„Ja vždy hovorím, že každý človek má svoj názor na danú vec, každý človek vidí a chápe veci inak. Nikto nevie povedať, čo je správne a čo nie v systéme prírody, života a celého vesmíru. Možno si iba myslíme, že tá naša pravda je tá správna. To pripúšťam aj v mojom prípade – možno nemám pravdu a moje príspevky budú je len jeden veľký „blábol“. Ale vždy sa spýtam, či si aj ostatní pripúšťajú, že možno oni nemajú pravdu?“
Zipperle Cohanim
Moc peňazí

Investovať do zlata nie je dobrá voľba. Jeho hodnota je neistá.

Zo všetkých strán sa šíria informácie, aké je výhodné investovať do zlata v dobe krízy, či neistej hodnote Eura. Ja si to nemyslím, rovnako ako aj moji kamaráti, ktorí vlastnia veľké firmy a majetky.

Vychádzam z predpokladu malého investovania, ak je možnosť inej voľby. Nemôžte porovnávať nákup zlata a diamantov takou krajinou ako je Irán. Množstvo odborníkov práve na tento fakt upozorňuje, že Irán nakúpil v poslednej dobe zlato a diamanty v hodnote 1,2 miliardy. Irán ale nemal možnosť voľby, musel peniaze investovať do nejakej skladnej komodity. Drahé kovy a diamanty sú totiž v tejto dobe univerzálnym platidlom a to aj za predpokladu, že by čiastočne stratili svoju hodnotu. Ak máte obrovské množstvo peňazí nie je lepšia voľba ako ich premeniť na niečo iné, čo má hodnotu. Rovnako nakupuje napríklad zlato aj Mexiko, Filipíny, či Turecko. Z krátkodobého hľadiska je cena zlata stabilnejšia ako hodnota peňazí...

Lenže pozrite sa na to bližšie. Informácií je dosť. Zaujímavé je to, že ročne sa totiž vyťaží približne 2600 ton zlata. Napríklad Rusko spolu s Čínou vyťaží cez 500 ton, ale toto zlato nedáva na trh. Necháva si ho uložené v depozite. Celosvetovo ide o tisíce ton zlata, možno desiatky tisíc ton, ktoré sú uložené v trezoroch a nikdy sa neobjavili na trhu.

Ak by sme nezaujato pozreli na celú vec, cena zlata je držaná umelo a jeho obmedzené množstvo neustále zvyšuje cenu. Zlatá investičná bublina. Ak je niečoho málo a je po tom dopyt, drží si aj cenu. Neviem si predstaviť, keby sa odložené vyťažené zlato dostalo na trh. Ako by to zamávalo s cenou? Určite by jeho cena klesla na takú nízku úroveň, že by ľudia, ktorí nakúpili zlato ako investíciu jednoznačne prerobili.

Umelo držaná cena zlata je samozrejme výhodná pre štáty a ťažobné spoločnosti. Obchodníci sa tiež tešia, ak ľudia stále majú záujem zlato kupovať, veď je ho na trhu nedostatok. Ale tento trend sa nedá udržať večne. Raz aj cena zlata poklesne, a ľudia pred strachom z prerobenia začnú zlato predávať za zníženú cenu, budú prerábať. Zlato sa dostane späť do rúk obchodníkom a zas keď sa situácia stabilizuje cena porastie a kolobeh sa obnoví. Obrazne sa dá povedať, že je to spôsob ako na tom istom zlate viac násobne zarábať. Pri investičnom zlate platí ešte jeden paradox, čím menšie množstvo kúpite, tým je jeho cena vyššia oproti trhovej cene. Na toto obchodníci a finanční poradcovia akosi zabúdajú, ak radia ostatným, že najlepšia voľba je investovať do zlata.




Je na každom človeku ako sa rozhodne. Len je dobré vedieť, že aj tá najlepšia investícia môže byť rapídne stratová. Veď o tom je investovanie. Ľudia ktorí na investovaní skutočne zarobili(10 miliónov dolárov a viac), nie sú obyčajní ľudia. Nemali 3000 dolárov na účte a hypotéku na krku. Veď si len predstavte tele-marketingových obchodníkov s akciami, zlatom, diamantmi. Ako vyvolávajú, otravujú a presviedčajú Vás sladkými rečami o tom ako raz budete bohatí! Ak by tie ich investičné ponuky dokázali tak neuveriteľne zarábať, nikomu by nevolali a nechali si svoje tajomstvo pre seba! To je ľudský logický prístup. Nenechajte sa preto zmanipulovať, zadarmo Vám nikto nikdy nič nedá. Veď aj tele-marketingoví poradcovia a predajcovia musia z niečoho žiť! Najlepšie z Vašej naivity..

Pri šírení článku na nekomerčné účely, je vždy potrebné uviesť zdroj s aktívnym spätným odkazom!

PS: V texte možno nájdeš gramatické chyby, štylistické prehrešky. Ospravedlňujem sa za to! Som bežný človek a nie spisovateľ, alebo gramatický korektor. Moja slovenčina je žiaľ veľmi chabá, školy som absolvoval v štátoch, kde žijem skoro 50 rokov. Niektoré chyby vznikli aj počas prekladu do Slovenského jazyka, prižmúrte prosím jedno očko. Ďakujem!
Zipperle Cohanim   |   21. 06. 2012   |   Komentáre: 20   |   Počet videní: 17382

Diskusia k článku

Martin Novák (21. 06. 2012) | Kopa hnoja
Mám ekonomické vzdelanie, pracujem ako finančný poradca. Nesúhlasím s touto kopou hnoja. Pane, láskavo sa nenavážte do vecí o ktorých nič neviete. Zlato už 200 rokov neustále stúpa na cene. Výhodnejšia investícia ako do investičného zlata nie je na trhu. Svojim klientom odporúčam vždy diamanty a zlato! Layerko (21. 06. 2012) | Re: Martin Novák
otazka... mas svoje sukromne peniaze premene na zlato? si ochotny rucit svojim majetkom za tvoju najlepsiu investicnu radu do zlata a diamatov? cena diamatov je dnes maximalne nadhodnotena, to by si mal vediet, vie to kazdy odbornik na investovanie, cena zlata 200 rokov stupa? slusna demagogia... nechcel by som byt tvojim klientom! energetik (21. 06. 2012) | Nie je zlato všetko, čo sa bliští..
Cena zlata je neúmerne hnaná do maxima jeho hodnoty. Ako dlho udrží svoju hodnotu na trhoch je ťažko odhadnúť. Hodnota zlata pripomína bublinu. Podobnú realitnej, podstata je pravdivá. Investovanie vyžaduje opatrnosť. Chladnú hlavu. Rozvahu. Môj názor...Ivan (22. 06. 2012) |
Rozdiel je medzi hodnotou cenou. Otazka je ze ci vieme cenu urcovat falsonymi papierikmi, ktore nemaju hodnotu. Medzi nami poznam velmi bohatych ludi. Vsetci skupuju zlato a diamanty. Vo velkom. Teraz hlavne zidia. Zeby nieco vedeli? Zeby nieco vedeli o tej hodnote zlata? Zeby vedeli ze zachvilu nebude ta hodnota cim ju vy meriate “peniazmi“ ziadna. Aj ja mam informacie ze existuje take mnozstvo zlata ktore nie je evidovane ze ak by sa dalo na trh tak cena padne po 1000 USD. Cena teraz ale aka je hodnota? Aku ma hodnotu 1 USD? Ja by som sa ridil tak ako robia zidia, ktori to tu ovladaju. Nieco maju asi v plane. Treba rozmyslat inak.Samuell (22. 06. 2012) | Zlato a investicie
Hodnota zlata je neista, v tom mate pravdu. Ale hodnota penazi je ovela neistejsia! Kriza priniesla neistoty, farebne papieriky mozu stratit okamzite na hodnote, hlada sa nahrada ktora bude stabilnejsia. Zlato diamanty, umelecke diela. Ty odporucas kupovat pozemky, zvierata, potravu. Ty predpokladas uplny krach spolocnosti a 3 svetovu vojnu, tomu prisposobujes svoje myslenie. Kto nevidi svet tak cierno hlada ine moznosti zabezpecenia, napriklad zlato. Jojo (22. 06. 2012) | Reakcia na reakciu Martina Nováka
Pridám aj ja svoj názor. Už 20 rokov robím obchodníka. Ak sa odosobním od ekonomicko - finančných analýz a pozriem sa na to len cez optiku obchodníka tak vidím len predraženú neurčitú komoditu, ktorá je vyslovene predávaná pokútnym spôsobom. Minule som bol na predvádzacej akcii fy AuroGenius. Človiečik tam šermoval všelijakými faktami a pojmami naplácanými pre efekt jedno cez druhé bez akejkoľvek logiky. Napríklad zmiešal dokopy rozpad Eura a vznik Amera. Tí ktorí niečo o tom vedia asi rýchlo pochopia, že sa jedná o principiálne jeden a ten istý problém použitý argumentačne úplne opačne a hlavne nelogicky. Nasledovalo vykreslenie tej najhoršej budúcnosti akú si môžete predstaviť. Potom prišlo rozuzlenie. Kupujte zlato a my vám k tomu pribalíme ešte prísľub, že na tom v čase krízy úplne záhadne ale obrovsky zarobíte!!! Potom som si porovnal ich cenník, konkurenčné cenníky a Londýnsky fix a bolo mi jasné o čo ide. Bombastická prezentácia, presvedčivý pandrlák pred flipchartom a brutálne predražená komodita. Zlato je momentálne v rovnakej pozícii ako akýkoľvek produkt v teleshopingu. O jeho cene v prípade vážnej krízy môžeme len špekulovať. Je to len komodita na ktorej sa každý snaží nabaliť. Všetci finanční poradcovia tvrdia jedno a to isté - kupujte zlato - to je istota. Ak sa ich začnem pýtať finančných poradcov, po čase odpovede nahradia len pokrčením pliec. Zlato je manipulované tak isto ako všetky ostatné komodity. Je to len bublina a iba finančné špičky vedia čo bude ďalej (napríklad rád by som sa spýtal Bernankeho). Tak že Martin Novák - kľudne si predávaj zlato ďalej. Veď to je slušný spôsob obživy. Si za to a z toho platený. Len sa netvár ako majster sveta ktorý všetko vie. Tento článok je tiež názor a nazvať ho kopou hnoja - prepáč, kto si že si to môžeš dovoliť? J.C. Trichet (22. 06. 2012) | ... dalsi milionar.
Autorovi: Ked mas taku istotu, ze zlato je bublina a jeho cena je umelo drzana vysoko (kym a preco?), preco na Forexe neinvestujes do predaja zlata a nie si uz davno milionar? Lebo keby som ja s istotou vedel, kam sa bude uberat cena nejakej komodity, tak som velmi rychlo nechutne bohaty...Kaťuška (25. 06. 2012) | hm hm
Stránku navštevujem pravidelne, niektoré článočky sú ľudské a stoja za prečítanie. Autor opakovane píše, má dostatok koruniek aj pre vnúčatá, aby nemuseli nikdy pracovať. Predpokladám - autor dolárový milionár už dávno je.. Janci (03. 07. 2012) | Naucte sa citat a hodnotit pointu celeho clanku ..
Zasnem nad niektorymi reakciami na tento clanok. Vecsinou komentare necitam ale pri tomto clanku som si precital aj komenty aky maju ludia na zlato nazor. Sam som obchodnikom, robim zo svojim kapitalom, nikomu neradim a slusne z toho zijem uz par rokov.. Nazor pana investicneho poradcu martina novaka, tak to hadam nepotrebuje komentar, je to typicky financny poradca ktori nema sajnu odkial vlastne pochadza cena zlata, kde sa tvori a ze moze aj klesat a klesat bude..Neexistuje komodita ktorej cena by z dlhodbeho pohladu iba rastla..Je pekne ze za 200 rokov isla cena zlata nahor ale cenove vykyvy boli su a budu. Napriklad dnes je cena okolo 1600 dolarov za uncu, nikde nie je napisane ze nebude cena na 1000 za uncu buduci rok a 800 za uncu rok potom. Pan investicny poradca keby ste dnes poradili niekomu investovat do zlata a za rok je cena o 30-40% nizsia asi vas nikto nepochvali a preto nikdy nebudete bohaty tym co robite. Nechcem hodnotit niekoho koho nepoznam ale taktiez nepoznam jedineho financneho poradcu ktori prisiel k velkym peniazom vdaka svojej profesii a taktiez nepoznam ani jedneho ktori je schopny predpovedat vyvoj trhu v horizonte jedneho az dvoch rokov. V takomto horizonte ale vecsina investorov ocakava zisk, pochybujem ze mate klientov ktori sa vas spytaju kam maju investovat aby za 20 rokov mali na svojej investiicii zisk.. To ze si nastudujete brozuru ktoru vam dala firma pre ktoru pracujete neznamena ze o zlate,investovani ci obchodovani ako celku nieco viete!!!
J.C.Trichet- nevidel som v clanku ze by autor pisal o tom ze cena zlata uz pojde iba dole, cize otvaranie pozicie cez mnohonasobnu paku na forexe by asi nebolo mudre.
Zo svojich skusenosti zo sveta obchodovania a investovania by som spomenul jedno zlate pravidlo a to ze ked uz aj taxikar hovori o nakupe akcii je najvyssi cas predavat a to iste plati aj pre zlato.. Zlata horucka za posledne 2 roky nie je nic ine ako bublina.. A o tom sa snazi autor tohto clanku hovorit. O tom ze zlato urcite nie je ista investicia(nic ako ista investicia vlastne ani neexistuje, inak by tam boli zaparkovane vsetky peniaze sveta nie? :)) Cize suma sumarum ked si bezny clovek ktory sa zo dna na den stane financnym poradcom ked vcera bol stavbar a predvcerom rozvazal pizu mysli ze cena zlata je ista investicia, je to typicky priklad blizskeho konca rastu na tejto komodite..Zlato je momentalne v stadiu distribucie nie akumulacie pred dramatickym rastom, jeho parabolicky rast sa blizi koncu a urcite su zaujimavejsie komodity ktorych cena je nizsko ale maju pred sebou skvelu buducnost ako napriklad cena zemneho plynu v USA, ceny agrokomodit ktore su pred ovela vecsim % rastom ako zlato.. Janci (03. 07. 2012) | Zlato
Ak sa na zlato pozriem cisto z pohladu obchodnika, ceny ci komodit, menovych parov alebo akcii vzdy osciluju okolo svojich dlhodobych priemerov, su obdobia ked sa obchoduju pod su obdobia ked sa obchoduju nad tymito priemermi.. Ked sa pozriem na cenu zlata za posledne 4 roky, priemerna cena je niekde okolo 1200 dolarov za uncu.. Kedze je zlato brane ako ochrana pred inflaciou, znamena to hadam ze inflacia rastla takymto tempom za posledne 4 roky ked je zlato cenovo tak vysoko nad svojim priemerom?? Urcite nie, cize moj odkaz financnym poradcom ktori minuly rok radili klientom kupovat zlato pri cenach okolo 1800 dolarov za uncu ved ceny zlata idu iba nahor, najdite si novy job a zmente adresu lebo vasi klienti vam nedaju spat ked bude cena o par mesiacov na 1200 pripadne pod..Radsej im poradte aby si nechali menezovat peniaze ludmi ktori sa v tom vyznaju, zivia sa obchodovanim so svojimi vlastnymi peniazmi a ziju z proviizii na zisku ktory svojim klientom vytvoria nie z poplatkov za bezcenne rady a odporucania..Milan (05. 08. 2012) | Zlato - úvaha amatéra
Taktiež sa zaujímam o to kam zaparkovať pár nakumulovaných farebných papierikov. Som úplny amatér v investovaní, ale už som počítal pár článkov o zlate a striebre a iných drahých kovoch. Preto mi nedá spomenúť jednu vec. Drvivá väčšina tú písala v reakciách že cena zlata je nafuknutá a že pôjde dole. Som klasický drobný podnikatel a prvé čo ma zaujímalo že aké sú naklady na ťažbu zlata, pretože akýkoľvek obchod je založený na tom istom: náklady + marža = predajná cena. Náklady na ťažbu zlata sú ako v článku píšu 1300 - 1400 USD/oz. tu je odkaz na ten článok:
http://upner.com/ako-tazke-je-tazit-zlato/
Pripájam zároveň cenu za 1oz na trhu dnes cca 1604 USD/1oz:
http://www.gold.de/goldkurs-goldpreis.html
Ak sa na tieto informácie dívam ako podnikateľ je jasné, že zlato by malo byť hore dole autobus na svojom dne. Pretože keď zoberiem aký je rabat ťažiarov tak mi to vychádza cca 20%. Z tohto usudzujem že keby jeho cena klesala dostávali by sme sa do štádia kedy by sa postupne prestávalo ťažiť. Nehovorím tým že musí iba rásť, ano môže aj klesnuť ale to by znamenalo pokles rabatu na neakceptovateľnú hranicu a tým koniec cca 4000 ťažiarenských spoločnosti, ktorých akcie sú taktiež na burzách atd.
Preto ako môj záver z podnikateľského hľadiska znie jednoznačne, že cena zlata by mala stúpať a ak klesne musia aj výrazne klesnúť náklady na ťažbu čo pri dnešnej ťažobnej sitácii zrejme nehrozí.
Lenže za všetkým sú židia a do ich hláv ja nevidím a tí nam možno pripravia taký scénar, že sanka dolu šéfe....
P.S. Celé to iba o včasných a presných informáciach, ku ktorým máme my ako posledný reťazec spoločnosti veľmi ťažký prístup...Carl Fleuniger (05. 12. 2012) | Zlato si udrzi kupyschopnost
Fyzické Zlato musí tvorit 10 percent investičného portfolia. Zlato su peniaze a jeho súčasná cena len odzrkadluje pokles kúpnej sily všetkych nekrytých mien. Ciže zlato nestúpa, len si drzí konstantne svoju hodnotu kym centralne banky potichu devalvuju meny.

Zlato som kupoval od 90tych rokov vo Viedni. Dnes mam v trezore peknu zbierku rydzeho zlata a rad ju prenecham svojim detom, viem ze aj za 40 rokov ju lahko predaju hocikde na svete a udrzi si hodnotu.

Otazne je ci Vy skeptici predate svoje akcie zbankrotovanych firiem, eurobankovky zbankrotovanej EU alebo dlhopisy ktore vam nikto nepreplati a podobne :) Nic z toho tu o 30 rokov totiz nebude, resp. bude mat velmi malu kupyschopnost.

Kazdy nech sa rozhodne.

Garfo (20. 12. 2012) | Carl Fleuniger ???
Hodnota zlata je tvorena zaujmom o jeho kupu. Padom systemu nikto nebude mat zaujem o zlato, zlato sa neda zjest, posadit, zahriat sa v zime. Zlato nema cenu! Goldman (16. 01. 2013) | ?
A čo má cenu? Mimochodom, zlato sa dá zjesť.Renman (12. 02. 2013) | Investovanie do zlata
Zlato si vzdy uchováva svoju hodnotu, pred 100 rokmi by ste za urcity objem zlata nakupili to iste ako dnes. Peniaze su znehodnocovane inflaciou
Frenky (10. 03. 2013) | Zlato..
Z pohladu investovania do zlata a investovania resp spoerenia v korunach asi tolko...
Papiere ktroym hovorime peniaze urcite coskoro jedneho krasneho rana ked sa prebudime budu znamenat O.....to jed dnes realny fakt...Ak by zalto nemalo vyznam ,preco by sa potom odstranil zlaty standard penazi?
1.aby si vyvolala kriza,nekryta mena dovoluje bankarom kupovat planetu.
2.je jasne ze je tazke posudit co chysta elita ,kazdopadne vsak to nebude nic prijemne ,
3.Ci uz to bude nejaka elektronicka mena ,pripadne dalsia mena ci kryta alebo nekryta zlatom,je vysokonepravdepodobne aby zalto dokonca striebro ostalo niekde na polici z realnou hodnotou 0...

Nikto nevie ako sa to presne bude odvijat dalej zo zlatom ale takmer kazdy vie ze peniaze nekryte nicim su odsudene na zanik....

Preto je na mieste nejkae uspory odlozit do zlata striebra...

Aj keby tento kov stratil polovicu hodnoty vzdy to bude nejaka hodnota ,alebo nadalje bdue stupat zalezi to od rezerv ktore su uchovane ,samotny vykup zlata striebra nieco naznacuje ,deje sa to vsade okolo nas...

Cize :daco do zlata a nejake peniaze
:len peniaze
:pozemok ,komodity atd..zalto,peniaze,

Je na kazdom co si kto vyberie kazdopadne ponechat si len jednu alternativu je hazard....
2.Frenky (10. 03. 2013) | Zlato..
Z pohladu investovania do zlata a investovania resp spoerenia v korunach asi tolko...
Papiere ktroym hovorime peniaze urcite coskoro jedneho krasneho rana ked sa prebudime budu znamenat O.....to jed dnes realny fakt...Ak by zalto nemalo vyznam ,preco by sa potom odstranil zlaty standard penazi?
1.aby si vyvolala kriza,nekryta mena dovoluje bankarom kupovat planetu.
2.je jasne ze je tazke posudit co chysta elita ,kazdopadne vsak to nebude nic prijemne ,
3.Ci uz to bude nejaka elektronicka mena ,pripadne dalsia mena ci kryta alebo nekryta zlatom,je vysokonepravdepodobne aby zalto dokonca striebro ostalo niekde na polici z realnou hodnotou 0...

Nikto nevie ako sa to presne bude odvijat dalej zo zlatom ale takmer kazdy vie ze peniaze nekryte nicim su odsudene na zanik....

Preto je na mieste nejkae uspory odlozit do zlata striebra...

Aj keby tento kov stratil polovicu hodnoty vzdy to bude nejaka hodnota ,alebo nadalje bdue stupat zalezi to od rezerv ktore su uchovane ,samotny vykup zlata striebra nieco naznacuje ,deje sa to vsade okolo nas...

Cize :daco do zlata a nejake peniaze
:len peniaze
:pozemok ,komodity atd..zalto,peniaze,

Je na kazdom co si kto vyberie kazdopadne ponechat si len jednu alternativu je hazard....

A zalto stupa 200 rokov ..

Layerko:Kolko stala unca zlata trebarz v roku 1935,??? 29 dolarov?

Kolko stoji teraz?Odpovedz si sam na tom sa jednoducho neda prerobit...Zlato len drzi relanu hodnotu ktoru nam bankari beru skrytou danou inflacia...alebo si kupis nieco za tych 29 dolarov?

ja mam uncu zlata porovnajme hodnotu nakupu:-)))
peter (30. 09. 2013) | zlato
Zlato vzdy bude mat niaku hodnotu a je to dobra investicia.Alebo budeme verit roznym bankam,spolocnostiam??Je to velky risk...Andy (21. 02. 2014) | úvaha
Na túto stránku som natrafila náhodne, keďže moja známa má už “svoju tehličku“ vo Viedni a stihla mi povedať pár vecí a super investícii do zlata...myslím, že s tým zaoberá. Ja nie som podnikateľka ani maklérka ani nič podobné a nemám ani pár (10)tisíc zvyšných (zatiaľ) na investovanie do zlatých tehličiek..., ale tak mi pri tom všetkom napadlo, že ako to tí ľudia pred nami prežili bez tehličiek vo Viedni, Zepterových hrncov, bio stravy (akože) a milión ďalších vecí, ktoré sú pre nás momentálne životne dôležité ??! A dokonca sa aj dožili krásneho veku bez tých všetkých vymožeností. Ja viem, že toto nie celkom k problematike, ale fakt sa zamýšľam, že kde sme to dospeli a aké sú pre nás najdôležitejšie hodnoty, keď je fakt len vo hviezdach, čo bude so zlatom o 30 rokov, akú bude mať hodnotu a keď to nedopadne podľa Vašich predstáv, či sa z toho nezbláznite. Naozaj môžte zaručiť, že Vašim deťom to prinesie osoh, aký predpokladáte? Každý máme len jeden život, nie tri. Radšej by som išla na dovolenku snov a sporila v norme, ako sa tešiť z nejakej tehličky vo Viedni a žiť z toho...čo raz bude.
Všetkým horlivým sa ospravedlňujem a narušenie tejto vážnej diskusie:-)Jaroslav (28. 06. 2014) | Zlato fyzické a technické.
S článkom sa stotožňujem. Obchodujem so zlatom (teda ho fyzicky nevlastním). Je treba pripomenúť, že je v tom veľký rozdiel. Kto vlastní najväčšie množstvo fyzického zlata? (Napríklad: USA,RUSKO,NEMECKO,ČÍNA,INDIA,JAPONSKO... atd.). Uvedené štáty vedia určite po dohode manipulovať s cenou zlata, keďže ho aj fyzicky vlastnia a na burzu ho neposúvajú). Je známe, že Nemecko vlastní cca 1400 ton zlata, najviac zo šťátov v EU, asi prečo? Preto lebo si to môže dovoliť. Nemecko ale svoje zlato uskladňuje v USA. Je to prekvapenie? Asi pre veľa informovaných obchodníkov nie. Budem stručný. Za celú dobu ťažby zlata sa ho podarilo oficiálne vyťažiť cca 150 000 Ton. /O F I C I Á L N E/. Myslím si že najväčšou silou na manipulovanie so zlatom je zoskupenie (USA,NEMECKO,JAPONSKO), na jednej strane a (RUSKO,ČÍNA), nastrane druhej. Napríklad keby sa RUSKO rozhodlo pustiť v pondelok 3000 ton zlata na burzu, na 90% zlato padne pod 1000 USD za uncu. Keďže RUSKÉ zásoby nikto nevie presne odhadnúť (šušká o zásobe 28 000 ton zlata), množstvo ktoré by mohlo Rusko pustiť na trh sa nedá určiť, ale takáto možnosť tu je. Preto do zlata ako komodity, na rozdiel od rôznych pseudoodborníkov odporúčam investovať krátkodobo a venovať sa skôr krátkym technikám a správam. www.jr.wbl.sk

Najčítanejšie články v tejto rubrike
Kategória: moc peňazí | Dátum: 09. 10. 2012 | Komentáre: 32 | Počet videní : 57121
Kategória: moc peňazí | Dátum: 01. 11. 2011 | Komentáre: 8 | Počet videní : 36896
Kategória: moc peňazí | Dátum: 18. 10. 2011 | Komentáre: 25 | Počet videní : 28018
Kategória: moc peňazí | Dátum: 04. 11. 2011 | Komentáre: 27 | Počet videní : 21799
Kategória: moc peňazí | Dátum: 02. 11. 2011 | Komentáre: 9 | Počet videní : 21166
Najnovšie články
Kategória: cirkev a náboženstvo | Dátum: 31. 12. 2013 | Komentáre: 6 | Počet videní : 20952
Kategória: moc peňazí | Dátum: 30. 12. 2013 | Komentáre: 2 | Počet videní : 6856
Kategória: neprispôsobiví občania | Dátum: 24. 09. 2013 | Komentáre: 5 | Počet videní : 18518
Kategória: Zipperle sleduje svet | Dátum: 23. 09. 2013 | Komentáre: - | Počet videní : 18750
Kategória: moc peňazí | Dátum: 23. 07. 2013 | Komentáre: 2 | Počet videní : 18865
Kategória: politické šarvátky a kríza | Dátum: 20. 07. 2013 | Komentáre: 5 | Počet videní : 6953
Zipperle odporúča
Dátum: 12. 11. 2012 | Komentáre: 24 | Počet videní : 9481
Dátum: 11. 11. 2011 | Komentáre: 6 | Počet videní : 11176
Dátum: 24. 04. 2012 | Komentáre: 4 | Počet videní : 14224
Dátum: 19. 04. 2013 | Komentáre: 14 | Počet videní : 19768
Dátum: 27. 09. 2012 | Komentáre: 3 | Počet videní : 20041
Dátum: 06. 07. 2012 | Komentáre: 29 | Počet videní : 20803
Dátum: 03. 05. 2012 | Komentáre: 10 | Počet videní : 20950
Dátum: 02. 11. 2011 | Komentáre: 9 | Počet videní : 21166
Dátum: 18. 07. 2012 | Komentáre: 9 | Počet videní : 25971
Dátum: 18. 10. 2011 | Komentáre: 25 | Počet videní : 28018