„Ja vždy hovorím, že každý človek má svoj názor na danú vec, každý človek vidí a chápe veci inak. Nikto nevie povedať, čo je správne a čo nie v systéme prírody, života a celého vesmíru. Možno si iba myslíme, že tá naša pravda je tá správna. To pripúšťam aj v mojom prípade – možno nemám pravdu a moje príspevky budú je len jeden veľký „blábol“. Ale vždy sa spýtam, či si aj ostatní pripúšťajú, že možno oni nemajú pravdu?“
Zipperle Cohanim
Cirkev a náboženstvo

Vedenie cirkvi a pápež je zlo s prvkami diktátorstva!



Vždy keď napíšem nejaký nie moc pozitívny článok o kresťanskej cirkvi, ozve sa množstvo ľudí v diskusií. Hnevá ich, že otvorene útočím na mocenský arogantný systém Vatikánu. Moje útoky na Vatikán, berú ako útoky na svoju vieru a v konečnom dôsledku aj ako útok na svoju osobu.

Ťažko je sa s nimi hádať. Nevidia totiž tie neprávosti a neuveriteľne diktátorsky režim svätej stolice. Alebo skôr ho len nevideli, až doteraz. Až odvolanie trnavského arcibiskupa Róberta Bezáka otvorilo množstvu veriacich oči. Pápež odvolal obľúbeného arcibiskupa. Človeka, ktorý boľ veľmi obľúbený pre svoj ľudský prístup k ľudom. Prečo tak pápež spravil sa presne nevie. V kruhoch Vatikánu sa hovorí aj o nesúlade názorov a smerovania v oblasti cirkvi. Napriek tomu média naklonené pápežovi v Taliansku to zvaľujú na majetkové nezrovnalosti. Čo by sa dalo čakať aj od médií blízkych k Vatikánu, však áno.

To je však teraz jedno. Ľudom sa to samozrejme nepáči, začali sa ozývať nespokojné hlasy veriacich. Lenže odpoveď od Vatikánu len potvrdila aký diktátorský nekompromisný a neuveriteľne arogantný je systém riadenia cirkvi. Cirkev, kňazi sú tu predsa pre ľudí! Nie ľudia pre cirkev..

Vyjadrenia, že nie je dôvod aby veriaci vedeli a poznali dôvody odvolania a to ani napriek tomu, že podporujú finančne chod cirkvi sú úplne scestné. Rovnako vyjadrenia, že svätá stolica nepovažuje za potrebné oznamovať veriacim dôvody odvolania, musí im stačiť to, že pápež tak rozhodol!

Tak toto je príklad dokonalého diktátorského režimu jedného človeka a jeho poskokov. Vatikánu! A ľudia nech držia huby a nič sa nepýtajú! Drahí veriaci, neviem ako toto môžete trpieť? Ako môžete žiť zo spokojným svedomím a prijať to, že sa rozhoduje o veci ktorá sa Vás týka, bez Vás. Pýtam sa Vás, páči sa Vám to, ste s tým spokojní?




Ak si len poviete, že vôľa pápeža je vôľa Boha, radšej sa Vás už nič pýtať nebudem. Len si prosím uvedomte, že vedenie cirkvi nepotrebujete na svoju vieru v Boha. Cirkev nenazýva len tak svojich veriacich ovečkami Božími, oni to myslia doslovne, lebo ak nemáte vlastný názor, tak ste skutočne len ovečky, ktoré musia robiť to, čo jeden „nadčlovek“ rozhodne..

Pri šírení článku na nekomerčné účely, je vždy potrebné uviesť zdroj s aktívnym spätným odkazom!

PS: V texte možno nájdeš gramatické chyby, štylistické prehrešky. Ospravedlňujem sa za to! Som bežný človek a nie spisovateľ, alebo gramatický korektor. Moja slovenčina je žiaľ veľmi chabá, školy som absolvoval v štátoch, kde žijem skoro 50 rokov. Niektoré chyby vznikli aj počas prekladu do Slovenského jazyka, prižmúrte prosím jedno očko. Ďakujem!
Zipperle Cohanim   |   05. 07. 2012   |   Komentáre: 51   |   Počet videní: 20447

Diskusia k článku

Jaroslav Drapák (05. 07. 2012) | Vynikajuce
Da sa povedat, ze podobna situacia je nie len v cirkvi, ale aj v politike. Ludia drzia usta a tak podporuju nespravodlivost.
Ak by sa zobudil Orwell a navstivil Slovensko, iste by napisal nove dielo - Farma Goril v europskej risi.
S pozdravom jsdrafyz@gmail.com.Martin Luter (06. 07. 2012) | Cirkev
Najhoršie je , že tento katolícky princíp sa preniesol aj k Luteránom!
Biskupi ovešaní zlatými krížmi , ako klátik , by mali by´t okamžite defenestrovaný.
Peter S. (06. 07. 2012) | áká odpoved z Vatikánu?
Pokiaľ viem okrem toho odvolacieho listu z Vatikánu neprišlo nič. A KBS povedala, že Vatikán personálne zmeny nekomentuje - to je pravidlo. Možno to mohli povedať diplomatickejšie - s tým súhlasím.
Ale fakt je že ak nedajú aspon nejaké zdôvodnenie, ľudia si povedia, že jednoducho dobré zdôvodnenie neexistuje... no ale to už diskutovalo veľa krát....Jana (07. 07. 2012) | Vatikán
Súhlasím s názorom, že ak verím, verím v Boha a nie v ľuďmi vytvorenú inštitúciu. Je pre mňa neprijateľné aj to, čo tvrdí F.Mikloško, že absolútne verí v cirkev a pápeža, hoci jej terajším rozhodnutím je zaskočený. Podobne ma irituje fakt, že v katolíckej cirvi sa kńazi nemôžu ženiť, ale pritom dávajú “zasvätené“rady nastávajúcim mladomanželom. Pritom celibát bol v katolíckej cirvi ustanovený až - ak sa nemýlim - od 13.stor. Tak aké Božie prikázanie?!Popri viere by nemal človek strácať zdravý rozum a úsudok.Na druhej strane ma irituje, ak sa k takej udalosti vyjadruje nekatolíčka a býbalá marxistka p.Zavarská.To už je politikárčenie, ba možno ešte niečo horšie. hm (07. 07. 2012) | odvolany Bezak
Bezak rovnako ako kazdy iny biskup presne vedel do coho ide, ked sa nechal vysvatit za biskupa. Existuje u nich nieco take ako kodex kanonickeho prava. Podla tohto kodexu konal papez pri odvolani. Takze ftakovat do tohto odvolania je smiesne. Kto je katolik a nepaci sa mu, nech vystupi z cirkvi nik u nich nasilu nikoho nedrzi. Kto nieje katolik, ten v tomto pripade moze akurat s prepacenim drzat hubu. Ale nie ono to funguje inak. Vojnovy stvaci a chronicky skreslovaci reality - media nam tu zrazu vykreslia objektivnu pravdu. Prosim vas nedajte sa vysmiat ludia!vlado25 (07. 07. 2012) | Môj názor.
Prečo by sme mali držať hubu? Veď tých nadutcov platíme všetci.Ak si myslí Vatikán, že sme len ovce, tak potom sa veľmi mýli. Je 21. storočie a oni si stále myslia, hlavne jezuita pápež, že ludia majú taký rozhľad ako v 15. storočí.hm (07. 07. 2012) | to vlado25
riesenie je jednoduche - zrusit financovanie cirkvi zo statneho rozpoctu. Samozrejme chce to referendum, ja by som to bez vahania kruzkoval.hlas ludu (07. 07. 2012) | Vôľa
Prosim Vas zruste cirkev,nebudu vojny,nebude na svete zle,nenechaju ludi slobodne zit a pracovat,keby existoval boh,tak uz davno su po smrti vsetci vysoky cirkevni predstaviteliawiwi (07. 07. 2012) | vystúpenie z cirkvi
Súhlasím s týmto článkom. Kto je nespokojný s tým, čo robí cirkev, mal by z nej vystúpiť. Už viac ako 3000 ľudí si vygenerovalo žiadosť o vystúpení z cirkvi na stránke zbohom.sk.troll (07. 07. 2012) | 7,7
omg troll...reagoval som na (07. 07. 2012) | 7,7
hlas ľudu , to nemohol myslieť vážnePalo (07. 07. 2012) | Chyby
@vlado: Rozhladeny veriaci je oxymoron, keby bol rozhladeny nemoze byt veriaci.
Cirkev JE diktatorska organizacia, to ste sa dozvedeli teraz, vzdy bola aj bude lebo inac jej bludy nez vnucovanim nefunguju?
A teraz vsetci drzte hubu - cirkev sa tak rozhodla, kam by sme sa dostali keby sa do toho kazdy navazal.Peter II. (07. 07. 2012) | Tento
článok nie je na nič dobrý, len na to, aby vybičoval vášne proti Katolíckej cirkvi. Pán Zipperle Cohanim, kto ste? Zrejme vymyslená osoba. Stačí trochu pogúgliť, všakže? Ste len súčasťou boja proti kresťanstvu a hlavne Kat. Cirkvi. Kto zo širokej verejnosti kontroluje napr. hospodárenie pol. strán (okrem správ, ktoré predkladajú), kto im kafre do personálnej politiky, kto kafre do personálnej politiky napr. židovskej náboženskej obce, ministrestvu zahraničia atď? A všetci sú platení z našich daní! Tak netrepte a neprovokujte!Gabo (07. 07. 2012) | Peter II.
V čom tento článok nemá pravdu? Je to len súhrn faktov. Bezák bol odvolaný a cirkev nedala vysvetlenie. Kde vidíš trepanie? Gabo (07. 07. 2012) | Dodatok
Precitaj si dovody:

http://www.darwin.sk/moj-otec-este-zazil-povinne-nabozenstvo-a-bitky-od-farara.html



pavol (07. 07. 2012) | pav
Bezak o dovodoch preco bol odvolany vie.Nebojte sa dozviete sa aj veriaci aj hlavne neveriaci,ktorych to mam taky dojem trapi viac ako veriacich.Cirkev je a musi zostat konzervativna.Cirkev stale povazujem za velmi dolezitu instituciu proti islamizacii v europe.Konzervativnost je nesmierne dolezita.Bezak liberalny nebol,iba chodil na zabavy a Pohodu.To nie je liberalizmus.Apropo boh nas uchovaj od liberalnej cirkvi.Preco?Pre liberalov by mozno boli prijatelne aj mesity na Slovenskutom (07. 07. 2012) | .
to Palo....Takže ty tvrdíš že ľudia v programe Apollo neboli rozhľadení, lebo veriaci boli, keďže sa napríklad počas preletu modulu okolo mMesiaca v čiernej zóne modlili, ako povedal ich šéf nedávno v dokumente o tomto programe. Aj medzi astronautmi je veľa veriacich a uznáš, oni sú niekto, ty si nič.

to Gabo... no cirkev nemusí podávať vysvetlenie, také sú jej pravidlá a organizácie sa riadia svojimi pravidlami. Článok nemá pravdu v tom, že je to zlo. Je to úplne normálne.Marián (07. 07. 2012) | iii
Súhlasím s článkom. Autor vyjadruje iba svoj názor na udalosť, ktorá sa stala a vychádza s informácii ktoré má. Myslím že to môže urobiť každý bez toho či je veriaci alebo neveriaci. Ale taktiež si myslím že názov článku je prehnaný. m.m (07. 07. 2012) | autor si sef
no ty si nam to teraz vysvetlil. este si nam aj otvoril oci. ziper si king. gratulujem a zaroven ti dakujem... ;-)

toto je snad na Slovensku nejaka diagnoza. za kazdym rohom najdes 100 truhlikov, ktori sa vsetkemu rozumeju a vsetko vedia najlepsie. vsetko chapu spravne jedine oni a vo svojej jedinecnosti pocituju potrebu ostatnym nechapavym svoju pravdu ozrejmit. najvacsi idioti z nich o tom napisu este aj blog.Krchal (07. 07. 2012) |
Vas nazor vam neberiem, ako veriaci a zastanca viery rozumiem vasmu rozhorceniu. Musite aj vy chapat cirkev, ma svoje interne pravidla. Nie je spravne duchat vasne medzi veriacimi a neveriacimi. Vsetci su ludia..

m.m oznacit niekoho za idiota, za nazor hovori o vasej hluposti.. Kohen (07. 07. 2012) | Článok amatéra
Je smiešne keď sa nejaký škrabal chytí témy o Cirkvi a Vatikáne a ktorej nevie takmer nič. Pripomína to ako ked hladného chytí hnačka
hr (07. 07. 2012) | Konzervatizmus
vy si tu niektori pletiete pojmy. Nepodavat info o konani organizacie - RKC o svojich rozhodnutiach pre svojich “clenov“ nie je konzervatizmus, ale diktatorstvo. “ O nas - bez vas!“. Prave tato monstrozna hierarchia sposobi zanik tejto firmy! Uvazujte, zeijeme v 21. st, v case netu a pristupu k info, uz nikto nemoze vyhlasovat, ze ma jediny na to patent a narok. To su doby stredoveku - utajovania, palenia vedcov, co mali iny - spravy nazor a chceli ho prezentovat! atd. Zatvarate oci, kde to vtedy az viedlo...Toto dnes nazyvame fasizmus - vlada je neobmedzena, kto ma iny nazor, zomrie! A preto vo vyspelej Europe su uz prazdne RKC kostoly, vazeni, este tu a v Afrike sa najdu nejake tie stadecka... Takze vazeni veriaci RKC, budicek...!! Michalik (07. 07. 2012) | Problém je, že cirkev žije v stredoveku, ale ľudia v 21.storočí...
V nadpise je povedané všetko...wtf (07. 07. 2012) | cirkev su ludia
ked chces vidiet skutocny stredovek pozri si hocijake alahakbar video kde nejaky zmrd odrezava niekomu hlavu pripadne ho inak mrzaci. Tomu vravim temny stredovek 21 storocia. Cirkev vadi mozno tak tym, ktori tieto svinstva humanitarne podporujuHano (07. 07. 2012) | Ani vam
Co kto vas opravnuje kritizovat chod cirkvi? Cirkev je sukromna organizacia a nema dovod vysvetlovat svoje kroky!Janko Zápotocký (07. 07. 2012) | Mily Hano
Cirkev ako organizácia platená zo spoločných prostriedkov občanov štátu by mala aj informovať o svojich krokoch a viesť účtovnú evidenciu. Prečo sa netýka zverejňovanie zmlúv a faktúr aj cirkvi? Peniaze chcú ale ich použitie vysvetľovať nemusia. Malbok (07. 07. 2012) | Oslobodena dusa
Cital som vas clanok “Môj otec ešte zažil povinné náboženstvo a bitky od farára!“, pochopil som vasu predpojatost voci krestanstvu.
V rkc sa najdu cierne miesta, ospravedlnujem sa ako veriaci za nepravost, ktoru zazil vas otec. Cirkev nie je zla - neodsudzujte za ciernu ovcu vsetkych. Peknu sobotu vsetkym.. frrrrrrrrrr (07. 07. 2012) |
hr keď ti niekto vládne s tvojím súhlasom tak nie je diktátor elementárna logika. a choď pozrieť do rakúska alebo nórska jaké su tam prázdne kostoly

jano šak fotbálisti alebo čemadok tiež nevysvetľujú použitie štátnych peňazí a ku katolíkom sa hlási viac ľudí ako k fotbálistom alebo maďarom tak ?Juraj (07. 07. 2012) | súhlasím
s článkom. Cirkev a viera sú dve rozdielne veci. A všetci veriaci by si to mali uvedomiť. Aspoň teraz, po odvolaní mons. Bezáka. Veriť môžu aj bez pápeža aj bez Vatikánu. Nakoniec aj bez kostola, keď na to príde. Vieru nemôže nikto nikomu zobrať. Ľudia by samozrejme mohli veriť v Boha aj keby tu nebol pápež. Kto povedal , že pápež je zástupca Boha na Zemi??? Cirkev? Jedine tá, aby mohla držať ľudí v tom, čo ona povie. To nie je totiž písané v žiadnej biblii alebo evanjeliu. Kňazi tu majú byť pre ľudí, aby im pomáhali v ich trápení a bolesti, pre duševnú pohodu. Nie preto, aby ľuďom zatemnovali mozog, nedovolili im individuálne rozmýšľať, alebo nebodaj ich nechávali vraždiť a upaľovať. Veď to cirkev celé dve tisícročia robila ... to je kresťanské?Juraj (07. 07. 2012) | cirkev
ešte dodatok - k chodu cirkvi sa môže vyjadrovať každý , nakoľko cirkev je platená z dani VSETKYCH občanov, nielen veriacich. Veriaci sa tiež vyjadrujú k politike a iným veciam a nikto im to nezakazuje. A koniec-koncov - je sloboda slova. Nikomu nemôžete zakázať hovoriť k hociakej téme. A naviac, cirkev ani neodvádza dane z pozemkov tak ako ostatní občania. Tak nech je cirkev láskavo ticho!3bit (08. 07. 2012) | Absencia info
Podľa platného znenia už za prezidenta Schustera podpísanej a oboma stranami ratifikovanej Vatikánskej zmluvy sú personálne otázky RKC vždy iba výlučnou záležitosťou Vatikánu a obe strany sú uzrozumené s tým, že Vatikán nebude k tomu podávať žiadne zdôvodnenia.
Čo sa týka toho, na základe čoho katolíci uznávajú pápeža za hlavu cirkvi, tak sú to slová Ježiša Krista adresované apoštolovi Petrovi - “ty si Peter (Skala) a na tejto skale postavím svoju Cirkev...“ Pápež je považovaný pri splnení určitých kritérií za nástupcu Petra.
Návrh iba veriť a ignorovať Cirkev je tak trochu logický nezmysel - jednak Ježiš Kristus dal pravidelné opakovanie Poslednej večere na starosť apoštolom (a teda odvodene ich nástupcom biskupom a kňazom)(odtiaľ Eucharistia), a teda veriaci si ju v zmysle toho nemôžu vysluhovať i sami bez kňaza a iba tak, jednak i ostatné sviatosti(krst, prijímanie, birmovka atd.) sú podmienené prítomnosťou kňaza, nakoľko sa tu vyžaduje určitý druh odovzdania zasvätenia (oprávnenou osobou), resp. priloženia rúk. Navyše Ježiš v Biblii k Eucharistii hovorí veľmi nekompromisne a jednoznačne - “kto nebude jesť moje Telo a piť moju Krv, nebude mať večný život...“
Okrem toho aj z definície Cirkvi v Biblii vyplýva, že jej členom sa stáva každý, kto prijme krst. Takže odporúčanie viera áno, Cirkev nie je i z tohoto minimálne nelogická...
Čo sa týka odluky cirkví od štátu, tak RKC sa už na to pripravuje viac ako 5 rokov. Dôvod, prečo k tomu doteraz nedošlo, je však najmä ten, že na štátny rozpočet nie je takto napojená iba RKC, ale kvantum cirkví a cirkvičiek. A je zrejmé, že kým RKC by to zvládla, tak pre tie menšie, kde o. i. patrí i židovská obec, by to bolo jednoznačne likvidačné. Navyše je to aj otázka vrátenia alebo vyplatenia v minulosti neoprávnene zhabaného alebo znárodneného majetku, na čo nie sú prostriedky. A povedzme si to na rovinu, ani politická vôľa, keďže veriaci predstavujú jednu z najpočetnejších skupín voličov. A to nielen KDH, SDKÚ, ale aj Smeru, Mostu, OĽaNO a ďalších strán...Nádej (08. 07. 2012) | Celibát je proti kňazom a ľuďom
Celibát je prežitok a zneužíva sa. Prečo? Lebo keby kňazi mali rodiny, bolo by ťažšie s nimi manipulovať ako teraz s napr. s p. Bezákom. Veď ako by s rodinou mohli “odlifrovať“ nepohodlného kňaza kamsi do zapadákova? To nejde. Iný reálny dôvod na celibát nie je. kňazi už nie sú prenasledovaní svetskou mocou, nehrozí im nič a tak nie je dôvod, aby nemali rodiny a v pokoji vykonávali svoje poslanie. Toto v 13. storočí nebo, takže celibát mal opodstatnenie. Dnes nie, dnes je preventívnym nepriamym nástrojom na trestanie kňazov. Inusa (08. 07. 2012) | Ajjajaj
Aj ja som veriaca ale k tomu aby som verila v nieco vyssie nepotrebujem knaza mne staci biblia od ktorej sa odchylila cela katolicka cirkev nic tam nieje o celibate a ani o pedofilii. Pokial nebude cirkev odlucena od statu tak sa nic nebude diat a farizeji ako Miklosko a spol. si budu prihrievat svoju polievocku.Ako zdanuje cirkev financne dary? Volakedy sa vyberalo do zvonceka, dnes im nestacia darkove kose. Zrwestituovali majeky,polia ktore dnes lezia ladom,co si mysleli ze slovac im tam bude idrabat desiatrky a odpustky?vankr (08. 07. 2012) | replika
Bůh je výplodem lidského mozku,je to naopak.Církev brojí proti homosexuálům,ale ti tu byli dřív než ona.A především nás ohlupuje!!!Ka (08. 07. 2012) | ja
Každý nech si verí, čo chce. V súkromí. Ak má potrebu vyznávať to verejne, nech tak robí v na to určených priestoroch (kostoly, modlitebne, mešity...) spolu s inými veriacimi. Nech si vydávajú svoju literatúru. Nech so svojou vierou neotravujú iných. Hlavne nech si tú svoju duševnú zábavu, akýsi koníček, sami aj financujú. Keď sa chce ísť niekto baviť do divadla, musí si to zaplatiť, neprispieva mu na to sused, ktorého divadlo nezaujíma. Dokiaľ im budeme (nedobrovoľne) na ich duševnú zábavu finančne prispievať, dovtedy máme právo kriticky sa k cirkevným záležitostiam vyjadrovať. Odluka cirkvi od štátu je najaktuálnejšou spoločenskou otázkou, ktorú však títo svetskí farizeji, ktorí sú pri moci, určite pre svoje farizejstvo riešiť nebudú. S riešením musí prísť niekto nový.brptala (08. 07. 2012) | nechápem
takýto postoj-veď predsa keď mám toho toľko proti RKC ako autori článkov na tomto pofidérnom webe,tak idem od toho,nechodím do kostola
ani sa na túto tému nebudem baviť.Cirkev je tu 2000 rokov a takýchto hlasov,skôr upišťaných hláskov rôznych debílekov boli miliony.Cirkev tu bude aj naďalej.Veď koľko veľkých “prorokov“ nespočetne krát veštilo zánik Cirkvi. KE (08. 07. 2012) | sodomia
vankr, ze ty vies co je sodomia? :-) Uz stari zidia vedeli co je to za nechutne, zvratene zverstvo.capita (08. 07. 2012) | re: brptala
Len zabudas ze sa aj z dani “debilkov“ plati stale cirkev! Nie je to chodeni do kostola, 500-700 milionov korun rocne ide na rkc..test (08. 07. 2012) | Sodomia = homosexualita
Sodomia /homosexualita/ je nechutne, zvratene zverstvo? Ozgon!Juraj (08. 07. 2012) | pre 3bit : absencia info
len na uzrozumenie:
- pápež ako zástupca Boha na zemi ... nehovoril som o zástupcovi sv. Petra alebo Ježiša Krista na Zemi. Ak ale je pápež považovaný za zástupcu Ježiša na zemi, tak je zástupcom človeka. Tak potom ako je to s Bohom?
- k Eucharistii - uviedol si nesprávny text - toto v Evanjeliu vôbec nie je. Je to takto: vzal chlieb
a vzdával vďaky,
lámal ho a dával svojim učeníkom,
hovoriac:

VEZMITE
A JEDZTE Z NEHO VŠETCI:
TOTO JE MOJE TELO,
KTORÉ SA OBETUJE ZA VÁS.

Podobne po večeri

vzal kalich,
znova vzdával vďaky
a dal ho svojim učeníkom, hovoriac:

VEZMITE
A PITE Z NEHO VŠETCI:
TOTO JE KALICH MOJEJ KRVI,
KTORÁ SA VYLIEVA ZA VÁS I ZA VŠETKÝCH
NA ODPUSTENIE HRIECHOV.
JE TO KRV
NOVEJ A VEČNEJ ZMLUVY.
TOTO ROBTE NA MOJU PAMIATKU.

takže nesplietajme hrušky s jablkami. Nikde ani zmienky o večnom živote.Roman (08. 07. 2012) | .
Amenigor (08. 07. 2012) | Zipperle Cohanim
tak dopleteny clovek, ako je zipperle, som vo svojom zivote stretol ako psychiater vela, a na smrtelnej posteli vyplakavali nad ubohostou svojho zivota a prosili Boha o milost.....tak taki su vsetci tito ludia frajeri.mino (08. 07. 2012) | ateizmus
viera v neexistenciu boha prinasa so sebou u ludi hladajucich pravdu skutocne trapenie. ovela jednoduchsie je predsa len v nejakeho boha uverit, ludska dusa si to aj nejako mozno podvedome vyzaduje. V tomto zipperle nieje nijak zly clovek, mozno sam seba chce utvrdit o svojej pravde a hlada aj podporu okolia. Keby mal tuto otazku definitivne uzatvorenu tak nepise taketo blogy (moj nazor)ivan (08. 07. 2012) | smiesny blog
Blog je uplne mimo.
Papez je jednoducho najvyssi predstavitel nejakej organizacie -cirkvi, ktora ma nejake vnutorne regule a nimi sa spravuje.
Ani najvacsieho debila by nenapdlo spochybnovat konatela sro ak je zapisany v obchodnom registri a ma v spolocenskej zmluve stanovene prava.
To same je aj pri cirkvi. Je to statny utvar - subjekt medzinarodneho prava a ma svoje vonkajsie a vnutorne pravidla. Tieto pravidla ju zatial zachovali cca 2000 rokov
Rad by som pocul od tych mudrych predo mnou, ktory dnesny stat trva 2000 rokov :-) Este aj vecny sovietsky zvez trval nejakych 80.Hurban Milan (08. 07. 2012) | ivan
Ivan, precitaj si co pises. Pokial bude organizacia “cirkev s.r.o.“ platena z dani vsetkych obcanov tak ma pravo komentovat kazdy jeden obcan jej rozhodnutia!dyg (09. 07. 2012) | system statu
to M Hurban. cirkev nieje doslovne srocka. Je to institucia. Ivan ma pravdu - keby cirkev vzdy strikne isla “s dobou“ uz tu davno nebude. Stalo sa ze sa zaplietla s mocenskymi zaujmami, boli to smutne niekedy doslova hnusne veci. Do detailov ich nezavisle preskumat nebude vediet dnes uz nikto, kedze historia (dejepis) bola prisposobovana zaujmom tomho kto bol prave pri moci. Co nepasovalo to sa prisposobilo, vynechalo apod... My ako obycajni ludia platime okrem cirkvi napr aj vladu, sudy, vojsko. Kolko svinstiev sa z nasich dani z prace nasich ruk stalo (nespravodlive rozsudky, skutky co sa nestali, zivoty nevinnych civilistov vo vojnach NATO...) Tento system zastupitelskej demokracie je chory vratane obcanovi nanuteneho financovania aj tych veci s ktorymi zasadne nesuhlasi. Chce to zmenu zastupitelskej demokracie ktora je defakto zastupena nie ludom ale korporaciami na iny system riadenia statu. Asi najschopnejsi sa javi svajciarsky model priamej demokracie.posledny templar (09. 07. 2012) | posledny templar
cirkev je masineria na peniaze,ja som krestan ,ale nepotrebujem cirkev aby som veril v boha, cirkev si urobila s Jezisa s.r.o. Jan 12, alexander 6, urobili s Vatikanu bordel, hon na carodejnice 9 000 000 mrtvych prenicMarek (10. 07. 2012) | nepochopitelne ZLO bez prvkov dobra
Nechapem co tu riesite! Pozrite si videa pastnute nizsie. Niekto sa nam tu vramci boja proti cirkvi, statu, integrity europskych narodov snazi infiltrovat taketo multikulturalne obohatenie. V UK uz zacinaju vazne uvazovat o moznej platnosti islamskeho “prava“ sarija v moslimskych stvrtiach. Ochranuj nas pred tymto morom zla Boze!
POZOR!!! nevhodne pre psychicky labilne osoby!!!

http://www.liveleak.com/view?i=9eb_1293414372
http://www.youtube.com/watch?v=tgAoBaFT7EU
Vlado Mlynar (19. 08. 2012) | Predstava o príchode Krista
Raz som sa tak zamyslel ako by to asi vyzeralo keby sa splnili modlitby všetkých kresťanov a na zem by opätovne prišiel sám Ježiš Kristus. Len tak zamyslel ako ho poznáme z obrazov či fresiek. V sandaloch, zahalený v plášti s palicou v ruke ako pútnik po dlhej ceste. Ako by ho privítala miliarda jeho stúpencov ? Obávam sa však, že ak by ho neosvetlovala svatoziara, málokto by si ho všimol. Čo myslíte? Čo by sa stalo ak by tou palicou zabuchal na bránu baziliky sv. Petra vo Vatikáne. Prešiel by cez ochranku? Obávam sa však že asi nie. V prvom kole by asi spoznal vyšetrovaciu celu alebo izbu na psychiatrii. Po ďalších pokusoch možno i väzenie. Cirkev nepotrebuje nikoho kto by im zasahoval do marketingu ! Kristus by mal však šťastie, dnes sa už neukrizuje.DrToxicOctopus (18. 01. 2014) | ten nadpis je naopak
nadpis je naopak lebo nie papez veli cirkvi, ale su ludia ktory velia papezovi a su infiltrovani v cirkvi, tvaria sa ze su veriaci no podla mna sa dali vysvatit len preto aby sa dostali k peniazom, alebo sa zmenili na chamtivcov az neskor.

po odvolani Roberta Bezaka, som bol rozhorceni ako veriaci, tak aj ateisti, a dokonca aj moja stara mama ktora ja zaryta katolicka a vzdy si zatava cirkev, uz teraz zacina chapat, ako to v skutocnosti je.

Robert Bezak moj druhy najoblubenejsi clovek z cirkvi, a vlastne len jedneho z dvoch ktorych skutocne uznavam, hned po papezovi Frantiskovi, hlavne koli jeho skromnosti, skrtaniu zbytocnosti vo vatikane, pomoc chudobnym z vlastneho vrecka, odmietol drahy papamobil, odmietol prsten papeza, nosi obycajne biele topanky, nie ako benedikt od znacky Prada, a celkovo sa k ludom chova rovnako ako papez Jan Pavol 2.,respektuje ine nabozenstva aj ateistov, nerobi rozdiely medzi ludmi, zverejnil finacie cirkvi a uctocnictvo vatikanskej banky, no myslim si ze tam dlho neobstoji lebo niekoho to bude stvat, a tak pojde prec, asi nedobrovolne, pretoze vidite ze Bezaka idu rehabilitovat, lenze ak sa to nebude pacit istym ludom v cirkvi aj on pojde prec.

Ja som veriaci, verim bezn cirkvi, no nie bez sviatosti, prijal som riadne vsetky sviatosti, chodim do kostola, modlim sa, konam podla bozich prikazani, no nikoho s tym neotravujem, a suhlasim ze ak niekto nechce na nieco z vlastnych dani prispievat tak by nemal ale by si mal vybrat na co to pojde, my financujeme cirkev, a take KBS nam za to napise nadherne “pästiarske“ nie pastierske listy, kde niektorych ludi, opisuje, ako chorych mysle dopad ludstva, samozrejme ze cirkev su aj misionari, ktori pomahaju v rozvojovych krajinach, skromne zijuce niektore rady mnichov, a vynimky, ja by som radsej z dani financoval hladujucich, a opustenych, tazko chorych starych ludi, alebo postihnute ci hladujuce deti, viete z toho by som mal ako veriaci lepsi pocit, hlavne preto ze by som robil to k comu nas chcel viest Jezis, a to je pomoc tomu kto je na tom velmi zle, lebo co urobis jednemu z tychto malickych a slybych mne si urobil, no su aj vynimky, napr. v Žilinskej dieceze sa celu zimu varia z prispevkov ludi, z kostola, je to kostol mnichov, oni taketo veci casto robia, lebo vyssi knazi a biskupi na to nemaju “cas“, sam som sa tychto pomoci bezdomovcom zucastnil aj sa zucastnujem, a tu sa skutocne peniaze zo zvoncekov a z dani pouzivaju nato naco by sa mali, a najdu knazom do vreckaDrToxicOctopus (18. 01. 2014) | oprava
ako chorych mysle, odpad ludstva

Najčítanejšie články v tejto rubrike
Kategória: cirkev a náboženstvo | Dátum: 23. 05. 2013 | Komentáre: 33 | Počet videní : 23080
Kategória: cirkev a náboženstvo | Dátum: 31. 12. 2013 | Komentáre: 6 | Počet videní : 20984
Kategória: cirkev a náboženstvo | Dátum: 06. 07. 2012 | Komentáre: 29 | Počet videní : 20809
Kategória: cirkev a náboženstvo | Dátum: 10. 08. 2012 | Komentáre: 5 | Počet videní : 20707
Kategória: cirkev a náboženstvo | Dátum: 05. 07. 2012 | Komentáre: 51 | Počet videní : 20447
Najnovšie články
Kategória: cirkev a náboženstvo | Dátum: 31. 12. 2013 | Komentáre: 6 | Počet videní : 20984
Kategória: moc peňazí | Dátum: 30. 12. 2013 | Komentáre: 2 | Počet videní : 6885
Kategória: neprispôsobiví občania | Dátum: 24. 09. 2013 | Komentáre: 5 | Počet videní : 18546
Kategória: Zipperle sleduje svet | Dátum: 23. 09. 2013 | Komentáre: - | Počet videní : 18788
Kategória: moc peňazí | Dátum: 23. 07. 2013 | Komentáre: 2 | Počet videní : 18894
Kategória: politické šarvátky a kríza | Dátum: 20. 07. 2013 | Komentáre: 5 | Počet videní : 7081
Zipperle odporúča
Dátum: 12. 11. 2012 | Komentáre: 24 | Počet videní : 9519
Dátum: 11. 11. 2011 | Komentáre: 6 | Počet videní : 11215
Dátum: 24. 04. 2012 | Komentáre: 4 | Počet videní : 14351
Dátum: 19. 04. 2013 | Komentáre: 14 | Počet videní : 19887
Dátum: 27. 09. 2012 | Komentáre: 3 | Počet videní : 20080
Dátum: 06. 07. 2012 | Komentáre: 29 | Počet videní : 20809
Dátum: 03. 05. 2012 | Komentáre: 10 | Počet videní : 20955
Dátum: 02. 11. 2011 | Komentáre: 9 | Počet videní : 21174
Dátum: 18. 07. 2012 | Komentáre: 9 | Počet videní : 25977
Dátum: 18. 10. 2011 | Komentáre: 25 | Počet videní : 28038