať (bez preháňania, ich postupy zaostávajú aj viac ako 50 rokov za niektorými inými krajinami), naše „orgány“ chybne považujú za špičkových expertov hocaké samozvané „tiežodborníčky“ a krivo obvinenému už v tejto fáze nikto nepomôže. Za toto môžeme ironicky „poďakovať“ tým, ktorí sú zodpovední za smerovanie psychológie a policajných postupov na Slovensku. Špeciálna vďaka patrí Ministerstvu práce, ktoré legalizuje a usilovne kryje činnosť šarlatánov na základe zákona č. 305/2005 Z.z. o sociálnoprávnej ochrane detí a o sociálnej kuratele – mimovládne organizácie s takouto akreditáciu nemajú žiadne povinnosti dokumentovať svoju odbornú činnosť, sú nekontrolovateľné a prakticky nepostihnuteľné, nech by robili akékoľvek svinstvá a šarlatánstva (a niektoré ich naozaj robia!). Sťažnosti ministerstvo nerieši a vlastne ani nemôže, lebo nemá nikoho, kto by odborné psychologické záležitosti dokázal posúdiť (ale akreditácie veselo rozdáva komukoľvek). Polícia ich tiež nerieši, lebo nemá to srdce siahnuť na obludy, ktoré ubližujú celým rodinám pod zámienkou, že pomáhajú obetiam „domáceho násilia“. Políciu nepresvedčili ani videozáznamy, na ktorých sú zachytené skutočne obludné manipulácie detí „psychologičkami“ z mimovládiek.

Takže situácie nie je zlá, ale doslova katastrofálna. Boh ochraňuj každého krivo obvineného a ešte viac jeho deti, lebo obludy pod zámienkou ochrany detí rozbiehajú silné kampane navádzajúce deti na to, aby krivo obviňovali svojich rodičov – napr. rodič (zodpovedný za dieťa) vraj nesmie dieťaťu čítať SMSky, nesmie na dieťa zvýšiť hlas, niečo mu zakázať alebo dať „pozadku“ a pod. Dieťa nemôže odhaliť, že cieľom útoku je v skutočnosti dieťa, ktorému chce ktosi vziať rodičov, aby bolo v ďalšej generácii viac manipulovateľných a veľmi zraniteľných ľudí bez rodinného zázemia.
ucitel (03. 06. 2012) | @Iohan Amos Comenius
hanba! ..fakt ak takito ucitelia ucia na skolach, necudujme sa ako to vyzera ..vo vyspelych krajinach by sa clovek ako ty neudrzal na skole ani hodinu! ..vobec nevies o com je ucenie a uz vobec nie sloboda ..mal by si sa vratit naspet do materskej skoly ..bohuzial, nase podpriemerne skolstvo bude taketo nuly stale zivit skola (04. 06. 2012) | ucitel
asi ste nikdy neučili, však? To čo Comenius hovorí nie je blud, učitelia naozaj majú zviazané ruky a pokiaľ chcú niečo žiakov naučiť, tak niekedy musia čušať. Ja som chcela dať 5 žiakovi ( za jeho vedomosti) a priamo na klasifikačnej sa mu musela opraviť na 4, lebo by prepadol a to sme nemohli dopustiť. Priamo riaditeľka žiadala zmenu. Vedomosti nie sú v dnešnej dobe dôležité a podstatné.
Ja sa snažím, aby som mala z mojej strany 100% hodinu, ale mám žiakov čo pomôcky na hodinu nemajú a sústavne vyrušujú. Zamestnám ich a oznámkujem ( výsledná 5). Súper!!!! Ak budem takto pokračovať, tak tí bez pomôcok iba takéto známky dostanú. A to samozrejme nemôžeme dopustiť. Treba tým žiakom pomôcť. Veď od toho sme tu!!!! Viac ako 7 rokov robím v školstve a stále sa seba pýtam, prečo nejdem inde - odpoveď = lebo ich chcem a môžem niečo naučiť, niečo im dať.
L (14. 06. 2012) | @ucitel
je to presne tak ako pise Iohan. Mozno to takto nie je na niekolkych “lepsich“ gymnaziach, mozno na priemyslovkach s vysokou urovnou. Ale vo vsetkych strednych ostatnych skolach (vratane gymnazii) je to presne tak isto. Zodpovedzme si otazku - aku maju ziaci motivaciu aby:
1. respektovali ucitela a nevyrusovali ostatnych
2. nosili si pomocky
3. ucili sa

Ziadnu - ak sami nechcu, nikto ich k tomu nedonuti. Ak by ich niekto chcel donutit - mame slobodu a ludske prava - nie je dovoleny ani fyzicky ani psychycky natlak. Tak ako pan “ucitel“? Je jednoduche kritizovat ale navrhnite riesenie?Minette (22. 06. 2012) | Názor pobúrenej žiačky
Dovolíte? Jedno z tých drzých dnešných deciek sa k tomu vyjadrí!
Váš článok, ako aj niektoré commenty ma neskutočne rozhorčili. Prepáčte, ak budem neobjektívna, ale ja som sama žiačka a s učiteľmi sa priatelím, tak mi to nedá. V prvom rade chcem poukázať na to, že hoci je tento článok zahalený do pozlátky spravodlivého rozhorčenia a “objektívných príkladov“, mne sa skôr zdá, že je to len typické zatrpknuté komentovanie javov dnešnej doby a ich neobjektívne posudzovanie typu “tie dnešné decká sú hrozné, za našich čias sme takí neboli“. Takéto lamentovanie je typické pre staré babky na dedinách, ale nevyskytuje sa len u nich-podľa môjho názoru je veľmi typické pre rodičov pubertiakov a ich priateľov. Jeho príčinou je zatrpktnutosť z vlastných detí, prameniaca z mylného presvedčenia,že oni a ich generácia sú najlepší a mali by byť takí všetci. čo sa týka drogovej závislosti a podobne: to sú problémy, ktoré treba riešíť a nie nad nimi lamentovať, a najmä nie zvaľovať vinu na rodičov(mimochodom, prístup typický pre učiteľov) či na učiteľov (to zase robia rodičia, a podľa mňa sú v tom oveľa nespravodlivejší. Z týchto problémov sú vinné mnohé faktory, ale nemyslím, že keď rodič nebude dieťa trochu biť, tak sa z neho stane flákač a kriminálnik. Myslíte si, že problému je na vine nedostatočná tvrdosť-ale čo keď problém ani neexistuje? Čo keď dnešná mládež nie je taká skazená, ako si myslíte? Čo keď problémových detí nie je viac, ale vy vidíte len tie problémové? Zamyslite sa! Viete vy vôbec, k čomu môže rodiča doviesť “pár výchovných“? Počuli ste niekedy vy, starí kozervatívci, príbehy týraných detí? A čo sa týka vašich rodičov-boli vám tie facky príjemne? Neprisahali ste vtedy, že svoje dieťa nebudete biť? Iste poviete si, zase liberálka. Malé pätnásťročne decko, čo nemá rozum a chcelo by nás poúčať. Zaslúžila by si pár na zadok...

Verte mi, už som dostala, zaslúžene i nezaslúžene, priznávam, ani ja nie som svätá a často som si bitku zaslúžila (Ale často som ju dostala kvôli vlastnému rozmaru za jedno jediné slovo. Za slovo “nie“.) Chápem vašu zlosť, ale naozaj sa musíte vyfarbovať ako skostnatenci? Nebolo by lepšie protestovať inými slovami?
Vaša Minette
P.S.:Veľmi ma rozhorčila predposledná pasáž. S niektorými názormi nesúhlasím, dobre, to je moja vec, ale priam nenávidím, ak niekto takýto názor podoprie faktami typu “ale veď je tom prirodzené“ a pritom to nie je pravda. Pseudovedecká argumentácia je podľa mňa jedna z najpoburujúcejších vecí, aké sa kedy zrodili v hlavách mysliacich bytostí. Pseudovedecky svoje teórie “dokazovali“ už nacisti a ešte skôr antifeministi, ktorí tvrdili, že ženy sú hlúpe husi dobré akurát tak na domáce práce. Príklady násilia v prírode nie sú vhodný argument, lebo človek prechodom do civilizácie mnohé veci, zvieratám vlastné, človek zavrhol. Navyše pri prečítaní vašich argumentov ma napadá: nebudete vy aj proti riešeniu fyzických napadnutí, že, veď násilie je prirodzená vec však? Uvedomte si, že aj vaše dieťa je živý človek, a má rovnaké práva ako ostatní! Nehovorím, že na “jednu výchovnúô nemáte právo, ale žijeme, dočerta, v civilizovanej spoločnosti, a násilie nič nevyrieši. a ak aj môže trochu pomôcť, nie je to univerzálny výchovný prostriedok. A mimochodom: násilie medzi zvieratami je bežné, ale len medzi dospelými alebo dravcom a korisťou. Telesné tresty ako také boli zaznamenané len medzi jedincami druhov nám blízkych-čiže šimpanzov a podobne. Opäť jeden vynález mysliacich bytostí o ktorom sa polemizuje...
ĎALŠIE P.S.: Niektorí diskutéri z radov učiteľov majú sakramentskú pravdu. Nie je to síce dôvod znovu zaviesť trstenicu, ale malo by sa s tým niečo robiť.

Prepáčte ak vás moje názory pobúrili. Uznávam, môžem mať pravdu a nemusím mať pravdu, ale pravda v tomto prípade asi ani neexistuje.
Vopred sa ospravedlňujem, ak by som nastolila otázky, ktoré som nezodpovedala, a nastolila problémy a nenašla riešenie. Nie som neomylná...
Donia (02. 07. 2012) | jedna výchovná nezaškodí
úplne súhlasím s článkom. Keď mal môj syn 15 rokov, jeho učiteľ , inak aj náš sused, ma oslovil pred domom , či sa syn doma pochválil. Nevedela som, o čom hovorí, tak som ho poprosila, aby vysvetlil, o čo išlo. Bolo už po zvonení na hodinu, učiteľ mal ešte nejaké vybavovačky na chodbe. Zrazu zbadá, že zo dverí triedy vykúka kučeravá hlava môjho syna, ktorý kontroloval situáciu na chodbe, či je čistý vzduch. Učiteľ ho napomenul, aby išiel do triedy. Takto sa to opakovalo asi trikrát za sebou. Keď nepomáhalo napomínanie učiteľa, “ strihol “ mu jednu výchovnú .
Preto, keď milý synáčik prišiel zo školy domov po tomto mojom rozhovore s učiteľom, som sa ho spýtala, čo to bolo s pánom učiteľom. Syn gúľal očami, krútil sa, priveľmi sa mu do debaty nechcelo. Keď som na neho pritlačila, vysypal všetko. / aj to, čo mi učiteľ nepovedal / :-) Bola som zvedavá, prečo sa mi nesťažoval na učiteľa, že mu jednu “ strihol “ jeho odpoveď bola - no určite, aby som dostal ešte aj doma ? Nikdy som s ním už potom nemala v škole problémy, pretože som svojho syna poznala. Odvtedy si dával veľmi dobrý pozor na to, ako sa bude k učiteľom správať, pretože zistil, že učitelia mi všetko povedia / s väčšinou si tykáme / a nikdy sa nestalo, aby som učiteľovi dávala vinu za to, že mu dali jednu výchovnú. Syn bol veľmi živý, takže som si dokázala predstaviť, že niekedy v škole neobsedí. Najviac však na nich obidvoch, mladšieho i staršieho syna, platil zákaz ich obľúbenej činnosti. Dobre vedeli, že keď ja niečo sľúbim, v dobrom, či niečo zakážem ,nikdy necúvnem, vždy dodržím slovo. Napr. staršiemu sa stalo, že som ho nepustila na školský výlet, oželela som aj peniaze , ale, nakoľko nedodržal, čo sľúbil, ešte mi klamal do očí, jednoducho nešiel nikam. Kľačal na posteli, pozeral ku škole na pristavený autobus / mladší syn išiel/ , reval ako siréna, ale, bohužiaľ, jeho smola, nešiel nikam, hoci už bol pobalený. Vo výchove som bola zásadová. Inak bol veľmi dobrý žiak, na strednú strojársku ho zobrali bez prijímačiek a teraz pracuje na veľmi dobre platenom mieste vo veľkej fabrike. Patrí medzi najlepších odborníkov, takže moja občasná výchovná nepadla bokom . Začal žiť s priateľkou , ktorá má dcéru, a teraz sám zistil, že aj malá by občas zaslúžila jednu výchovnú / dokonca sa raz vyjadril, že ani nie tak malá, ale jej mater /. Boli spolu na dovolenke pri mori, a keď som sa ho pýtala, ako sa malej páčilo, jeho odpoveď znela - myslel som, že ma porazí- raz bola voda moc mokrá, potom piesok príliš suchý. Až potom zistil, ako deti dokážu napínať nervy rodičov, keď majú svoje . Skôr to môžeme vysvetľovať, písať aj zlatým písmom, keď nechcú nepochopia. Až na vlastnej koži zistia, “ vo co go “ :-)Lydia (04. 09. 2012) | Vychova
Vidiet na prispevkoch kde kazdeho tlaci topanka. Mam k tomu len dve male poznamky - 1. Rodicmi sa stavame bez pripravy na rodicovstvo, caka sa , ze to akosi budeme automaticky vediet-suhlasite- ale na povolanie sa casto chystame 5-6 rokov/vysoka skola/ a este mame o to obycajne vazny zaujem.Takze zaviest vysoku skolu-Rodicovstvo 2. Potom si zvazme ci este chceme nejakeho potomka/alebo kolko/- existuje prevencia ak sme sa rozhodli inak.Musime mat na vlastne deti-trpezlivost a cas./Nehovorim, ze maju vo Svedsku navod na vsetko , ale nieco by sa od nich dalo naucit-pracujem v skolstve/.Veronika (11. 09. 2012) | kam az siaha pravo zasahovat rodicom do vychovy
Ak dam dietatu na zadok, alebo facku som zla matka? To este neznamena, ze svoje dieta tyram. Ja netvrdim, ze je to spravne, treba hladat ine sposoby, ale stane sa. Treba rozlisovat pojem vychovna facka a tyranie. Je to uplne odlisny pojem. Prispievatelia, ktori to ostro kritizuju, myslim, ze v tom nemaju celkom jasno. Ak dieta spadne a udrie sa, ma nejaku tu modrinku, aj vtedy som zla matka? Ved ano, preco nie, podme teda vsetkym takymto rodicom pobrat deti a dat ich do pestunskej starostlivosti a nech nam ich vychovava stat. A potom pozerajme, co sa deje a ako momentalne rozvirilo dianie odoberanie deti v Uk. A nech mi nikto nepise, ze je to problem slovenskych romov. A co potom toto? http://udalosti.noviny.sk/pochybne-adopcie-deti/01-09-2012/posledny-kontakt-pred-adopciou-nevedia-ci-deti-este-uvidia.html
www.forced-adoption.com, Telegraph - Christopher Booker, http://www.youtube.com/watch?v=QS4zwQa_Jao&feature=related
myslim, ze takymto ludom treba pomoct, otazne je ako
prosim o vyjadrenie auto clanku? topinambur (13. 02. 2013) | Prirodzenost na zemi
V prirode ked je mlada zvierata neposlusne, matka pouzije vyhrazny zvuk, ked neposlusnost pretrvava, pouzije fyzicky trest. Tak to existuje na svete od jej zrodu. Co je clovek? Opat iba zviera.. Zakázané vzdelávanie (27. 05. 2013) | A
To sa nikdy nestane Lydia. Ako by potom manipulovali ludmi keby im dali do ruk taku zbran akou je pouzivanie inteligencie a rozumu?


Zakázané vzdelávanie

Možno si to neuvedomujeme, ale táto spoločnosť život našim najmenším nijako neuľahčuje.

Mnohým deťom ani nedovolíme narodiť sa.

Tým, ktoré sa aj narodia, systematicky zlikvidujeme imunitný systém povinnými, niekoľkonásobnými vakcínami plnými jedov a cudzieho genetického materiálu. Tieto vakcíny odčerpávajú zo zdravotníctva obrovské prostriedky ktoré mohli byť použité oveľa užitočnejšie! Zvyšok spraví jedovatá strava, ktorú tento štát dovolí uvádzať do obehu, znečistené životné prostredie a elektrosmog.

Potom v nich zabijeme všetku radosť z hravého učenia našim školstvom, ktoré rieši potreby tejto chorej spoločnosti a nie potreby detí.

Zabíjame v nich zmysel pre rodinu, zodpovednosť, lásku k prírode, ochotu pracovať v prospech celku, tým že ich vystavíme bulvárnej televízii a tlači (na Slovensku iné, žiaľ, nemáme). Zoberú si vzor od našich mečiarov, kolesíkov, flašíkov, fickov, goríl, trtkov a iných, fetujúcich medializovaných trosiek, popri tom je do nich vštepovaná servilnosť voči všetkému cudziemu, hlúposti o dedičnom hriechu, o vyvolenej rase, svätej zemi kdesi na druhom konci sveta. Ako majú z takýchto človiečikov vyrásť tvoriví a hrdí ľudia, ktorí majú radi svoju vlasť, nechcú byť cudzincom vo vlastnej krajine, neboja sa zneužívanej nálepky antisemita a nácek, nedovolia skurviť prírodu zahraničným firmám?

Nasledujúci film, rieši niektoré aspekty školskej výchovy, možnosti, ako nevychovať z detí poddajné konzumné a nekritické ovce. Nerieši, prirodzene všetko, ale je to životne dôležitý kamienok v skladačke…

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=KyY1w_qW54Uradulik (21. 04. 2014) | moja vychova
Tak ja mam 13 rokov.
Moja mamka ma na mna od malicka tvrdu ruku.
Za odvravanie drzost zle znamky dostavam po zadku.
Vecsinou varechou a vzdy podla toho co zrobim.
Keby som nedostavala bol by zo mna chuligan.
Som velmi ziva drza a papulnata.
Dneska mi mamka kazala popratat.
Mne sa nechcelo tak som jej odvravala.
Upozornila ma ze este nejaka pripomienka a dostanem v rit.
Nedala som si povedat a odvrkovala som dalej.
Znovu ma upozornila ze dostanem vyprask.
Mna to nastvalo a poslala som ju do pici a sla som si zafajcit co samozrejme mamka nevedela.
Nasla ma s cigaretou schmatla ma za pleco a povedala ze si mam vyzliect ficle.
Mamka zobrala ockov kozeny remen.
Povedala mi ze za odvravanie a klamstvo si zasluzim 30 na zadok..
Prehla ma cez stolicku a narezala mi 30.
Sgipo to tak som plakala.
Kazala mi si klaknut do kuta kym sa neukludnim.
No nak som sa ukludnila som sa vyskierala na mamku.
Tak mi tresla este na zadok taKu stipaciu.
Ale nemohla by som si tak dovolovat ako druhe deti,
a som vdacna mamke ze ma obcas vytrieska.Srnka (17. 08. 2014) | Nesuhlas
Velmi primitivny clanok

Najčítanejšie články v tejto rubrike
Kategória: neprispôsobiví občania | Dátum: 18. 05. 2012 | Komentáre: 83 | Počet videní : 32283
Kategória: neprispôsobiví občania | Dátum: 20. 07. 2012 | Komentáre: 11 | Počet videní : 27697
Kategória: neprispôsobiví občania | Dátum: 03. 05. 2012 | Komentáre: 10 | Počet videní : 20955
Kategória: neprispôsobiví občania | Dátum: 05. 10. 2012 | Komentáre: 8 | Počet videní : 20698
Kategória: neprispôsobiví občania | Dátum: 24. 09. 2013 | Komentáre: 5 | Počet videní : 18544
Najnovšie články
Kategória: cirkev a náboženstvo | Dátum: 31. 12. 2013 | Komentáre: 6 | Počet videní : 20983
Kategória: moc peňazí | Dátum: 30. 12. 2013 | Komentáre: 2 | Počet videní : 6884
Kategória: neprispôsobiví občania | Dátum: 24. 09. 2013 | Komentáre: 5 | Počet videní : 18544
Kategória: Zipperle sleduje svet | Dátum: 23. 09. 2013 | Komentáre: - | Počet videní : 18787
Kategória: moc peňazí | Dátum: 23. 07. 2013 | Komentáre: 2 | Počet videní : 18893
Kategória: politické šarvátky a kríza | Dátum: 20. 07. 2013 | Komentáre: 5 | Počet videní : 7080
Zipperle odporúča
Dátum: 12. 11. 2012 | Komentáre: 24 | Počet videní : 9517
Dátum: 11. 11. 2011 | Komentáre: 6 | Počet videní : 11214
Dátum: 24. 04. 2012 | Komentáre: 4 | Počet videní : 14350
Dátum: 19. 04. 2013 | Komentáre: 14 | Počet videní : 19886
Dátum: 27. 09. 2012 | Komentáre: 3 | Počet videní : 20079
Dátum: 06. 07. 2012 | Komentáre: 29 | Počet videní : 20809
Dátum: 03. 05. 2012 | Komentáre: 10 | Počet videní : 20955
Dátum: 02. 11. 2011 | Komentáre: 9 | Počet videní : 21174
Dátum: 18. 07. 2012 | Komentáre: 9 | Počet videní : 25977
Dátum: 18. 10. 2011 | Komentáre: 25 | Počet videní : 28038