„Ja vždy hovorím, že každý človek má svoj názor na danú vec, každý človek vidí a chápe veci inak. Nikto nevie povedať, čo je správne a čo nie v systéme prírody, života a celého vesmíru. Možno si iba myslíme, že tá naša pravda je tá správna. To pripúšťam aj v mojom prípade – možno nemám pravdu a moje príspevky budú je len jeden veľký „blábol“. Ale vždy sa spýtam, či si aj ostatní pripúšťajú, že možno oni nemajú pravdu?“
Zipperle Cohanim
Cirkev a náboženstvo

Cirkev by nemala dostávať žiadne peniaze od štátu!

Dobre čítate, štát by mal prestať podporovať a dotovať cirkvi. Jednoducho nemajú nárok na peniaze od daňových poplatníkov. Ak niekto chce podporovať svoju cirkev - náboženstvo, nech si tak robí z vlastného vrecka, je to jeho osobná vec a jeho vlastné rozhodnutie..

Nebudem teraz hovoriť o Bohu, či inej bytosti, ktorú ľudia uctievajú. Nebudem rozoberať existenciu, či vieru. Každý môže veriť v čo chce, je to jeho osobná voľba a táto nemôže byť obmedzená. Ľudia majú potrebu veriť v niečo, čo im dodáva nádej. To je v poriadku. Ale nemôžu žiadať, aby im niekto financoval ich potreby súvisiace z náboženstvom.

Pozrite sa, do cirkví dávajú štáty veľké peniaze. Otázne je prečo to štáty robia. Nemohli by sa tieto peniaze použiť aj lepšie? Alebo radšej znížiť dane pre ľudí? Nie nemohli! Štát totiž ovládajú finančné spoločnosti a cirkev. Práve cirkev prahne po moci a peniazoch najviac. Neziskové organizácie aj napriek nedostatku peňazí pomáhajú ako môžu, dobrovoľníci robia svoju prácu veľakrát aj bez nároku na odmenu. Musia sa živiť sami a svoj voľný čas venujú dobrej veci. Ak by cirkev chcela pomáhať, môže tak robiť aj bez peňazí štátu. Pán farár nech chodí do práce a po pracovnej dobe nech pomáha iným ľudom ako dobrovoľník. To by bolo spravodlivé!

Cirkev stále sa sťažuje, že peniaze potrebuje na rekonštrukciu kostolov a pamiatok. Ak nemá peniaze na ich rekonštrukciu, nech ich prenechá štátu, alebo predá. Alebo veriaci, ktorí navštevujú kostoly, nech si na ich opravu prispievajú. Prípadne nech platia vstupné ako do múzea. Veď keď si chcem pozrieť nejakú pamiatku, načerpať duševnú energiu prastarých diel, zaplatím si vstupné. Ľahké a spravodlivé riešenie. Pokiaľ ale štát z daní bude podporovať prevádzku kostolov i celých cirkví, tak potom musí byť kostol určený aj pre ľudí neveriacich. Prečo by som potom nemohol zobrať svoje deti do kostola ako na ihrisko? To je správna otázka. Nesmieme zabúdať na to, že cirkev je predsa len súkromná organizácia, firma, ktorá nemusí platiť dane!

Prečo by potom ľudia bez vyznania mali sponzorovať cirkev? Môžu prispievať na rekonštrukciu historických pamiatok (i kostolov), s tým nemám problém. Ale sponzorovať chod pokútnej organizácie a platy ľudí, ktorí pre mňa a štát nič nerobia – to sa mi bridí. Je to priam proti môjmu presvedčeniu a viere! Tak!

Nehovoriac o tom, že tieto „cirkevné spolky“ disponujú neuveriteľným množstvom majetku a dostávajú nemalé milodary. Z náboženstva sa stal dravý bussines. Prečo hovorím o majetkoch? Nie, nezávidím im ich. Len ma hnevá, že majú plné ústa sladkých rečí, ale ľudom nepomáhajú. Len zhŕňajú a zhŕňajú peniaze, aby ich potom mohli použiť na iné priam tajomné ciele. Nechám na Vás, nech si každý domyslí o čom hovorím, indícií je v médiách za poslednú dobu hodne.

Cirkev má aj lepšie stránky, u nás v niektorých kostoloch si môžete aspoň zaspievať, zatancovať, či najesť sa. Občas tam príde aj nejaký zabávač, je to o niečom úplne inom. Európske škrobené bohoslužby, to nebudem ani komentovať, ale zas starší ľudia sa musia niekde stretávať...

Po návšteve pár bohoslužieb získate pocit, že kto nechodí do kostola, či iného svätostánku a neverí v toho ich správneho boha vlastne ani nie je človek. Kázeň nepustí! Boží služobníci desia ľudí po stáročia peklom, zatratením, ba dokázali aj siahnuť na život človeka s iným názorom. Hovorím o kresťanstve. Niekedy mám pocit, že svätá stolica z Vatikánu by si mohla potriasť rukou so sfanatizovanými vyznávačmi islamu. Veď sa len pozrite, bez predsudkov, koľko zla napáchali. A stále páchajú, len v inej forme. V minulosti to bolo zabíjanie nepohodlných ľudí, manipulácie s ľudmi po celé stáročia. Samozrejme nehovorím o bežných radových farároch, či radových bratov. Oni sa stali tým, čím sú len kvôli ich presvedčeniu, väčšinou chcú ľudom skutočne pomáhať. Ale všetka „vyššia“ cirkev je už iná. Podivné machinácie v zákulisí, peniaze priam vyparené z Vatikánskej banky. Radšej tieto veci ani nebudem vyťahovať, mohla by sa mi totiž pritrafiť nejaká „nešťastná“ smrteľná nehoda.




Keby si každý jeden človek, veriaci mal prispievať na svoju cirkev to by ste sa čudovali, ako by bolo zrazu málo veriacich. Viete, veriť v Boha a správať sa tak ako je to napísané v prikázaniach sa dá aj bez podporovania skazených cirkví. Na vieru v Boha, Budhu, Yetiho nepotrebujete cirkev..

Pri šírení článku na nekomerčné účely, je vždy potrebné uviesť zdroj s aktívnym spätným odkazom!

PS: V texte možno nájdeš gramatické chyby, štylistické prehrešky. Ospravedlňujem sa za to! Som bežný človek a nie spisovateľ, alebo gramatický korektor. Moja slovenčina je žiaľ veľmi chabá, školy som absolvoval v štátoch, kde žijem skoro 50 rokov. Niektoré chyby vznikli aj počas prekladu do Slovenského jazyka, prižmúrte prosím jedno očko. Ďakujem!
Zipperle Cohanim   |   07. 06. 2012   |   Komentáre: 90   |   Počet videní: 12397

Diskusia k článku

AirVolk (07. 06. 2012) | Cirkev by nemala dostávať žiadne peniaze od štátu!
Neboj sa aj na to dôjde. A nie len na odluku, ale na totálny obrat. Práve sa totižto v dejinách schyľuje k vyhladeniu veľkého babylona. To znamená práve tí falošný a skorumpovaný a morálne skazený vodcovia aj zo svojimi organizáciami. Stačí tak málo. Len aby sa prehĺbila tá recesia čo sa chystá. A bude po paráde a po klamlivých rečiach.......A nie len fanatici sú to ako si písal ale bezbožný dogmatici a mravný zvrhlíci, ktorých Ježiš v minulosti odsúdil v podobe náboženských vodcov židovského národa a odsudzuje toto pokrytectvo stále.
Iba ten čo to vidieť nechce, to nevidí, že ich správanie a náuka biblie sú diametrálne ďaleko...........Čas sa kráti.....!!!!Pali (07. 06. 2012) | ...
úplne súhlasím s Tvojim príspevkom.

P.S.: Každý bežný človek by mal ovládať svoj materinský jazyk, či si murár, nezamestnaný alebo “gramatický korektor“. Je to o inteligencii jednotlivca, nie o povolaní.Janka Podskocova (07. 06. 2012) | Pali
Meno Zipperle Cohanim asi nebude slovenské meno, autor je z USA a prarodičov má zo Slovenska. Prekladateľ by mohol popracovať na materinskom jazyku... Eva Dergnovichova (08. 06. 2012) | Pekny dnik
Aj ja som toho nazoru najprv boli velky komunisti areraz su velky fialovy radsej keby prispeli do klubu dochodcov ved chidaci su to nemaju teraz z coho zita idu im zdvihat ubytovanie moj pripad bol taky ze na natlak som pred 40 r mala svadbu v kostole a moja mama ako ucitelka na vys. skole mala stoho problem ze som mala v kostole svadbu vytkli jej to pri kazdej previerke ze je dobra ucitelka anemala robit svadbu v kostole ,tak od vtedy nemozem ani citit fialovych a nechodim od vtedy do kostola to je moj prispevok lebo vsetci si len prezliekaju kabaty,krasny dnik Vam prajema pekny vikend.Suhlas (08. 06. 2012) | Suhlas
100%-ny suhlas s clankom. Stat nema co podporovat cirkvi z penazi vyzbieranych na daniach. Cirkev si pomoze aj sama. Autor clanku zabudol pripomenut obrovske financie, ktore plynu cirkvi z obradov ako svadby, krstiny, birmovky, pohreby, zadusne omse atd. atd. To vsetko su \\“dlanovky\\“, peniaze na ruku fararkovi, z nich ziadne odvody, ziadne dane...

P.S. Neprehanajte to s tym slovenskym jazykom. Pali: \\“suhlasím s TvojÍm\\“ (dlhé í)a nie Tvojim. Nerob zo seba inteligentneho jednotlivca, lebo sam neovladas pravopis svojho materinskeho jazyka... Navyse, \\“inteligencia\\“ nema s pravopisom nic spolocne. Inteligencia je \\“rozumovosť, duševná vyspelosť, múdrosť; schopnosť chápať a samostatne konať. Mozno si mal radsej pouzit slovo \\“kultura\\“ vo význame \\“vdelanost\\“. No nic, len som Ta chcela upozornit, ze kym sam nepopracujes na svojej jazykovej kulture (vzdelanosti) nemal by si kritizovat inych. naopak (08. 06. 2012) | naopak
myslím si, že cirkvi by mali byť podporované tak ako sú podporované divadlá, muzeá, šport...Katana (08. 06. 2012) | naopak
A su divadla, muzea, sport viazane na nabozensku ideologiu? Su pre kazdeho, kto tam chce chodit, divadlo je kotol, cirkev je ako ministerstvo kultury - porovnavas dve rozdielne veci. Církev je organizacia. Podla tvojho nazoru treba podporit aj vsetky spolky, ci ta ti to bude pacit alebo nie..Dobroslav (08. 06. 2012) | Prečo by potom ľudia bez vyznania mali sponzorovať cirkev?
Cirkev je všeobecná a otvorená. Netvoria ju iba kňazi, ale hlavne ľudia, ktorí sa modlia aj za neveriacich. Kto dostal dar poznania učenia cirvi a riadi sa podľa neho, ten je skutočne šťastný. No toto učenie býva často ľuďmi skresľované a nepochopené. Doporučujem preštudovať si toto učenie, poradiť sa s niekým, kto má v tom jasno. Ale nie s fanatikom. Do spoločnosti patria všetci. Veriaci aj neveriaci. Nemôžeme sa deliť podľa toho. To je už predsa dávno prežitý názor. Som veriaci. Mám prepustiť všetkých neveriacich, ktorých mám vo firme? Veď sú to moji priatelia, ktorí pomáhajú a tvoria. Chyby robia aj jedni aj druhí. No učenie cirkvi je určitá pridaná hodnota pre každého. Kto si z toho niečo zoberie, tak iba získa.+++ (08. 06. 2012) | +++
suhlasim, rovnako by nemal stat rozdavat peniaze danovych poplatnikov sportovcom, divadlam - kulture vseobecne, mimovladkam, neziskovkam a podobne. Ide rovnako o zalezitosti ktore sa nedotykaju kazdeho.
Na druhej strane si povedzme otvorene ze cirkevna charita, resocializacne centra, hospice a podobne v mnohom supluju neschopnost statu. Rovnako praca s mladezou, saleziani a podobne nie su podla mojho nazoru vyhodene peniaze a stat neponuka adekvatnu alternativu. V niekolkych mestach je to prave cirkev co vybudovala a prevadzkuje detske ihriska a centra volneho casu na co sa mesto povinne podporovane z dani nezmohlo za 20 rokov...
takze je to urcite na zamyslenie.NESÚHLASÍM (08. 06. 2012) | NESÚHLASÍM
Nesúhlasím s názormi v článku uvedenými. Je to obyčajná demagógia. Cirkev má svoje poslanie. Tí, ktorí chcú - môžu využiť dobro, ktoré ponúka. Tí, ktorí nechcú - nemusia. Hoc by sme úlohu Cirkvi zredukovali len na jej dobročinné a kultúrne poslanie - nemá ju kto v súčasnosti nahradiť. Členovia Cirkvi i jej predstavitelia a organizácie (napríklad charita) pomáhajú dennodenne mnohým ľuďom v núdzi. Škoda len, že o tom v dostatočnej miere neinformujú. Mnohí preto ani nevedia, čo všetko i v ich okolí Cirkev, jej členovia a organizácie vykonali.
Cirkev tvoria ľudia a všetci ľudia majú svoje dobré a zlé stránky - vrátane ľudí - členov i riadiacich štruktúr cirkvi. Tiež mám svoj názor a s niektorými rozhodnutiami cirkevných predstaviteľov nesúhlasím - to ale neznamená, že musím mať zákonite neomylnú pravdu. Pri téme financovania cirkví by som rád dodal, že by sa mala aj podľa môjho názoru vykonať odluka Cirkvi od štátu, aby ju nemohli označovať za príživníka na štátnom rozpočte - i za cenu odchodu niektorých jej členov a tiež preto aby sa zvýšila transparentnosť a efektivita využitia prostriedkov, ktoré má Cirkev k dispozícii.
Ku kritika autora by som tiež zár dodal, že Kritizovať je ľahké, radšej nech autor urobí niečo konkrétne, pozitívne a podelí sa s tým. Dnešná otvorená doba, ktorá prezentuje najmä negatívne správy a všetko relativizuje, vyhovuje všetkým kritikom, ktorí kritizujú ale nič pozitívne robiť nemusia. Ak by každá kritika musela byť vyvážená aspoň jedným dobrým činom, kritizovania by bolo menej a šťastných ľudí viac.
Inak, nerozumiem, čo na stránke www.ako-zarobit-peniaze.eu robí takáto kontroverzná téma a ako prispeje čítajúcim k zarobeniu peňazí.PLEX (08. 06. 2012) | demagógia
Demagógia je spôsob manipulovania ľuďmi, kedy je klamné a pôsobivé rečnícke vystupovanie využívané na získanie vplyvu, politickej podpory a moci. Namiesto vecného zdôvodňovania, pôsobí hlavne na predsudky a emócie slabo informovaných alebo emotívne orientovaných ľudových más a je zameraná na ovládnutie ich vedomia a uskutočňuje sa klamaním alebo inými nemorálnymi prostriedkami. Typické prostriedky pre demagógiu sú prekrucovanie faktov, vytrhávanie z kontextu, špekulácia so záujmami a túžbami ľudí, apelovanie na ich prízemné pohnútky a predsudky, lživé prísahy a nereálne sľuby a súčasne klamlivé osočovanie protivníkov, vyvolávanie strachu a podobne.

Neviem prečo, ale označenie „demagógia“ mi skôr cirkev ako tento článok!!!PLEX (08. 06. 2012) | oprava
Neviem prečo, ale označenie „demagógia“ mi skôr pripomína cirkev ako tento článok!!! Romeo Inulin (08. 06. 2012) | Cirkev a jej poslanie a pomoc mladym ludom...
Dominikáni vlastnia 10 hektárov pozemku v botanickej záhrade, ktorý získali po revolúcii. Doteraz sa s košickou univerzitou dohodli na prenájme. Ročne im univerzita platila okolo 9 500 €. Časť pozemkov však chcú dominikáni predať. Za 1,4 hektára v tejto lokalite by mohli získať až 2 milióny €. „Je to vysoká suma, univerzita na to nemá peniaze,“ konštatoval rektor univerzity Ladislav Mirossay.

http://vas.cas.sk/clanok/6161/mnisi-chcu-predat-cast-botanickej-zahrady-ohrozia-fungovanie-univerzity.htmlElenka (08. 06. 2012) | nesuhlasim s clankom
nesuhlasim s clankom, je to zmes negativnych emocii, ktory zabuda na dobre skutky cirkvi..Fero (08. 06. 2012) | Primitivne
Ako keby tento clanok pisal 15 rocny nahnevany pubertiak, ktory chce novy pocitac a rodicia na to nemaju.Oponujem (08. 06. 2012) | Oponujem
Ja ale potom ziadam, aby stat nefinancoval ani futbal, hokej,... (svoje deti by som tam aj tak nikdy nepustil, kedze by sa tam priucili vyberavemu slovniku). Balet ma tiez nezaujima, tak preco ho financovat z mojich dani ...??
Alebo napriklad cyklisticke chodniky - ved ja nebicyklujem ....

A taktor by sme mohli vymenuvat aktivity, ktore niekto robi a iny nie, donekonecna ...

A este by som sa chcel vyjadrit k tejto autorovej perle: \\“Cirkev stále sa sťažuje, že peniaze potrebuje na rekonštrukciu kostolov a pamiatok. Ak nemá peniaze na ich rekonštrukciu, nech ich prenechá štátu, alebo predá.\\“

Prenechat statu kostoly? Ved by sa nedozili ani dalsieho desatrocia. Na Slovensku mame plno krasnych prikladov, ako sa vie stat \\“krasne\\“ postarat o kulturne pamiatky, ktore ma na starosti. A este k peniazom na rekonstrukciu. To je naozaj autor taky naivny, a mysli si, ze peniaze, ktore dostanu cirkvy od statu vpohode pokriju vsetky vydavky na rekonstrukcie ....??? Myslim, ze taky naivny nie je ani autor... ;-)
Paraziti (08. 06. 2012) | Paraziti
Áno dobre čítate, môj aj všeobecný názor ľudí neteologicky založených je taký že cirkev je parazit ktorý chce meniť dejiny bez toho aby bol prínosom pre spoločnosť. Utrpenie a bolesť sú znakmi cirkvi. Nezaslúžia si od štátu peniaze, vlastnia lesy, lúky, pasienky a vzácne budovy ktoré by mohli byť užitočnejšie využité. Keď bude petícia alebo hlasovanie určite budem proti dotovaní cirkvi. Ja ani moja rodina a kopec známych ich nepotrebujeme, dokážeme byť šťastný aj bez ich požehnania a tak isto nepotrebujeme moralizovať a učiť nás aké ľudské vlastnosti sú kladne a ktoré sú záporné. Richard Rimmon (08. 06. 2012) | KULTÚRA vs CIRKEV
aké primitívne názory nám ovečky chcú nanútiť. Aké ťažké je pre kresťana pochopiť že cirkev nieje kultúra !!! Ľudia zlatý, hokej, šach alebo divadlo prežívajú lebo si ich samy sponzorujeme. Štadióny si dokážu na seba sami zarobiť. Pochopte že to je biznis ale cirkev nieje biznis ani kultúra preto do nej nechcite aby sme pchali peniaze !!! Elena C. (08. 06. 2012) |
V nasom meste vznikol krestansky klub pre deti bez rozdielu nabozenstva. Mala som radost z toho, niekto nieco orbi zdarma pre deti. Moja radost okamzite zmizla, ked mi syn doma hovoril, ako pred hrami sa rozpravaju o bohu a povinne sa spolu modlia. Klub pre vsetky deti bez rodielu nabozenstva vyzaduje povinne modlenie od deti. Je to normalne?Nedokážem Rozlíšiť (08. 06. 2012) | CIRKEV vs ŠKOLSTVO vs ZDRAVOTNICTVO vs KULTÚRA
cirkev má tak ovládnutú psychiku a slabosť ľudí že ich o ničom nikto nepresvedčí. Bude opäť plač a krik ako vždy v histórii kvôli cirkvi !!! Neurobíme nič i napriek tomu že nás je viac ako kresťanov !Fero Hora (08. 06. 2012) | Vyjadrenie.
Cirkev len zneužíva veriacich pre svoje mocenské ciele už od jej vzniku.Vždy šlo len o moc a peniaze.Však len teraz sa prevalil škandál s korupciou vo Vatikáne,v minulosti inkvizícia,posvätenie vojakov v oboch vojnách,nemožnosť získania majetku pre farárov,vlastníctvo asi 40% pozemkov z celého Slovenska bez povinnosti zdanenia a zneužívanie maloletých v tisíckach obetí.Nie ja osobne cirkev k mojej viere nepotrebujem.Však nebudem podporovať úchylákov.Richard Rimmon (08. 06. 2012) | pre OPONUJEM
aký človek môže pustiť z úst názor že štát sa nedokáže postarať o pamiatky ??
Odkiaľ si myslíte že má cirkev peniaze? predsa od štátu. Odkiaľ si myslíte že sú platené cirkevné školy? No predsa od štátu. Strašné čo si dokážete myslieť Vy kresťania. Vaše almužny idú na luxus vašich predstavených. Na ich život a životný štýl. Všetko čo máte je z našej spoločnej pokladne. S čím nemôžeme ďalej súhlasiť. Existujú ľudia ako ja ktorý opovrhujú cirkvou a jej podlým a anti spoločenským zmýšľaním. Nič pre spoločnosť nerobia, vždy prinášali bolesť a utrpenie. Kresťania zabrzdili rozvoj spoločnosti o 2000 rokov. Nemôžeme ich zato zlo ešte platiť !!! Peter (08. 06. 2012) | Podnikanie
5 Eur stojí omša dáva sa 10-15 Eur, svadba 30 Eur dáva sa 50 (za 45 minút), za výzdobu ďalších 30, niekde sa platí aj za prípravu na svadbu - všetko nezdanené peniaze na ruku bez dokladu..
Richard Rimmon (08. 06. 2012) | Fero Hora
Presne tak ale nechcel som to tak ja hrubo im do očí povedať lebo oni(ovečky) to nevidia. A to nieje všetko, aký majú odporný názor iný životný štýl. Pre nich je Rock diablovou rukou, tak isto sex, joga,iná filozofia či náboženstvo. škoda reči dokázal by som celý deň rozprávať o tom.majo (08. 06. 2012) |
Úbohučké, ako obvykle.bez (08. 06. 2012) | mena
Cenim si tento clanok, konecne niekto napisal pravdu z ineho uhlu pohladu. Stredoveku by autor zhorel ako fakla na hranici, pretoze mal iny nazor ako prikazala cirkev.. Jozef Bigr (08. 06. 2012) | Bu Bu Bu
http://www.noveslovo.sk/c/26497/Bratislava_taji_upalovanie_bosoriek

Slováci boli manipulovaný pápežom a jeho posluhovačmi odjakživa. Zabíjali a vraždili. Dnes už nezabíjajú, ale manipulácia ostala. Kto je iný skončí v pekle, pozor na to :-) Zipperle Cohanim (08. 06. 2012) | Reakcia na diskusiu
Milí diskutujúci,

ďakujem Vám všetkým za príspevky. Musím však reagovať, nedá mi to. Ospravedlňujem sa ak som niekoho urazil, nemyslel som to v zlom. Prepáčte! Rešpektujem každého názor a rád ho vypočujem. Lenže táto diskusia sa zvrhla na boj dvoch skupín. Veriacich a neveriacich, či skôr kresťanov a ostatných. Práve kvôli tomuto boju a netolerancií tu máme celé stáročia vojny. Nehovorí práve kresťanské náboženstvo o spolupatričnosti? O láske k blížnemu? Či táto láska platí len medzi kresťanmi? Nie, platí pre všetkých, dajme teraz preč vieru, veď pred Bohom sme si všetci rovní, bez ohľadu na vieru. Či aj toto platí len pre kresťana?

Napísal som len svoj pohľad na túto vec, možno problém. Nakoniec, môžem si napísať, čo len chcem, veď o tom je sloboda. Či nie? Nebudem sa obmedzovať v názoroch, ak niekomu nevyhovujú.

Som za to, aby ľudia spolu hovorili, hľadali spoločne kompromis, tak aby všetci mali dobrý pocit. Porozumenie je o tolerancií. Len diskusia na spoločnú tému, nech už ste na rôznej strane barikády – pomôže objaviť spoločné riešenie. To je môj názor. Darmo budete vypisovať nenávistné e-maily, o tom, že máme článok stiahnuť, lebo je spoločensky nekorektný. Tým sa naozaj nič nevyrieši, stále tu ostane to napätie. Dôležité je hľadanie kompromisu pre obe strany, nie rozdúchavať nepokoj. Neberiem nikomu jeho presvedčenie a vieru. Rešpektujem ľudské potreby jednotlivca, neútočím na jednotlivca, tak prosím neútočte ani Vy na mňa, neprimeraným spôsobom.

Majte sa všetci pekne a prajem Vám veľa úspechov v živote i veľa zdravia, a to bez ohľadu na to v čo veríte..
johny_d (08. 06. 2012) | Neda sa.
Zmluva s Vatikanom nepusti. Stat je podla tejto medzinarodnej zmluvy povinny dotovat Katolicku cirkev, jej cirkevne skoly a ucitelov, a nema sa starat do vedlajsich prijmov (napr. z prenajmu cirkevnych pozemkov).
Tuto zmluvu podpisala vlada SR na podnet KDH. Zmluva sa da vypovedat len so suhlasom oboch stran, co sa (bohuzial) nikdy nestane.
Odporucam pozriet si film : STIGMATA. Vystihuje, podla mna, podstatu viery v Boha a “nepotrebu cirkvi ako takej k viere v neho“.pALO (08. 06. 2012) |
Preco je USA a Europa taka vyspela? Nie je to nahodou dosledok klutury, ktora tu bola? Nie nahodou pod vlyvom krestanskej kultury? Ale v dnesnej dobe sa to nenosi, tradicne hodnoty nie su in uz len preto, ze su tradicne. Podporme radsej Maticu Slovensku, Fitnesku, ...JoKoPo (08. 06. 2012) | Ma to aj druhu stranku
V momente, ak by sme chceli odstrihnut cerkev od statu, co moze byt aj pre cirkev prospesne, museli by sme sa vysporiadat so stamilionmi, ktore stat zhabal cirkvy. Islo o peniaze, ktore mala cirkev na uctoch a ktore boli vyzbierane na udrzbu kostolov, kaplniek, ktorých bolo na tisíce. Ceska republika s tym mala nejaku skusenost, ak si dobre spominam....johny_d (08. 06. 2012) | RE: Preco je USA a Europa taka vyspela?
Nic v zlom, ale vdaka priekopnikom ktory sa odvazili prekrocit hranice dane cirkvou.
Keby to bolo len na cirkvi, tak dodnes je cely svet negramotny a este stale sa upaluju carodejnice.Richard Rimmon (08. 06. 2012) | Strašné
neveril by som že niekto dokáže autorovi písať aby stiahol článok. to je tak kresťanské. Kamarátke pomohla spolubývajúca zavesiť na stenu kaligrafiu, no čo čert nechcel musela si umyť ruky lebo to je pohanstvo !!! ja zdochnem. kamoš sa musel rozísť s holkou na nátlak jej rodičov lebo nebol pokrstený a tým on nieje človek !!! jedna známa si zobrala s kresťankou byt do prenájmu, taká zvláštna, s nikým sa nezoznámila len ticho ťukala stále dačo do facebooku až jedného dňa odišla tak že porušila aj nájomnú zmluvu lebo jej priateľ sa pohyboval po byte v trenírkoch, presne ako aj teraz som v trenírkach a mám laptop na nohách i keď dnes je to preto že je teplo a vtedy som vychádzal zo sprchy. Pamätám keď kardinál Sokol zakázal koncertovanie Iron Maiden na slovensku v 90 rokoch bola to hanba svetového rázu. KDH urobilo nevýhodné zmluvy s austráliou ohľadom ovćej vlny, KDH zničilo družstvá. Kresťana v mene pápeža vybili indiánov a okradli ich o zlato. Kresťania tiahli na blízky východ a vraždili staré civilizácie ktoré nám nič nerobili. Na počiatku kresťanstva sa vypálili veľmi významné knižnice gréckych mysliteľov a aj tá najväčšia v Alexandrii. Upaľovali vedcov, učencov, astronómov a filozofov. Nemôžeme takúto bandu podporovať z nášho chabého rozpočtu. Musíme zhabať cirkvi majetky! Cirkevní život patrí do kláštorov na odľahlé miesta kde môžu meditovať a poznávať boha teda SAMÉHO SEBA! Richard Rimmon (08. 06. 2012) | pALO
Európa a USA sú vyspelé vďaka kresťanom? hahaha takú blbosť som tento rok ešte nepočul. Nič nepoviem lebo by som ťa musel naučiť hádam všetko. Mňa porazí z niektorých ľudí už načisto.Joe (08. 06. 2012) | Hlúposti
Názor na uvedenú problematiku je neodborný a nekompetentný aj z hľadiska súčasného, aj z hľadiska historického. Súčasná spoločnosť a úroveň jej vývoja vďačí práve katolíckej cirkvi za rozvoj a napredovanie spoločnosti. Uvedné názory sú iba súhrnom emotívnych postojov, bez hlbších poznatkov - ale chápem, podobnými názormi boli v minulom režime vymývané mozgy a žiaľ, ešte aj do našej generácie v dôsledku výchovy, sa potobné názory pretavili. Stačí zájsť do ktorejkoľvek nekatolíckej prestížnej univerzity sveta, alebo prečítať si aspoň pár odborných kníh alebo článkov. Peniaze, o ktorých vravíte, Cirkev nepoužíva na spomínané účely, ako prevádzku kostolov a ich rekonštrukciu, cirkev s peňazí podporuje ľudí bez domova, mládežnícke zariadenia, školy, škôlky, vysoké školy, nemocnice, hospice, nemocnice s najťažšími prípadnmi - kde môžu ľudia dôstojne uprieť, aj keď nemajú peniaze, knihy, pulblikácie, časopisy, vzdelávanie detí, mládeže, celoživotné vzdelávanie, ale, o čom sa najmenej vie, práve cirkev, a nie štát!, zatiaľ zo všetkých historicky známych inštitúcií najviac prispela na rozvoj vedy: otcom seizmológie je katolícky kňaz, ako prvý existenciu menších častí atómov pomenoval katolícky kňaz, rozvoj astronémie a poznávania vesmíru historicky financovala najmä Cirkev, medzinárodné právo vzniklo na základoch kánonické práva - dovtedy to neexistovalo a Cirkev apelovala na tom, aby národy spolunažívali, podporovala univerzity - na ktorých neboli iba teologické fakulty, ale odborné právnické, medicína - a práve na univerzitách a v kláštoroch sa vedecky pracovalo. A ekomika? Naštudujte si, kto je otcom tejto vedy a kto poprvý krát popísal hospodárstvo. A mohol by som písať aj ďalej - ale kto nechce počúvať iné, ako len jednostranné názory, nesiahne po odbornej literatúre, ale radšej ostane vo vedomí ktoré má a bude tvrdiť svoje. A to cirkev nerobí, ona sa snažila a stále snaží hľadať pravdu. A aby niekto v 21. storočí tvrdil, že veda a viera nejde spolu - zrátajte prosím najväčších vedcov súčasnosti a minulosti, spravte štatistiku a budete “nemilo prekvapení“, boli to ľudia veriaci, kresťania. johny_d (08. 06. 2012) | RE: Joe
A kde si nechal tie pasaze o vrazdeni v mene Boha (kriziacke vypravy), upalovanie neposlusnych veriacich, nasilne presadzovanie krestanskej viery pri kolonizacii?
A aj knazov ktorych spominas ako priekopnikov tiez cirkev odvrhla a aj zavrazdila.
Kazdy si berie z historie nieco ine, ale cirkev urcite vedome nedotovala napr. spoznavanie vesmiru.Joe (08. 06. 2012) | Ako Katolícka cirkev budovala západnú civilizáciu
autor: Woods Thomas E., JR.(autor nie je Európan)
Niečo o knihe
Odkedy sa písané cirkevné dejiny stali obeťou predpojatých filtrov protestantskej, osvietenskej, nacistickej, komunistickej i liberálnej historiografie, zrodila sa čierna legenda o Cirkvi. Niekedy dokonca vyvoláva dojem, že je ňou vedomie ľudí infikované definitívne a nezvratne. Lenže zápas o pravdu vo vedomí človeka začína z generácie na generáciu vždy odznova, od začiatku. Do tohto zápasu vstupuje aj táto kniha, ktorá sa konečne vymaňuje z katolíckeho komplexu pseudokajúcej menejcennosti a s posvätným sebavedomím rekapituluje všetko to dobré, vznešené a ušľachtilé, čo Boh prostredníctvom Cirkvi ponúkol európskej civilizácii. /Jozef Haľko, cirkevný historik/ Thomas E. Woods Jr. v diele Ako Katolícka cirkev budovala západnú civilizáciu vypočítava rozmanité ovocie tejto činnosti na poli univerzity, vedeckého výskumu, medzinárodného práva, hospodárstva, charity, etiky a predovšetkým slobody a právneho štátu. /J. E. Jozef kardinál Tomko, Brusel 9. 9. 2009/ Historická amnestia, ktorú si Západ svojvoľne udelil, nemôže dnes anulovať minulosť či ústrednú úlohu Cirkvi pri tvorbe západnej civilizácie. „Nie som katolíčka,“ napísala francúzska filozofka Simone Weil, „ale kresťanskú ideu, ktorá má korene v gréckom myslení a počas stáročí živila celú našu európsku civilizáciu, považujem za niečo, čoho sa nemožno vzdať bez toho, aby sme sa sami nedegradovali.“ Túto lekciu sa západná civilizácia, čoraz viac odrezávaná od svojich katolíckych základov, práve učí chápať na vlastných chybách. /Thomas E.Woods Jr./
johny_d (08. 06. 2012) |
Takze ani holokaust za II.svetovej sa nestal? Cele je to len cierna legenda o Nacizme?Richard Rimmon (08. 06. 2012) | Museli byť kresťania lebo ináč by ich zabili !
v minulosti všetci učenci boli kňazi lebo museli keď chceli niečoho dosiahnuť. Bolo to akoby prvý stupeň vzdelania a poznania. Keby nemuseli hádam by radšej aj neboli. Cirkev zabrzdila všeobecný známi pokrok ktorý bol už v Egypte alebo Sumeru na vyššej úrovni ako v stredoveku. Kde človek nemal žiadne právo. Panovala chudoba a hladomor. Bez cirkvi hlavne kresťanskej by sme boli omnoho ďalej. Separuje ľudí aj národy! Ovečkám chýba duševná osveta a intelktuálny rozvoj. Sú povrchný a prostý, nechápu vyššie princípy a sú strašne uzavretý a obmedzený pred všetkým novým. A čo je najhoršie nedokážu byť sami sebou. škoda ich, nemôžeme to ešte aj finančne podporovať.Je to osobná vec každého a nie spoločensky nevyhnutná zložka. Tak isto oko podnikateľ si nemôže dať hocičo do nákladov Joe (08. 06. 2012) | Žiaľ nemáš pravdu
Johny_d, naštuduj si históriu astronómie, a potom môžeme spoločne diskutovať, ak vychádzaš z dejepisu, ktorý bol písaný súčasnými starými historikmi z minulého režimu, takto to nemá zmysel :-). Robíš práve to, čo sa snažíš vyčítať cirkvi :-). Palo (08. 06. 2012) |
Napisal som “vdaka krestanskej kulture“, ktora chce dobro vsetkych.
To sa dnes nenosi, kazdy hlada len a len svoje dobro.
Ano, Cirkev spachala chyby, za niektore omyly z minulosti sa ospravedlnia.
Je lahke hladat poukazovat na chyby niekoho, ak ho nepozname ;-)Bachraty (08. 06. 2012) | Re: Joe
Zabudol si dodat, ze velikan vedy Galileo Galilei, alebo filozof Giordano Bruno sa potom sam z nudy zapalil, len tak pre zabavu ludu.. Sta, bolo to samovznietenie! Joe (08. 06. 2012) | Richard, trafil si klinec po hlavičke
Richard, iba dokladuješ, že práve Cirkev vychovávala vedcov a financovala vedu a štúdium, lebo štát sa o vzdelanie nevedel postarať. A dnes - práve tam, kde štát nestačí, máme našťastie ešte cirkev. To ale pochopíš, keď to reálne okúsiš a ostaneš v nemilosti štátu. Ale neboj sa, cirkev je tu pre Teba, aj keď nebudeš jej členom. johny_d (08. 06. 2012) | RE: Joe
Ano, mas pravdu. Ja studujem dejiny pisane nezaujatymi nestrannymi historikmi a ty tie pisane katolickou cirkvou (ktorych si aj citoval).
Uz teraz si pripisuju zasluhy, ktore sa patria naozaj len odvaznym jednotlivcom.
Napriklad medicina: Urcite katolicka cirkev podporovala tajne pitvy mrtvol aby napredoval vyvoj v tejto oblasti.
Toto je nekonecny dialog, ktory nema konca. Ty zijes vo svojom veriacom svete ktory je pre teba idealny. A ja zijem v realite.
Netrvdim ze teraz sa cirkev neprisposobuje pokroku, ale v minulosti to tak urcite nebolo.
Richard Rimmon to presne vystihol.Tulak (08. 06. 2012) | Pomoc cirkvi..
Citát od Romana Polacha vystihuje všetko “Modlitba je způsob jak nedělat nic a přesto si myslet, že pomáháte“ ..Joe (08. 06. 2012) | Bachraty, študuj :-)
Si si istý, že boli obaja upálený? Jeden z nich umrel v starobe... Ale nepoviem Ti ktorý, aby si mal aspoň motív sa pozrieť do histórie. :-)Palo (08. 06. 2012) |
Tesim sa teda na barbarov, ktorymi sa v podstate uz stavame, lebo sliapeme po vlastnych hodnotach a nasledne na moslimsku kulturu :)Bachraty (08. 06. 2012) | Bachraty, študuj :-)
Galileo bol oznaceny za kacira a hrozilo mu upalenie, ale cele roky sa vedie spor o jeho upaleni, to nezapries. Giordano Bruno, k tomu si neodpovedal, ako to bolo?johny_d (08. 06. 2012) | Re:Bachraty, studuj.
Ze by volakedy titul “Kacir“ a nasledne upalenie bolo vyznamenanim zo strany cirkvi?johny_d (08. 06. 2012) |
To bola sutocna podpora zo strany cirkvi. Urcite sa vsetci odvazlivci tesili na takuto poctu.pre Richard Rimmon (08. 06. 2012) | pre Richard Rimmon
Ja Ti (Vam) chcem len pripomentut, ze \\“z našej spoločnej pokladne\\“ znamena aj s pokladne, do ktorej prispievam aj ja (a nie malo) ako aj ostatny, ktory nezdielaju autorov nazor.
A o tom bol aj cely moj prispevok.
Pretoze keby to doslo do takeho extremu, ze kazdy bude rozhodovat kam pojdu jeho dane, tak to by som chcel vidiet tie ziskove stadiony. A tiez si myslim, ze cirkvy by na tom neboli horsie, skor lepsie. Podla posledneho scitania obyvatelstva sa cca 70 percen obyvatelov SR hlasi k nejakemu nabozenstvu.

Ak su tie stadiony taky lukrativny podnik, tak potom nerozumiem tomu, preco uz v kazdom okresnom meste nestoja aspon 2. Alebo to nik nevidi, ze je to taky super obchod? Tak potom je tu sanca pre Vas zaplnit dieru na trhu. Myslim, ze sa uz peknych par rokov hlada niekto, kto by postavil narodny futbalovy stadion.

Ja tiez nesuhlasim, aby sa z mojich dani platili skoro kazdy tyzden policajne manevre (pekna kopa penazi), pretoze sa bude hrat nejaky futbalovy zapas. Takze co teraz ideme spravit, zrusime futbal, lebo ja + 90% obyvatelstva ma nejaky futbal uplne nahaku?

Podla mna, je Vas problem hlavne v tom, ze sa na to pozerate moc ideologisticky.
Staviate sa do pozicie, ze kedze ja tuto z dani platenu aktivitu nevyuzivam (lebo nechcem, lebo sa mi nepaci, lebo nestiham,...), tak nech nie je ani platena z dani. Ale ked sa k tomu postavia tak vsetci, tak potom sa z dani nebude podporovat ani kultura (kolko percent ludi chodi do divadla, na operu,...), ani sport (krasokolcuvanie, vodne polo, hadzana, zaujima mozno 1% danovych poplatnikov), a dokonca ani len tie kulturne pamiatky, na ktore tiez urcite percento (netrufnem si odhadnut kolko) obyvatelov kasle...
Toto je cesta, ktora nevedie nikam, resp. vedie do .....

Ale ak Vas to naozaj tak skrie, tak potom je tu moznost aby ste urobili vsetky kroky, ktore povedu k vypisaniu referenda o tejto otazke, a ludia Vam daju odpoved, ci s Vasimi nazormi suhlasia, alebo nie ... Ale aby to bolo spravodlive, tak sa v referende treba spytat nielen na financovanie cirkvi, ale aj na financovanie sportu, kultury, vzdelania, zdravotnej starostlivosti, atd.

johny_d (08. 06. 2012) | RE: Asi Joe
1. Futbal, sport, kultura nie je cirkev.
2. Asi ten sport nie je az taky biznis ako cirkev. ( v kazdej dedine je min. 1 kostol)
3. Policajny manever budes moznoze aj ty niekedy potrebovat. Ale ja katolicku cirkev nikdy.
4. Referendum by nebolo uplatnitetle, pretoze financovanie vsetkych cirkevnych (hlavne katolickych) aktivit je viazane uz mnou spominanou Vatikanskou zmluvou.Palo (08. 06. 2012) |
Teraz to zabijem, ale hovoris “len“ za 30% obyvatelstva.
Zvysnych “70%“ to chce inak ako to chces ty.
To je demokracia.
johny_d (08. 06. 2012) | Re:Palo
Nechapem ten tvoj primitivny prispevok.
Nastuduj si pojem “Demokracia“. lebo vidim ze ani sajnu o tom nemas.Bohumil (08. 06. 2012) | Ex ipsa ordinatione divina
S Vatikánskou zmluvou sa Slovensko stalo partnerom Vatikánu a kresťanskej cirkvi. To je výsada Slovenska! Skupina neveriacich humanistov by si mala uvedomiť, že Slovensko je kresťanská krajina, ktorá vyznáva tradičné hodnoty kresťanstva. Ľudia potrebujú cirkev. Ona im podáva pomocnú ruku a dáva odpovede na otázky bez odpovede. Nebyť cirkvi je Slovenský národ skupinou pohanov, bez slušného života.. navstevnik stranky (08. 06. 2012) | Náboženstvo
Najpočetnejšou cirkvou na Slovensku je Rímskokatolícka cirkev. Účasť na náboženskom živote, resp. vzťah k nej deklarovalo 62 % obyvateľov SR. Kým podiel obyvateľov, ktorí si uviedli Rímskokatolícku cirkev, ako aj podiel obyvateľov, ktorí si uviedli ďalšie najpočetnejšie cirkvi – Evanjelickú cirkev augsburského vyznania (5,9 %), Gréckokatolícku cirkev (3,8 %) a Reformovanú kresťanskú cirkev (1,8 %) sa na Slovensku v porovnaní so sčítaním v roku 2001 znížil, počet obyvateľov bez vyznania sa za rovnaké obdobie mierne zvýšil, z 13 % v roku 2001 na 13,4 % v roku 2011.Richard Rimmon (08. 06. 2012) | Kultúru a šport
kultúra a šport je pre každého, samozrejme že všetci nemajú radi futbal tak ako aj pre mňa je to blbosť ale nevadí mi lebo som tolerantný a chápem že každý sme iný. Ale náboženstvo je silne osobná záležitosť. Malo by byť šírenie náboženstva trestne tak ako fašizmu. Podľa mňa je to osobná halucinácia. Medzi vami sme vyššie bytosti už od nepamäti, ospevujete nás ale nikto nás nepočúva . Upálili by ste ma alebo ukrižovali ako ste to urobili mojim bratom.Arich (08. 06. 2012) | Náboženstvo
ale no toto, 62 % „pravych“ krestanov len v spolocnosti to nevidno. Romeo Inulin (08. 06. 2012) | Arich
To nevieš - pravý kresťan víno pije a vodu káže :-) johny_d (08. 06. 2012) | Re:Bohumil
Poznas obsah zmluvy s Vatikanom?
Ak ano, povedz jednu jedinu vyhodu pre stat vyplyvajucu z tejto zmluvy.
Je to len jednostranna zmluva poskytujuca vyhody pre katolicku cirkev.vlaha (08. 06. 2012) | Tak skoro to nebude,
pokiaľ sa v parlamente budú diať takéto javy: http://v-hano.meu.zoznam.sk/news/modlenie-v-parlamente/
Som za to, aby peniaze daňových poplatníkov nešli na cirkev,ale ani na šport,menšiny a podobné práčky peňazí.Palo (08. 06. 2012) | johny_d
Tvoje prispevky posobia na mna agresivne a nie ako ten kto chce vediet pravdu.
Pekny vikendklobuk (08. 06. 2012) | vatikanska zmluva
Vo vatikanskej zmluve nie je nikde definovana vyska prispevku od statu, vzdy je moznost skresania vydavkuStarý klasický ateistický výkrik do tmy (08. 06. 2012) | Starý klasický ateistický výkrik do tmy
Štát financuje cirkvám z rozpočtu len zákonom 218/1949 Zb. stanovené veci. Jedná sa predovšetkým o platy duchovných. Väčšinu nákladov na chod cirkví si členovia jednotlivých cirkví platia sami včítane opráv štátnych pamiatok (napr. kostolov). Rád by som vyvrátil ateistický mýtus, že ateisti prispievajú na chod cirkví zo svojích daní. Keď sa pozrieme na sčítanie ľudu a percentuálnu príslušnosť k cirkvám a porovnáme ich s 13,4% bez udaného vierovyznania (čo ešte nemusia byť ateisti), prichádzame k číslu minimálne 86,4% veriacich. Keď pozrieme, na čo všetko sa minú dane zo štátneho rozpočtu, tak určite sa nemíňa 86,4% na cirkvi. Z toho mi vyplýva len to, že naopak veriaci financujú svojim väčšinovým príspevkom zo svojích daní do štátneho rozpočtu aj potreby ateistov, včítane potratov, ... a iných vecí s ktorými nesúhlasia. Ja osobne som za presun objemu štátom platených peňazí cirkvám na zvýšenú daňovú asignáciu (dnes 2%). Verím, že svojich duchovných si dokážeme uživiť sami a ateistom sklapne sánka, lebo sa nebudú mať o čom rozkrikovať.

Precestoval som hodne sveta, ale s najväčšiou netoleranciou a zároveň aj neinformovanosťou ateistov som sa stretol na Slovensku a v Česku (tam paradoxne trochu menej). Keď počúvam ich argumenty, tak sú to tie isté vety, ktoré nám vtĺkali do hlavy na hodinách marxizmu-leninizmu (viera ópium ľudstva, ...).Maugli2 (08. 06. 2012) | Článok som neprečítal celý
lebo autor zjavne netuší o čom píše. Príspevok štátu nie je možno pre štát zanedbateľný, no z hľadiska fungovania cirkvi je len zlomkom sumy, čo cirkev (cirkvi) potrebujú. Väčšina ide z príspevkov veriacich.To je otázka dimenzií, ktoré môže poznať len niekto, kto o tom niečo vie. (Ak farár má 600 € a len na kúrenie budov sa vo farnosti minie 10 tis €, tak ťažko môže niekto tvrdiť, že je cirkev financovaná štátom.
No a aby sme povedali aj B (keď sme povedali A), tak treba dodať že vo vyspelých krajinách, kde cirkev nie je financovaná zo ŠR je možnosť poukázania časti dane pre cirkvi (tak ako teraz 2% u nás). Myslím si, že štát s tou odlukou dosť dlho váha, že nechce ľahkovážne prísť o viac ako dáva. Osobne si myslím, že by prišiel, tak to bolo aj s tými všeliakými organizáciami, ktoré štát podporoval a prestal, lebo to vyriešil 2%, no v konečnom dôsledku prerobil.Haluk (08. 06. 2012) | Príklad z Nemecka
Cirkevná daň sa považuje za osobitný druh povinnej platby FO ( veriacich ) s tým, že ju vymáha štát, prostredníctvom svojich štátnych orgánov a tiež štát zabezpečuje vymožiteľnosť v súlade s civilným právom. Aby v praxi nedochádzalo k problémom s vymáhaním, osoba, ktorá odmietla daň zaplatiť sa považuje, že vystúpila z cirkvi. Osobami sú veriaci, ale iba tí, ktorí sú v pracovnom pomere, v praxi sa vymáhanie uskutočňuje prostredníctvom zamestnávateľov – tí pri výplate strhávajú určitú sumu, ktorú odvádzajú daňovému úradu, ktorý dane prerozdeľuje na určité cirkevné organizácie.Peter (08. 06. 2012) | Maugli2
Nie je príspevok od štátu určený priamo na platy duchovných?Peter (08. 06. 2012) | Haluk - Príklad z Nemecka
Naša cirkev odmieta tento model. Uvedomuje si, že Slovenský národ / veriaci by sa pridali k ateistom, ako by mali posielať peniaze cirkvi! Richard Rimmon (08. 06. 2012) | Bohumil
nechápem ako si niekto dovolí tvrdiť že bez cirkvi sme iba banda pohanov bez slušného života. Ľudia ako pán Bohumil by si zaslúžili vykastrovať aby sa ďalej takýto homoid nerozmnožoval !!! Monika (08. 06. 2012) | S autorom nesúhlasím
Som katolíčka, som pracujúca, riadne odvádzam dane a trvám na tom, aby z nich bola financovaná aj cirkev. Financuje sa z nich kdečo, tak prečo by z nich nemala byť financovaná cirkev, ktorá sa stará o moje večné blaho. Katolíkov je na Slovensku viac ako 3,5 mil. a preto si myslím, že to čo dostáva cirkev od štátu je len máličko z toho, čo štát vyberie od tých, ktorí sú ekonomicky aktívnou súčasťou skupiny 3,5 mil. katolíkov. Miso (08. 06. 2012) | Monika
Krispin dolina, cirkev sa stara o tvoje vecne blaho. Neviem mam sa smiat alebo plakat na takom vyroku. Chcem to chapat, neda sa to, je to nezlucitelne so zdravym rozumom.. teryxaa (08. 06. 2012) | nefinancovat,?
Mily autor, asi zabudas kolko cirkev dobreho urobila pre tento stat... od Cirila a Metoda, cez vzdelavanie, charity, dobrocinne akcie, starobince... atd...nikto iny, ako cirkev k rozvoju spolocnosti neprispel tak ako ona... takze mi pride tvoja kritika dost vtipna...vidis len zlo, ale na dobre pozitivne veci sa ani len nepozres...Krtko_domaci (08. 06. 2012) | Financovanie cirkvi
Len pre informaciu: Vsetky cirkvi na SK dostavaju od statu iba prispevok na platy duchovnych, nic ine a vsetko ostatne si cirkvi musia hradit zo svojich zdrojov. Len pre porovnanie, rocny rozpocet Univerzity Komenskeho je dvakrat tak velky ako to, co stat dava na vsetky cirkvi v SR. Z celkoveho statneho rozpoctu je to uplne zanedbatelna suma. keby islo naozaj o velku sumu, uz davno by boli cirkvi financne odstrihnute. Preto sa ziadnej vlade do toho nevhce, lebo by to bolo vela roboty a mala uspora. Tak sa prosim vas vsetci, ktorym cikrvi tak lezia v zaludku ukludnite. Altrax (08. 06. 2012) | Treba...
Treba sa pozriet aj mimo katolickeho Slovenska , nie vsade su ludia dotlaceny platit praxy za nieco co nemaju v zozname priorit.... V USA kazdy plati priamo (nie cez dane) cirkvi ktoru uznava a je pokoj. Vsetci ostatny neplatia ani cent , pretoze jednoducho tu sluzbu nepotrebuju. Vsetci su spokojny a ziadnu zmluvu s Vatikanom netreba.... To by tu potom zrazu mohli byt zmluvy so vsetkymi nabozenstvami a kazda by mohla by ina.... Naco su dobre taketo zmluvy? Je to uplne jednoduche, ide tu len o praxy o nic ine... V konecnom dosledku , Vatikan funguje z ekonomickeho hladiska ako kazda ina nadnarodna corporation az na nezanedbatelny rozdiel , je to iba jednosmerny pohyb nezdanenych penazi smerom do Vatikanu. Genialny financny model... Miklucho (09. 06. 2012) | Súhlas...
Dobrý článok. A naozaj, pri viere v Boha (už v ktoréhokoľvek, lebo je ich neúrekom a každý je ten pravý) nie je potrebný ten škodlivý medzičlánok - cirkev. Miklucho (09. 06. 2012) | -------
Starosť cirkvi o moje blaho - tak o takú starosť sa rád zaobídem. Najväčšie námestie na Slovensku má Rožňava. Majiteľom takmer polovice nehnuteľností na tomto námestí je cirkev. Veľká časť priestorov v týchto nehnuteľnostiach je v prenájme ale za tieto príjmy sa dane neplatia, čo samozrejme chýba v mestskej kase. (Keby prenajímal bežný smrteľník, nie cirkevná ovečka, dane by platil) Takže mesto je nútené zvýšiť miestne dane, cesty sa neopravujú, tráva sa nekosí...a pocit môjho blaha rastie.Dodo (09. 06. 2012) | 100% pravda...
Súhlasím a dopĺňam : cirkev od svojho vzniku bola spolkom pedofilov, homosexuálov. zlodejov, vrahov a darmožráčov, neschopných sa uživiť poctivou prácou. Majetky nadobudli vyhrážaním, upaľovaním , vraždením a mučením ľudí. V dnešnej dobe vyhadzujú školákov zo škôl, prenajímajú a predávajú majetky , ale dane platiť nemusia. Prečo ? Prečo musím podporovať spolok s ktorého ídeami nesúhlasím? Nech platia len tí , ktorí sa nechali zmanipulovať ich demagogiou!!!Malina (09. 06. 2012) | Pomoc cirkvi po Slovensky!!!
Každý sa oháňa ako cirkev pomáha všetkým! Na našej fare je 10 miestností z ktorých sa využívajú 4(v 2 býva farár). Robili sme klub pre deti po škole, zadarmo dobrovoľnícky, až pokiaľ nám nájomca nevypovedal zmluvu. Boli sme prosiť farára, či by neprenajal za symbolický nájom jednu miestnosť pre náš klub a pre deti. Vykrúcal sa, nie je to možné, veď ani do kostola nechodíme.. Petka (09. 06. 2012) | Pomoc cirkvi po slovensky
Preco by mal tvojmu klubu pomahat? Odmietas ucenie Jezisa Krista, preco by mala cirkev podporovat tvoje aktivity? Inak by si vedel, pan farar nerozhoduje o vyuziti fary, ale arcibiskupstvo.PLEX (09. 06. 2012) | Petka ?!?
...pretože je platená aj z daní všetkých občanov bez rozdielu vyznania... väčšiu hlúposť si ani napísať nemohla..Boh osobne (12. 06. 2012) |
Súhlasím do bodky. Každý človek nech si svoje hobby financuje sám.Lena (13. 06. 2012) | Cirkev by nemala dostávať žiadne peniaze od štátu!
Vývoj sa nedá zastaviť. Skostnatelé a stuchnuté cirkevné normy sú brzdou vo vývoji. Konečne nech zrušia zmluvu s Vatikánom, ktorá už nezodpovedá potrebám vývoja štátov a ich občanov. Nech sa presadí odluka cirkvi od štátu, aby aj cirkev, ktorá sa vyhýba plateniu daní pomohla zvýšiť rozpočet štátu. Prehnitá cirkev darmo tvrdošijne zatvára oči pred realitou. V dnešnej dobe už nemôžu upaľovať ľudí, aby si presadili svoje. Pretože aj tak znova výjde najavo: “A predsa sa točí“.pope (14. 06. 2012) | Vyhovuje to štátu, aj cirkvi.
Problém nie je v náboženstve, ani vo veriacich, ani v ateistoch, teda nie je v ľuďoch. Problém je v tom, že tento stav vyhovuje aj vedeniam našich cirkví, aj vláde. Niektorí sa odovolávajú a problém vidia v tom, že nie sú doriešené reštitúcie. To je iba špička ľadovca. V skutočnosti to ale vyhovuje špičkám obodvoch strán. Že to nevyhovuje ľuďom - to je vedľajšie. Že by každý jedinec rád vedel, koľko z peňazí zarobených jeho rukami ide cirkvám - to je vedľajšie.
Cirkevná daň by to veľmi jednoducho vyriešila. Kto chce - dá, kto nechce - nedá. Ale pre kohosi je to ukrutne zložité urobiť. Pretože predtým treba vyriešiť veľa vecí. A do toho sa ani politikom, ani vysokým cirkevným hodnostárom akosi nechce. 6002 (19. 06. 2012) | Politika.
Tomuto stavu sú na príčine politici tzv. kresťanských strán. Nenažrané a zlodejské KDH a SDKU vrátili cirkvám všetky majetky - velké poľhospodárske majetky a statky dokonca aj tie ktoré im boli znárodnené benešovými dekrétmi s odôvodnením že cirkev ich potrebuje na svoju činnosť. No a ako samozrejmosť im ponechali aj dotácie ktoré vyplývali z pofebruárovej cirkevnej namajetnosti.
Samozrejme hranolovití smeráci si nechcú čiernokabátikov znepriateliť a tak ich finacujú naďalej dokonaca im umožnili aj daňové úľavy z dani z nehnuteľností z a z prechodu a prevodu majetku.
Takže je to jedna banda čiernokabátnici, platinové sitká a žlté hranoly. Je to zločinecká cosa nostra ktorá medzi sebou bojuje o moc ale si neublíži.
I z tohoto je jasné že je potrebné zmeniť zločineckú partajokraciu na skutočnú občiansku demokraciu. Bushidó (06. 07. 2012) | Trápny článok
Najlepšie je ked sa pubertiak montuje do vecí o ktorých nemá ani šajnu.
Rieš si radšej tvoje akné na zadku ako financovanie cirkví! Kero (07. 07. 2012) | pre Bushidó
Sekol si sa, autor pise taky o dospelych vnucatach :-DJA (19. 09. 2012) | HANBA!
Suhlasim s clankom. Kostoly sa stavaju na kazdom rohu, stale modernejsie a modernejsie, stale vacsie a vacsie. Vsetci cirkevnici kazu pomahat a hovoria ludom ako sa maju spravat, ale VODU KAZU A VINO PIJU. V Kosiciach na Terase su 3 kostoly na jednej ulici, preco tie peniaze nedaju na nieco uzitocne, ale na kostoly?! Ved tych je uz dost! Modlit sa da aj pod holym nebom! Dolezita je ich viera a nie obrovske moderne kostoly! Utulok pre opustene zvierata JE PREPLNENY, nemaju co jest, su natlacene v klietkach, bezdomovci su na uliciach (nie vsetci su tam vlastnou vinou), preco im nepostavia nejaky utulok??? Kde by sa mohli postavit na vlastne nohy? Ludia, ktori sami nemaju peniaze, tam pomahaju, ale cirkevnici neurobia NIC, hlavne ze oni si ziju v blahobyte a stavaju kostoly a este od ludi pytaju do kosicka peniazky na omsiach. HANBA!!! A to je len jedna z mnohych veci. O viere tiez nehovorim, nech si kazdy veri v co chce, ale KAZAT na kaznach ludom, ze treba konat dobro, a pritom hrabat peniaze len pre seba a nepomahat to je HNUS. Ale spomenut toto pred niekym veriacim, ihned sa zhaci, a robi z teba diabla, ze ako si mozes dovolit nieco take na cirkev povedat. Nech otvoria oci. Su zaslepeni, a myslia si, ze cirkev je dokonala bezchybna a ze robi vsetko dobre. Nerobi tu nic iba stavia kostoly a pyta peniaze od ludi. Jaroslav (04. 04. 2013) | Lolovia
No tu su ale nazory ludi! Ja sa uz pripravujem dlhu dobu zrusit svoje vierovyznanie ale nemam cas, a verim ze by 95% slovakov to urobila ale v tomto uponahlanom svete nema clovek cas na nieco z coho nenasiti decka. Ale keby bolo znovu prihlasovanie udajov do registra nabozenskych fanatikov tak cisla by jasne hovorili ze cirkev a anglicka kralovna tu uz nema co hladat. Boze aky su ludkovia mudri ze obhavitel ameriky nieje Kristof Kolumbus v roku 1492 ale sv.aurelicius z roku 1487 a ze ziarovku vymyslel nie Edison ale sv. Borcelius aj ja este neviem co! Vsetko si ti svati privlasnuju vid 15 krat zmenena biblia. Fuuuuuj a hanba spekulantom. Normalny clovek povie zem sa toci okolo svojej osi a sv. Povie nie zem sa toci okolo vajec jezisa krista.trafalgar (27. 05. 2013) | nemylte si katolicizmus s krestanstvom
Aj z clanku aj z diskusnych prispevkov som nadobudol dojem, ze vela ludi si zamiena pojmy... Temy, ktore suvisia s katolickou cirkvou prezentuju vseobecne ako “krestanske“ .. Pritom korenom zla nieje krestanstvo, to ktore hlasal Jezis...ale jeho “katolicka karikatura“, ktora vladne svetu, narodom a statom. Dobrym krestanom moze byt clovek aj ked nieje katolik, a aj ked nechodi do katolickeho kostola. Dokonca sa zda, ze takyto veriaci je ovela moralne cistejsi nez bigotny katolik, ktory by sa za svoju “najspravnejsiu“ vieru aj pobil.DrToxicOctopus (15. 01. 2014) | trafalgar
trafalgar mas pravdu ja som veriaci, ale tiez by som najradsej v zuboch rozniesol takych biskupov ako mame na slovensku, myslim tym KBS, okrem pana Bezaka, ten sa snazil ludi nedelit na veriacich a neveriacich, alebo hetero a homo, choval sa ako clovek ku vsetkym rovnako, riadne hospodaril s dieceznym majetkom, poukazal na sokola, celkom to sedi, meno Sokol je ako dravec, no ked konecne niekto nieco urobil, choval sa ako krestan, kazal vodu a tu aj pil, tak ho cirkev odstrihla, ako bezaka, lenze cirkev neriadi papez, ako si myslime, mozno to znie konspiracne, ale je to viac menej pravda, asi preto papez odstupil, nedokazal niest bremeno, no novy papez Frantisek, je nieco uplne ine, zrika sa vsetkeho materialneho, co je pre neho zbytocne, je skromny, neboji sa prejavit nazor, ale bojim sa ci sa ho nepokusi niekto odpratat, tak len tolko, a pravda je ze nemusite prispievat na kostoly neustale oslavovat nasich biskupov, a predsa mmozete byt dobry veriaci, lebo verite v Boha a chovate sa podla jeho prikazani, nikde v desiatich prikazaniach sa nepise o podporovani cirkvi, alebo sa rovnako nepise ze vsetci clenovia cirkvi su automaticky svati, aj ich Boh potresta za ich hriechy, Bohu ide o to o co ide autorovi, aby sme sa respektovali, porozumeli si a nezabijali sa pre materialne, ale chovali sa k sebe, tak ako by sme sa chovali k sebe samemu, verili v Boha a modlili sa k nemu, alebo o nom meditovali, no kto nie je veriaci, neznamena ze je hned odpad, pobuda, kacir alebo neviem co este, Boh ma na kazdeho rovnake meritko, niekto dostane dar viery a veri, a niekto nie, a ten co ho nedostal, bude sudeny tak ze, ak nepoznal vieru veci ohladom viery sa nebudu sudit, ale budu sa sudit jeho skutky k ludom, a nopak kto dostal vieru bude sudeni aj za vieru (kto dostal, krestansku vieru), tym neodsudzujem ine viery, aplne ich respektujem, ako viery, v ktore ale, neverim, ale aspon tych ludi za to neurazam, a neutocim na nich, a ludia bez viery su tak ludia ako aj my s vierou, preto prosim vsetkych veriacich krestanov aby neurazali neveriacich, a neznizovali ich hodnotu, a samozrejme je to naopak, ved ked budhizmus plne respektuje vsetky nabozenstva, preco by sme sa ku sebe aj my nemohli chovat ako ludia, nie som za materialnu cirkev ale duchovnu, je pravda ze by mohla byt skromnejsia a prikladom by mohol ist Frantisek papez, no rovnako aj niektori misionari pomahaju v krajinach tretieho sveta, a mnisi po slovensu zriadili rozne centra, je pravda ze kostolov je vela, ale divili by ste kolko ludi je tak lenivych ze sa im nechce slapat daleko do kostola a naco budu minat benzin, tak cirkev im urobi po voli, hlavne sa vsetcimajte radi, a respektujte sa, a hlavne sa prestante urazat

Najčítanejšie články v tejto rubrike
Kategória: cirkev a náboženstvo | Dátum: 23. 05. 2013 | Komentáre: 33 | Počet videní : 23081
Kategória: cirkev a náboženstvo | Dátum: 31. 12. 2013 | Komentáre: 6 | Počet videní : 20985
Kategória: cirkev a náboženstvo | Dátum: 06. 07. 2012 | Komentáre: 29 | Počet videní : 20810
Kategória: cirkev a náboženstvo | Dátum: 10. 08. 2012 | Komentáre: 5 | Počet videní : 20708
Kategória: cirkev a náboženstvo | Dátum: 05. 07. 2012 | Komentáre: 51 | Počet videní : 20447
Najnovšie články
Kategória: cirkev a náboženstvo | Dátum: 31. 12. 2013 | Komentáre: 6 | Počet videní : 20985
Kategória: moc peňazí | Dátum: 30. 12. 2013 | Komentáre: 2 | Počet videní : 6886
Kategória: neprispôsobiví občania | Dátum: 24. 09. 2013 | Komentáre: 5 | Počet videní : 18547
Kategória: Zipperle sleduje svet | Dátum: 23. 09. 2013 | Komentáre: - | Počet videní : 18790
Kategória: moc peňazí | Dátum: 23. 07. 2013 | Komentáre: 2 | Počet videní : 18894
Kategória: politické šarvátky a kríza | Dátum: 20. 07. 2013 | Komentáre: 5 | Počet videní : 7082
Zipperle odporúča
Dátum: 12. 11. 2012 | Komentáre: 24 | Počet videní : 9519
Dátum: 11. 11. 2011 | Komentáre: 6 | Počet videní : 11217
Dátum: 24. 04. 2012 | Komentáre: 4 | Počet videní : 14352
Dátum: 19. 04. 2013 | Komentáre: 14 | Počet videní : 19888
Dátum: 27. 09. 2012 | Komentáre: 3 | Počet videní : 20081
Dátum: 06. 07. 2012 | Komentáre: 29 | Počet videní : 20810
Dátum: 03. 05. 2012 | Komentáre: 10 | Počet videní : 20955
Dátum: 02. 11. 2011 | Komentáre: 9 | Počet videní : 21174
Dátum: 18. 07. 2012 | Komentáre: 9 | Počet videní : 25977
Dátum: 18. 10. 2011 | Komentáre: 25 | Počet videní : 28038