„Ja vždy hovorím, že každý človek má svoj názor na danú vec, každý človek vidí a chápe veci inak. Nikto nevie povedať, čo je správne a čo nie v systéme prírody, života a celého vesmíru. Možno si iba myslíme, že tá naša pravda je tá správna. To pripúšťam aj v mojom prípade – možno nemám pravdu a moje príspevky budú je len jeden veľký „blábol“. Ale vždy sa spýtam, či si aj ostatní pripúšťajú, že možno oni nemajú pravdu?“
Zipperle Cohanim
Cirkev a náboženstvo

Nedeľný príbeh: Farár trepe blbosti a ja som chrapúň!

Množstvo veriacich ma presvedčuje, že Vatikán nepopiera evolučnú teóriu. Dokladajú svoje tvrdenia pokútnymi nič nehovoriacimi alibistickými vyjadreniami hovorcov svätej stolice. Cirkev sa snaží navodiť dojem, že uznáva vedecké objavy a teórie. Ale v skutočnosti je to opak.

Nehovorím to len tak, mám na to vážny dôvod. Pred časom sa uskutočnilo stretnutie cirkevných špičiek v USA, prišli aj hostia z Európy. Sklamem Vás, nebol som sa tam osobne pozrieť, radšej som si čítal dobrú knihu o záhadách sveta. Došli aj deti s vnúčatami a zapli si záznam prenosu z bohoslužby na plátne v mojej pracovni. Štyrikrát som pretočil očami, zahasil fajku – v prítomnosti nefajčiarov totiž nefajčím a zahundral si vnútorným hlasom, že v mojej pracovni sa nebude pozerať cirkevná propaganda a spýtal som sa, že prečo chcú prenos pozerať tu, prečo nejdú do obývačky alebo do spoločenskej miestnosti. Tam tiež je plátno. Odpoveď bola jasná, vraj tam je obraz malý a nie je trojrozmerný. Už som aj oľutoval, že som si dal namontovať do pracovni obrovské plátno a 3D projektor s veľkým rozlíšením. Len som sa usmial a povedal si, veď i pozerajte, čo už s vami!

Čítal som ďalej knihu a úspešne ignoroval vnúča, ktoré sa váľalo po mne aj gauči. Vtom som započul z reproduktorov slovo „evolučná teória“, sadol som si. Manželka sa začala chytať za hlavu, že načo sa zapínalo vôbec plátno, kde budú teraz v nedeľu zháňať lekára keď ma trafí šľak. Dcéra už chytala ovládač, že vypne plátno a pôjdu potichúčky preč. Nie nevypínajte to, prehovoril som. Manželka ostala celá nesvoja, že načo sa to zapínalo, ona bude zas celý večer musieť počúvať moje monológy o evolúcií. Ale už som ju nevnímal, sústredil som sa na kázeň.

„Ako môžete veriť zastaralým vedeckým teóriám, že v praveku narástli len tak rybám nohy a pľúca a tieto ryby vyliezli na súš. Moderná veda poukazuje na to, že každý tvor je tak jedinečný, čo potvrdzujú aj výskumy fosílií, že takto sa to stať nemohlo. Množstvo vedeckých špičiek prijalo fakt, že Boh je jediný stvoriteľ.“

„Och ty šašo v župane!“ Neovládol som nápor svojich emócií a skríkol som na celú miestnosť. Ako potom chceš vysvetliť fakt, že poznáme ryby ktoré dýchajú vzdušný kyslík, ako vysvetlíš, že sú tvory ako chodiace ryby druhu Brachionichthys hirsutus? Sú ryby s nohami! Existujú. Takže je jasná vec, že tieto postupne sa vyvíjali na rôzne druhy mlokov a prešli až na život na súši. To sú mi zdôvodnenia, jednoducho to nie je možné a basta.

Ďalej som počúval túto kázeň. Kňaz pokračoval vo svojej pravde. Vraj je naivné veriť tomu, že plazom narástli krídla začali lietať, vraj znalosť modernej genetiky túto možnosť zamieta. Začala mi vrieť krv v žilách, asi pán kňaz nikdy nepočul o vyhynutých plazov z druhu Pterosauria. Aj takéto skameneliny sa našli! Ľudia napriek tomu tlieskali a tešili sa súhlasne cirkevnej demagógií.

Kňaz sa nebál pokračovať ďalej. Ocenenie publika, obrovskej masy ľudí ho utvrdzovalo v tom, že má pokračovať ďalej a dokonca pritvrdiť. „Ako je možné, že sa nejaké zviera stalo niekedy človekom, že len tak začal myslieť a ovládať svet. Dnešní vedci uznávajú svoju vedeckú prehru, nové znalosti z antropológie a genetiky hovoria o tom, že všetko bolo vytvorené Bohom. Najnovšie nálezy ľudských kostí hovoria o tom, že človek tu bol odjakživa, nebol len hračkou evolúcie...“

A dosť! Siahol som na ovládač a vypol plátno. Ja viem, plátno sa nedá vypnúť, len projektor. Ale ja projektor volám premietačka a za to sa mi deti smejú. Tak sa u nás udomácnil názov plátno. Nezabudol som dodať: „Počúvajte ma mrkvy, ako môžete deťom púšťať takéto somariny?“

„Otec nerozčuľuj sa, na tom nie je nič zlé. Cirkev nechce nikomu zle, chce len pomáhať. A má svoj názor na stvorenie sveta. Je dobré učiť deti k slušnému životu. A náboženstvo v tom pomáha, učí ľudí ako sa majú správať. Súhlasím s vierou a existenciu Boha. Je to pre mňa pochopiteľnejšie ako tvoje vedecké teórie.“ zapojila sa dcéra.

Najmladšia vnučka začala hovoriť o tom, že Santa Claus, ktorého posiela ujo Boh je dobrý, lebo nosí darčeky. Neovládol som sa, nedalo sa - otvorene som vyhlásil. Žiadny Santa Claus nie je, darčeky ti kupuje mama a tato. Tajne ti ich dávajú pod stromček!

Manželka na nazvala ihneď chrapúňom, čo berie deťom radosť. Dcéra sa pridala, že toto som si naozaj mohol odpustiť. Zaťko len pozeral a rozmýšľal. Nakoniec prehovoril:

„Otec nehnevajte sa, ale sú to naše deti, mi rozhodujeme o ich výchove. Som veriaci, sme veriaci a v tomto duchu budeme vychovávať aj naše deti! Nehnevajte sa, ale do našej rodiny Vás nič nie je! Prepáčte!“

Moja dcéra si vybrala silne veriaceho človeka za manžela, bola to ich veľká láska. Nie je zlý človek, vzorne sa stará, priam dobrák - no až na tie jeho radikálne a obmedzené názory. Neoponoval som. Len som si dal spolu ruky, sadol do kresla a oprel hlavu o ruky. Niekedy je lepšie nič nepovedať, kvôli nejakej hlúposti si nerozhádžeme predsa veľmi dobré rodinné vzťahy. Veľa krát som sa musel zhlboka nadýchnuť, aby som sa ukľudnil. Povzdychol som si a povedal vnučke, že dedko len žartoval, lebo ak niekto neposlúcha tomu kupujú darčeky rodičia a potom pod stromčekom sú samé ponožky. Dobrým deťom nosí darčeky Santa Claus. Zasmiala sa tomu.

Poďme na zmrzlinu, zahlásila rýchlo manželka a začala sa zberať k dverám. Nebola nadšená, dcére pošepkala, že teraz bude mať doma tri dny tichú domácnosť.

Nemá rada podobné momenty, nikdy sme sa totiž nepohádali, vždy som bol len ticho. Možno jej chýba trošku hádky v živote, ale keby som bol tvrdohlavé hádavé stvorenie už by som ich všetkých vyhodil na dvor. A za hodinu by som sa prišiel ospravedlniť. Možno to chýba ženám vo vzťahu, neviem.

Keď odišli celý večer som rozmýšľal. Naše deti vyrastali v rodine viac menej orientovanej na ideu humanizmu. Skoro tridsať rokov mám súkromnú zoologickú záhradu, deti vyrastali so zvieratami. Veľa krát som ukazoval deťom, ako z malej opičky vyrástla veľká opica a nej sa vyvinul za veľa rokov človek. Ako z hadov vznikli jašterice. Ako mačky sú podobného druhu ako naše gepardy. Nikdy sme ich neviedli ku kresťanskej viere, zameriaval som sa na výchovu zmyslov. To čo je popísateľné zmyslami človeka, je to, čo tu je. Skôr som poukazoval na možnosti ezoterického chápania sveta. Prišla láska, dcéra sa nám zamilovala a stala sa z nej veriaca ako jej manžel. Nič s tým nespravím, len nechápem stále to, že celé detstvo som je ukazoval ako funguje svet a zrazu všetko hodila na existenciu Boha. Dokonca aj Darwinovú teóriu evolúcie považuje za nezmysel.




S manželkou som sa ešte v ten deň začal baviť, veď ona za to nemôže. Viem, že má podobný pohľad na svet ako ja, tiež má veľké výhrady k systému viery aj spoločnosti. Len ona robí všetko pre naše deti, súhlasí s nimi, aj keď o tom presvedčená nie je. Nuž to sú ženy..

Pri šírení článku na nekomerčné účely, je vždy potrebné uviesť zdroj s aktívnym spätným odkazom!

PS: V texte možno nájdeš gramatické chyby, štylistické prehrešky. Ospravedlňujem sa za to! Som bežný človek a nie spisovateľ, alebo gramatický korektor. Moja slovenčina je žiaľ veľmi chabá, školy som absolvoval v štátoch, kde žijem skoro 50 rokov. Niektoré chyby vznikli aj počas prekladu do Slovenského jazyka, prižmúrte prosím jedno očko. Ďakujem!
Zipperle Cohanim   |   06. 07. 2012   |   Komentáre: 29   |   Počet videní: 20810

Diskusia k článku

fighter (06. 07. 2012) | boj proti veternym mlynom
ani trochu nemate pocit, ze boj proti viere v inteligentnu “vyssiu moc“ je vopred boj vopred prehraty? Ak by existencia Boha bola povedzme iba bajka starej matere, tak predsa tato “bajka“ dava vela ludom hlbsi zmysel zivota. A hlavne im dava nadej (vieru) zit vecne. Moznost umriet bez pocitu pradzdnoty, bez pocitu, ze vsetko krasne konci smrtou. Tuto nadej by som si osobne nedovolil nikomu zobrat, aj keby som si bol isty ze sa jedna o bajku... Je to daleko horsie ako brat detom predstavu, ze darceky nosi jezisko. Nakoniec aj stary clovek je len velke dieta. Aj stary (dospely) clovek dokaze snivat napr. ze svet moze byt a bude lepsi. Boj proti viere v boha (zosobneneho dobra) aj ked mozno dobre mysleny je zaroven strata vzacnej energie. Proti comu treba a skutocne sa oplati bojovat je NWO. Myslim, ze kto nieje slepy vidi co sa vo svete deje - NWO nieje agendou ziadnej oficialnej cirkvi, NWO sektari veria v dobro zla, v perverznu satansku vieru, niesu to ziadny ateisti - veria v boha ale modlia sa k satanovi, k zlu, ich naplnou zivota je robit zlo. NWO vo svojom zavrseni bude predstavovat jeden velky svetovy gulag. Kto chce vazne dobro pre seba, svojich blizkych, pre svet a ma energiu bojovat, bude sa snazit zastavit tento neskutocne hnusny, diabolsky plan samozvanych svetovladcov. Sponzorov a iniciatorov vojen, hladomorov, moralnej anarchie a rozvratu spolocnosti. Mate zbrane, odhodlanie bojovat, vyberte si nepriatela kvoli ktoremu sa skutocne oplati bojovat - aj trebars s nasadenim vlastneho zivota. Verim, ze sa roznodnete spravne, zasluzite si to :)Alena Podskočová (06. 07. 2012) | dobry muz - sen kazdej zeny
Dakujem za pekny clanok, chcela by som Vas mat doma. andrej (06. 07. 2012) | milé...
strašne slabučky článok...v prvom rade samochvála autora....gratulujem k veľkému plátnu v miestnosti a 3D....gratulujem k tolerancii, gratulujem k pýche ktorá z textu priam vyžaruje. veľmi veľa by sa dalo písať k tejto téme, ale stačí toľko na krátke zhodnotenie článkuCyril (06. 07. 2012) | ale no tak samochvala
Nebudeme trocharit a hrat sa na slovicka.. Kdeze, projektor stoji 500Eur, chlapik co ma desiatky milionov sa nebude chvalit projektorom. Nepripada mi to novodobych zbohatlikov, ti maju ine maniere.R15 (06. 07. 2012) | Namyslenost typicka pre americana
Namyslenost typicka pre debilneho americana ti nechyba o nadradenosti a neomylnosti skoda pisat. igor (06. 07. 2012) |
aj R15 aj andrej sa uboho opreli do autora. proti obsahu nic. asi na to nemaju.
a fighter? “A hlavne im dava nadej (vieru) zit vecne.“ to krasne napisal. je to len bajka, ktora da nadej/vieru, ktora pomoze tym, ktori su slabi, ktori tu barlicku potrebuju. v tom pripade je to v poriadku a nikto proti tomu nic nema. problem je ale v tom, ze rkc me podstatne viac zaujmov a tie uz nie su tak dobre. niektore z nich az prekracuju hranicu medzi dobrom a zlocinom. takze vzbudzuje to v nas podzrenie, ze cielom su tie zaujmy a dobro je len kvoli prezitiu.Peter S. (06. 07. 2012) | Aký kňaz?
katolícky? Pokiaľ viem na západe je veľa cirkví ktoré beru biblie čo sa týka stvorenia sveta doslovne...re igor (07. 07. 2012) | fighter
tu barlicku potrebuje dovolim si tvrdit vacsina zomierajucich. Niekto vsak o zivote po smrti premysla aj daleko pred smrtou. Ja napriklad som relativne mlady nechystam sa este zomriet, ale uz teraz mam vnutorny pocit tuzby a viery v to, ze smrtou sa moje “ja“ nekonci. Ci je existencia boha bajka alebo realita nemozete s istotou ani potvrdit ani vyvratit. Preco prave vypichujete rkc? dufam, ze nie kvoli momentalnej masmedialnej Bezak stvanici. Zrazu vsetci zaryti ateisti maju starost o progres a buducnost rkc :D Kto vie kriticky mysliet pozrie sa na vec aj z inej stranky ako tej ktoru mu ponukaju dnes uz absolutne nedoveryhodne mainstream media. Rkc ma viac zaujmov? Myslim ze nielen ona... Ako som uz pisal dost je to o ludoch (tu ma povod porekadlo-vodu kazu vino piju). Ja som presvedceny ze je snaha mocipanov ovladnut vsetky viery a cirkvi vratane rkc. Tie snahy tu uz boli v minulosti, nie vsak v takom globalnom rozsahu aky je vidiet dnes. Rkc mi priznam vo vela veciach lezie na nervy, su vsak ovela horsie a nebezbecnejsie viery prip sekty (militantny islam...), uplne najhorsia je viera skupiny ludi ktori veria, ze su predurceni ovladnut svet. Velmi strucne a dnes uz popularne napisane je to NWO. Ja som odhodlany bojovat proti tomu aby ss nevinni ludia dostali do globalistickeho gulagu ako ocipovany, nonstop sledovani a systemu na milost a nemilost vydani vazni. V tomto boji su pre mna spojencom okrem inych mierumilovnych vier a filozofii aj tradicne krestanske cirkvi. Nie kazdy si uvedomuje aka velka hrozba dnes a v blizkej buducnosti v suvislosti s NWO prichadza. Viem vsak ze niesom sam, ale ze patrim k stale coraz vacsej skupine prebudenych obcanov - to nam zaroven dava nadej ze plan nwo mozeme spolocnymi silami prekazit. Pre niektorych chytrakov sme len blaznivi konspiratori. Ja to beriem v pohode, kazdy ma svoj rozum, ma pravo urobit chybu ale je prirodzene ked si za nu ponesie nasledky. Nasledky su vsak niekedy buhuzial fatalne a nezvratne. Sloboda sa lahko strati, ale velmi tazko znova ziska. Som si isty ze z otroctva zavrseneho nwo uz (vzhladom na dnesnu techniku) nebude cesty spat, ziadna nezna ani ina revolucia sa uz konat nebude. Ked som uz spomenul tu neznu, nemozem nenapisat ze nemala byt radsej ziadna. Nechali sme sa ako stado debilov cinkajucich s klucmi na namestiach odrbat falosnou pravdou a laskou falosneho herca Havla, omameni pocitom iluzie slobody a demokracie.
PS: ti ktori pisu o nejakom vystatovani sa autora clankov so svojim bohatstvom sa mozno nevedia tak troska odosobnit. Mne vobec nepripada ze by mal autor v umysle vyvolavat zavist. Ak niekomu chybaju ku stastiu miliony ma teda dovod bohatstvo niekomu zavidiet ten sa odosobnit asi nedokaze. Po bohatstve tuzia vacsinou totalni egoisti.ada (07. 07. 2012) | súhlas
Skutočný nepriatelia - tí ktorí vlastnia masmédia, kupujú vlády, vyvolávajú a financujú vojny sa držia starého rímskeho hesla Divide et impera. Zdá sa, že im to väčšina ovčanov žerie aj s navijakom. Priznávam je možné, že hore uvedení sú infiltrovaný v cirkvi, ale cirkev ako taká sama bojuje proti nim.Diablov advokát (07. 07. 2012) | Farár , poťažmo cirkev trepe blbosti?
Pán Zipperle, myslíte si že sa v tomto prípade jedná o podvod?:

http://www.magnificat.sk/2011/12/sviatok-guadalupskej-panny-marie/

Ja by som vedu a jej závery nespochybňoval, hlavne nie modernú vedu. Pán Darwin na svoju dobu prišiel so silnou a prevratnou teóriou, ktorá má však svoje muchy.Diablov advokát (07. 07. 2012) | ešte niečo
náhodou som teraz natrafil na toto:

http://www.magnificat.sk/2011/05/video-chystaju-sa-nas-vyhladovat/

konšpirácie??? btw ten Bafomet na starej rotshieldke nemá chybu...Jan (07. 07. 2012) | sugestivny obrazok a ateizmus ako viera v neexistenciu Boha
o obetiach ateizmu sa nejako malo hovori. Preco? Tento obrazok je velmi sugestivny:
http://www.darwin.sk/images/witchhunts.jpg
co tak pozriet sa na nieco z ineho sudka:
http://cz.altermedia.info/images/ukraine-famine-holodomor-300x211.jpg

... miliony obeti ideologickeho ateizmu - komunizmu. Stalinove obete tu ani nejdem pastovat o nich sa aspon cosi vie.

Stelesnene zlo:
https://en.wikipedia.org/wiki/Lazar_Kaganovich
genocida
https://www.youtube.com/watch?v=nVChaS0VsXU
nehovorme o tom, vsak poruke mame holokaust
http://cz.altermedia.info/ze-zahranici/zidovska-skupina-se-stavi-proti-vysetrovani-bolsevickeho-hladomoru-na-ukrajine_7076.html

ale hlavne ze treba bojovat proti viere v Boha, proti cirkvi. Ludia kde je vasa sudnost? Vytahovat pochybne cirkevnopoliticke procesy stredoveku a nevidiet kvantitativne neskutocne vacsie zlociny ateizmu nedavnej minulosti? Mne sa nad tymto rozum zastavuje!Profisan (07. 07. 2012) | Jan: Nie ateizmus!
Autor pise v clanku o vychove v ideu humanizmu - ludomilnosti. Idea humanizmu je zlo, pretoze odmieta nabozenstva?

Btw. stalinizmus a ateizmus je rozdiel. Stalinizmus bol prejav skupiny, ktora vyznavala ideu. Rovnako je absurdne tvrdit, ze veriaci vyznavaju upalovanie carodejnic.. re provisan (08. 07. 2012) | humanizmus?
mozno najslavnejsi humanista 21 storocia Vaclav Havel. Pod ake svinstva sa podpisal tento clovek, nehovoriac o tom ze cechoslovakov nechutne ojebabral s prevratom (kabatov).

Uvadzat nejaky stalinizmus je mozno troska od veci. Stalin bol komunista. Komunizmus vychadzal hlavne z marxizmu. Triedny boj, neexistencia boha, boj proti viere, veriacim... Jednym zo zakladnej idei komunizmu bolo znicit boha, vieru v neho. Ideologicky ateizmus jak hovado. Ateizmus nikdy neprinasal mier. Ak nie krute potlacanie veriacich tak minimalne ich zosmiesnovanie. Ziadna tolerancia. A to je problem!xavier (08. 07. 2012) | Vaclav Havel
Vaclav Havel nebol humanista :-) Never médiám.. Braňo (08. 07. 2012) | Súhlas!
Súhlasím s postojom, v podobnom duchu budem ja vychovávať svoje deti, “viera“ vo vedu, fakty a dôkazy, je jediná cesta, len slabé osobnosti musia a majú potrebu sa obracať na vyššie bytosti, aby mali entitu, ktorou si liečia a vyrovnávajú svoje vnútorné slabosti, strach a naučenú predstavu života a sveta.
Aj u nás je to podobné, mňa nedokázali zlomiť ani nanútené chodenie do kostola, farizejské žvásty a pokrytectvo polomužov v sutane, vykladačov pravdy, a napr. ako majú žiť manželia, ak sami sú profesionálni panici...

Pre mňa je stále nepochopiteľné, že čím viac vedeckej dôkaznosti, čím viac ekzaktných faktov, vedecké bádanie a chápenie sveta okolo nás, tým viac sa deformuje dnes už archaické videnie sveta, ktoré sa zúfalo snaží prispôsobovať 21 storočiu, selektovaním čo sa kde hodí, a ospravedlňovaniu alebo popieraniu novými výkladmi, napr. nedávno som videl v kníhkupectve knihu s nápisom - Boží vesmír, teda religiózna expanzia už prekročila hranice planéty Zem, a prisvojuje si už samotný vesmír.


Každé náboženstvo a viera je totalizmus, lebo veriaci sa musí podriadiť a riadiť, inak nie je skutočne veriaci.

Ale iba slabé osobnosti musia mať vodcov, musia mať entitu, na ktorú sa chcú obracať, a často ju viniť za svoje vlastné neúspechy a zlyhania, či skôr toto chápať ako vôľu, no nie vlastnú, a teda vždy ospravedlnenie.

To je ako s časopismi pre ženy, akoby nevedeli byť ženami bez nich, a potrebujú rady, ako sa učesať, ako sa obliecť, nalíčiť, čo je aktuálne trendy, ako na chlapov, ako správne milovať a ako zvládnuť rolu ženy, akoby to bez rád z časopisov nevedeli, evidentne mnohé ženy to nevedia...

Rovnako slabé osobnosti musia počúvať a riadiť sa ako žiť, čo je správne, normálne a riadiť sa... najmä tými vykladačmi, ktorí sami nikdy reálne neprežívajú svoju vlastnú prirodzenosť, potláčajú ju, a napriek tomu iným radia, ako na vec...

Človek s otvorenou mysľou, s rozhľadom, a racionálnym a pragmatickým myslením nemusí byť otrokom ideológie na to, aby vedel ako normálne a slušne žiť, ako byť čestný, poctivý a spoločnosti prospešný.Hurban Milan (08. 07. 2012) | Vyborny clanok
Kus pravdy zo zivota, dakujem za citanie. Brano, uctihodny komentar rozumneho osvieteneho cloveka.. dyg (09. 07. 2012) | re brano
pises: kazde nabozenstvo a viera. Toto nebude chytanie za slovicko ked sa podotknem ze ATEIZMUS JE VIERA V NEEXISTENCIU BOHA. Bol tu v diskusiach niekde spomenuty ideologicky ateizmus, ktory mal na svedomi neskutocne vela obeti. Toto je fakt, hola pravda a realita. Podla mna a myslim ze sa zhodneme o tom ci je clovek dobry alebo zly nerozhoduje nevyhnutne to ci veri v nieco alebo neveri. Rozhoduje o tom to aky je, ako sa sprava. Dufam, ze po precitani mojho prispevku budete este o kusok osvietenejsi, ako ste boli vcera :-)dyg (09. 07. 2012) | sorry
zbuchal som to narychlo je tam navyse par slov (“sa“, “a“) nik nieje dokonaly, ja som asi dislektik :-DBraňo (10. 07. 2012) | @DYG
Čo je to ateizmus?

Prečo sa automaticky ohraničuje a označuje niekto, kto neverí v boha a náboženstvá, že je ateista, resp. ateizmus má byť viera v neexistujúceho boha?
Čo s tým má boh spoločné?

Ja neviem čo je to ateizmus, nepokladám sa za ateistu, lebo neviem čo to je, a ani to nepotrebujem vedieť, bez ohľadu na to, že neverím v Boha, žiadneho, ani nevyznávam žiadne náboženstvo, ani sektu, ani kulty..., prosto žijem si svoj obyčajný život pracujúceho človeka, ktorý nepotrebuje, aby mu niekto niečo dokazoval, ak si JA sám vystačím s poznaním sveta a vecí okolo seba.

Netrpím deficitom ani citov, ani lásky, ani priateľov, ani radosti zo života, ani sebaľútosťou, ale snažím sa byť pozitívny a myslieť optimisticky a mať idei budúcnosti, no pamätať na minulosť, a chápať súčasnosť.

Nemám potrebu si vylievať svoje pocity niekomu cudziemu, len preto, aby som naopak, mal z toho dobrý pocit, a veril, že niečo sa týmto zlepší.

Za moje vlastné rozhodnutia a činy preberám zodpovednosť, preto sa snažím robiť ich tak, aby som nemusel zlyhávať, a nepotrebujem na to podporu, či skôr mentálne sa ukájať nad vôľou niečoho, alebo niekoho.
Teda úspechy a neúspechy sú moje vlastné. Nemusia ma zožierať pocity trestu, či dokonca pekelných múk...

Byť slušným, poctivým, čestným človekom, ktorý iným pomôže, ktorý sa stará o svoju rodinu, ktorý chce pre deti to najlepšie, ktorý ich vedie k zodpovednosti, k slušnosti, ..... na to nepotrebujem návody ( napr. od polomužov, ktorí “si ho“ nikdy nevložili “tam“, kde by mali), ani žehnania.

Už len tie tvz. Desatoro, bez ohľadu na vieru, to sú spoločensky všeobecne platné tézy, či skôr normálnosti, čo sa dnes chápe ako niečo prirodzené, ale pritom nie tak dávno a ani v súčasnosti to pre mnohých pokrytcov a farizejov neplatí, nech by čo bolo..., nech by ich sily pekelné bičovali...

Ja nepotrebujem mať naučený strach z trestu a odsúdenia, ja si nepotrebujem vykladať obrazy o inom živote aký žijem teraz, a nepotrebujem, aby sa mne niekto vyhrážal a hrozil mi nejakými -izmami.
Mňa to vôbec nezaujíma.
Neviem, z akého dôvodu majú mnohí potrebu sa selektovať a sebaurčovať.

Inak je fascinujúce a šialené zároveň, koľko bohov existuje, každý tvrdí, že ten jeho je jediný pravý, pričom vykladači pravdy si ju vždy od samotného počiatku vykladali po svojom.
Pre mňa Ježíš, alebo Mohamed, Budha, Mojžíš (či Brahma) sú/boli rovnako zhúlený feťáci, ako boli a sú dnes stovky samozvaných spasiteľov, božích synov a kdejakých svätcov... a psychomaniakov ovládajúcich ľudí typu Šóko Asaharu (sekta Óm šinrikjó), či Scientológovia.

Každý, kto sa k niečomu podobnému hlási, je podľa mňa neslobodný, podriadený, lebo... akosi vnútorne, alebo naučene potrebuje mať entitu, ktorú si môže prispôsobovať svojim slabostiam a potrebám kedy sa mu to hodí.

Mňa nič také neohrozuje. Našťastie.pelo (10. 07. 2012) | ateizmus
ten kto tvrdí, že boha niet je terminus technikus ateista. Pokiaľ neexistencia (existencia) niečoho nieje dokazaná ostáva len veriť, že to či ono neexistuje (existuje). Ateizmus nieje teda viera v neexistujúceho boha ako si napísal hore - to myslím že možno schválne trošíčka zavádzaš ;) Bolo správne napísane, že ateizmus je viera v neexistenciu boha. Čiže je to viera. Viem, že ateisti sa pojmu viera boja ako čert svatenej vody. Nuž majú smolu :) Howgh!

btw tích štyroch, čo si uviedol dole som nikdy nevidel, ani nik z ľudí ktorým bezvýhradne dôverujem. Čo z toho vyplýva? ... :D
Stále platí nezáleží kto v čo verí, ale aký v skutočnosti (v skutkoch) je.
Všetkých zdraví potulný kazateľ Pelo
Peace!filomen (10. 07. 2012) | Viera a ateizmus
Pojem „viera, veriť“ označuje pozitívny pohľad na nedokázateľnú existenciu nejakej hmotnej alebo nehmotnej entity. Keď niečo neexistuje, tak nehovoríme o viere v neexistenciu. Neexistencia je časová skutočnosť. Dokázať sa dá len to čo existuje, nedá sa dokázať očividná neexistencia, všetko je relatívne.Braňo (10. 07. 2012) | @PELO: Kto je tu zmätený?
Evidentne máš problém s pochopením čítaného textu, a vykladaním si svojej logiky..., nuž, teda, aký je v tomto čo si napísal rozdiel:
- citujem ťa:

1/ “Ateizmus >>>>nieje teda viera v neexistujúceho boha<<< ako si napísal hore“
2/ “Bolo správne napísane, že >>>ateizmus je viera v neexistenciu boha.<<<< Čiže je to viera“

Fenomenálne...
Ja len zopakujem to, na čom trvám - pre mňa slovo viera (v tomto prípade, ak sa hovoríme o Bohu) nič neznamená, lebo sa nad tým nijako myšlienkovo, filozoficky ani teoreticky nezamýšľam, neriešim to a nesnažím sa to ani sebe ani nikomu inému dokazovať.

Ide to mimo mňa, tým som oslobodený od mentálnej onanie nad tým, či niečo existuje, kto je kto a čo.
Nezaujíma ma to. Nijako to nezasahuje do môjho života, riešim realitu súčasnosti, s vedomosťami a znalosťami aktuálnymi.

Mentálni sadomasochisti vieru potrebujú, lebo to majú ako svoje ospravedlnenie za vlastné zlyhania, uľavenie si, a utápajú sa v bludných obrazoch vidín niekoho vôľe, teda vždy je to ospravedlňovanie - keď je niečo pozitívne, je to božia vôľa/požehnanie; ak niekto zlyhá, je to boží trest, pykanie, ... a nastupuje odprosenie, a znova sa opakujúci systém utópie, že “už budem dobrý“..., a keď sa niečo zlé stane, sme stále v jednom kruhu (nehovoriac o podriaďovaní svojho života tejto neprirodzenej, naučenej demagógie).wt (10. 07. 2012) | f
boha ti neojebuj ludi! Bud ti to mysli nejak zvlastne alebo nevies co pises. Prikladmo: Existuje mimozemsky zivot? UFO atd... niekto veri ze ano iny nie. Obaja VERIA. Co to je dofrasa ocividna neexistencia, ktora sa neda dokazat? Dzurinda by mal odpoved - uuuplna haluz pani redaktorka. Predpkokladajme na zaklade niecoho ze nieco je (existuje) a snazme sa to dokazat (potvrdit) alebo vyvratit. Vid higgsov bozon. mfg, taketo myslenie, slak ma ide trafit! S relativitou vsetkeho si to uplne zabil... Nevypinat logiku plsNASAlame (10. 07. 2012) | Filoménovi
Neviem ako Vás, ale mňa v škole učili, že rýchlosť svetla je konštantná. Taktiež som počul pojem absolútna nula a ďalšie absolútne srandy. ...No já ti nevím Karle.
Niečo na odľačenie hustej debaty.: čo je to absolútny chlad? To je taký mráz, keď sa horolezec priští ku skale :-)Laura (26. 10. 2012) |
Vy ste niektory jaky smiesny :DD dost sa tu niekedy nasmejem :DD Cirkev je hnusna mafia. Verim v Boha. Ale pre mna je Boh niekto alebo nieco uplne ine ako to co kazu knazi a dalsi darebaci. Boh je i v nasich srdciach. Bola som uz aj v kostole :D aleee to ako sa tam ti ludia tvaria? Preco maju ludia zafixovaneho Boha ako nejakeho prisneho typka s prepacenim co ma zdvihnuty prst a len sudi? Vsetci raz zomreme a potom sa mozno dozvieme presne ako to je. Verim v posmrtny zivot. Nie je peklo ani raj. Ja to mam tak, ze je poznanie. Boh by sa viac tesil, keby kazdy z nas sa velkrat radsej rozhodoval srdcom. A to vela ludi nerobi. Namiesto toho si potrebuju dokazovat aky su perfektny, krmia sobectvo. Preco sa ti ludia radsek v kostoloch neusmievaju a neziaria stastim? Ved su prave mozno s clovekom ktory ma najblizsie k Bohu..Vsetkym ktory len kritizuju a veria vo velkom a chodia do kostola odkazujem: Zobudte sa! To, ze sa v kostole vyspovedate neznamena, ze Vam niekto komu ste ublizili odpusti alebo, ze zabudne co ste mu urobili. Mate praveze predist tomu aby ste sa vobec mozno spovedali. Je lahke byt zlym, to je to najlahsie. Skuste byt praveze dobrym a verte tomu, ze potom Vam este len budu padat polena pod nohy. Pretoze ked ste zly, tie polena si pred seba hadzete sami. Vsetkym prajem len to dobre, lasku a blaho. Ivan (10. 11. 2012) | Evolúcia, kto alebo čo ju spustilo.
Evolúcia spustená vesmírno-prírodnými zákonmi, ktoré vznikli samovoľne, alebo evolúcia spustená inteligenciou ako vedomý proces. Proces akým funguje vesmír, vrátane života na našej planéte, mi pripadá veľmi inteligentný na to, aby bol stvorený bez inteligencie. U človeka je inteligencia prejavom myslenia. Čím lepšie to človeku myslí, tým je inteligentnejší, a tým dôkáže tvoriť dômyselnejšie veci. Bez vedomia by nevytvoril nič inteligentné, pretože k mysleniu je vedomie potrebné. Vesmír a príroda je oveľa dômyselnejšie dielo, než doteraz vytvolil svojou inteligenciou človek. Bez vedomia by človek nič inteligentné nevytvoril. Ako mohlo niečo oveľa dômyselnejšie vzniknúť bez vedomia? Môže existovať inteligencia bez vedomia, mnohonásobne inteligentnejšia než človek? Nie je viac pravdepodobné, že táto superinteligencia je dielom vedomej mysle? Plantážník (02. 01. 2013) | chorý človek..
:-)))
tak tomu sa dá povedať iba :
.....nezáleží na tom, ako stav pomenujeme. V každom prípade, dôležitejšie je riešenie. Odporúčam navštíviť psychológa. Pomôže porozumieť správaniu voči svojmu okoliu, vysvetlí účinné vhodné terapie a postupy, i to, ako má reagovať v situácii, keď sa prejavuje agresívne. Nemáte na čo čakať. Dajte sa sprevádzať odborníkom a určite nájdete riešenie i odpoveď a spokojnosť rodinného kozuba. Tomuto “pacientovi“ je nutné venovať dostatočnú pozornosť najmä preto, že je nositeľom viacerých duševných a telesných porúch....
držím palce...!
:-))) želám všetko dobré.
Iba ja (27. 02. 2014) | Každý má právo na názor
Nenechajte sa znechutiť. Každý má právo na názor...

Najčítanejšie články v tejto rubrike
Kategória: cirkev a náboženstvo | Dátum: 23. 05. 2013 | Komentáre: 33 | Počet videní : 23080
Kategória: cirkev a náboženstvo | Dátum: 31. 12. 2013 | Komentáre: 6 | Počet videní : 20984
Kategória: cirkev a náboženstvo | Dátum: 06. 07. 2012 | Komentáre: 29 | Počet videní : 20810
Kategória: cirkev a náboženstvo | Dátum: 10. 08. 2012 | Komentáre: 5 | Počet videní : 20708
Kategória: cirkev a náboženstvo | Dátum: 05. 07. 2012 | Komentáre: 51 | Počet videní : 20447
Najnovšie články
Kategória: cirkev a náboženstvo | Dátum: 31. 12. 2013 | Komentáre: 6 | Počet videní : 20984
Kategória: moc peňazí | Dátum: 30. 12. 2013 | Komentáre: 2 | Počet videní : 6885
Kategória: neprispôsobiví občania | Dátum: 24. 09. 2013 | Komentáre: 5 | Počet videní : 18546
Kategória: Zipperle sleduje svet | Dátum: 23. 09. 2013 | Komentáre: - | Počet videní : 18788
Kategória: moc peňazí | Dátum: 23. 07. 2013 | Komentáre: 2 | Počet videní : 18894
Kategória: politické šarvátky a kríza | Dátum: 20. 07. 2013 | Komentáre: 5 | Počet videní : 7081
Zipperle odporúča
Dátum: 12. 11. 2012 | Komentáre: 24 | Počet videní : 9519
Dátum: 11. 11. 2011 | Komentáre: 6 | Počet videní : 11216
Dátum: 24. 04. 2012 | Komentáre: 4 | Počet videní : 14351
Dátum: 19. 04. 2013 | Komentáre: 14 | Počet videní : 19887
Dátum: 27. 09. 2012 | Komentáre: 3 | Počet videní : 20080
Dátum: 06. 07. 2012 | Komentáre: 29 | Počet videní : 20810
Dátum: 03. 05. 2012 | Komentáre: 10 | Počet videní : 20955
Dátum: 02. 11. 2011 | Komentáre: 9 | Počet videní : 21174
Dátum: 18. 07. 2012 | Komentáre: 9 | Počet videní : 25977
Dátum: 18. 10. 2011 | Komentáre: 25 | Počet videní : 28038