„Ja vždy hovorím, že každý človek má svoj názor na danú vec, každý človek vidí a chápe veci inak. Nikto nevie povedať, čo je správne a čo nie v systéme prírody, života a celého vesmíru. Možno si iba myslíme, že tá naša pravda je tá správna. To pripúšťam aj v mojom prípade – možno nemám pravdu a moje príspevky budú je len jeden veľký „blábol“. Ale vždy sa spýtam, či si aj ostatní pripúšťajú, že možno oni nemajú pravdu?“
Zipperle Cohanim
Cirkev a náboženstvo

Je náboženstvo nebezpečné pre spoločnosť?



Dnes chcem písať o téme, ktorá nemusí byť niekomu tri krát po chuti, avšak vyjadrujem svoj postoj a ten mi nikto nemôže vziať. Verím tomu, že pred 400 rokmi by som zhorel na hranici ako fakľa za svoj názor, hádam sa mi v dnešnej slobodnej dobe nestane nič podobné! Totiž aj dnes sa v niektorých krajinách považuje odmietanie Boha za zločin hodný trestu smrti.

V spoločnosti neustále vrie malé napätie medzi ateistami rôznych smerov a veriacimi rôznych náboženstiev, každý obhajuje len tú svoju „jedinečnú“ pravdu. Odtrhnime sa na chvíľu od svojho presvedčenia a skúsme sa pozrieť na problém trošku objektívne - reálne. To, že cirkev počas svojho vývoja narobila kopec zverstiev a vraždenia nemusím nikomu spomínať, vie sa to veľmi dobre a veriaci neradi spomínajú na túto temnejšiu stránku. Na druhej strane veriaci poukazujú na zverstvá režimov spojených s ateizmom. Každopádne vždy sa zabúda, že napríklad taký exportný sovietsky komunizmus bol politický systém, nie systém postavený čisto na ideách ateizmu, či dokonca humanizmu. To sú dve rozdielne veci, rovnako ako pôvodný hákový kríž známy z Indie a otočený hákový kríž používaný ako znak nacizmu. To, že si nejaký politický systém vyberie, čo sa mu hodí, ešte neznamená, že podstata pozbieraných ideí je zlá! Rovnako je to aj s kresťanstvom, počiatočná idea ako zlepšenie vzťahov medzi ľuďmi v spoločnosti, hlásanie vzájomnej tolerancie nemalo zlý cieľ..

Pri posudzovaní niečoho (ideológie, názoru, viery) je vždy potrebné hľadieť na to, čo to „niečo“ ponúka, zároveň berie a ako to ovplyvňuje okolie s iným názorom. A toto posledné je kameň úrazu! Viete ak niekto hlása, že Boh neexistuje, lebo nie sú žiadne vedecké a v podstate ani logické realistické argumenty o jeho existencii, dá sa s tým viacmenej stotožniť a zároveň tento prístup použiť ako univerzálny základný stavebný kameň múdrosti i výučby spoločnosti. Toto tvrdenie nijako nezasahuje do spoločnosti, nikoho nenúti aby vnútorne nemohol veriť v niečo iné. Na druhej strane sú ľudia, ktorí veria v existenciu niečoho nedokázateľného, postaveného na mýtických a bájnych textoch. Jednoducho veria v Boha a túto svoju vieru chcú zaradiť ako základný stavebný kameň spoločnosti a samozrejme aj výučby.

Nuž a pomocou cirkvi a jej evanjelizátorov neustále v bežnom živote chcú svoju vieru presadiť ako jedinú univerzálnu pravdu. Práve cirkvi vyvíjajú tlak na celú spoločnosť, aby ich učenie určovalo, čo je správne a čo nie. Nie je potrebné dlho hľadať príklady stačí spomenúť len pojmy ako eutanázia, či interupcie. Ak cirkev s nimi nesúhlasí, tak ani ostatná spoločnosť na nich nemá právo. A to je obrovská chyba, keď slepá viera v „nadprirodzeno“ určuje, čo je správne a čo nie. No, ale kto dal právo nejakej skupine ľudí určovať princípy spoločnosti? Prečo reálne, logicky zdôvodniteľné argumenty sú potlačované? Kde sa stráca sloboda jednotlivca a možnosť voľby?

Nechcem útočiť na vieru, každý má neobmedzené právo veriť v čokoľvek, čo je jeho osobe blízke. To je správny prístup, ale všetko má svoje hranice! Aj viera. A od okamžiku, keď viera jednotlivca, či skupiny začne zasahovať do práv inej skupiny už je to chyba, už je to obmedzovanie niekoho iného, je to porušovanie demokracie a slobody. Štát určuje zákony, ktoré majú zvyšovať kvalitu života obyvateľstva, svoje zákony samozrejme by nemal prispôsobovať viere a náboženstvám aj keď by tvorili väčšinu v danom štáte. Nie je to spravodlivé voči ľudom s iným názorom.

Mohli by ste namietať, že väčšina určuje chod spoločnosti, tak to vždy bolo aj bude, to je pravda, ale nie v prípade, keď sa viera začne stávať východiskovým bodom. Totižto vieru a náboženstvá niekto ovláda, a to cirkev. Dalo by sa povedať, že ide o nadnárodnú inštitúciu, ktorá nepozná hranice, a tým pádom dokáže ovládať celý svet. A o to jej ide, tak ako pred 500 rokmi, tak aj dnes. V tom je to nebezpečenstvo! Cirkev nemá logickú podstatu, jej podstata je postavená na bájkach, ktoré boli vytvorené a pretvárané na obraz, ktorý slúži len na jedno, na čo najväčšiu manipuláciu s ľudmi.

Osobne považujem ľudí, ktorí majú snahu robiť niečo pre šírenie myšlienok ateizmu, za veľmi potrebných pre našu spoločnosť. Totiž udržujú v spoločnosti čistý zdravý rozum a ich myšlienky sú postavené na rýdzo popisnej objektívnej realite. Nevyvyšujú vymyslené postavy na pozíciu vládcu sveta, nechcú ovplyvňovať zákony tak, aby to bolo v súlade z ich „Bohom“.

Nezabúdajte prosím nikdy na to, že základom spoločnosti musí byť vždy sloboda a možnosť voľby. Pomyselný štartovací bod, kde je všetko povolené, čo samozrejme neovplyvňuje iného, bez ohľadu na výhrady myslenia jedinca. Práve v tomto bode nemá viera v niečo, čo robiť. Veď vlastne, čo je to tá viera? Pevné presvedčenie o niečom! Veď povedzme si to úprimne, veriť môžeme v čokoľvek a nemusí to byť vôbec pravdivé, dobré, či existujúce.




Na záver napíšem jednu veľmi podstatnú vec, ktorú si nikto nechce pripustiť. Je všeobecne známe, že kresťanská spoločnosť nie veľmi fandí islamu. Považuje ho za určitú formu zla, lenže predstavte si, že by všetci ľudia na svete začali z ničoho nič veriť a stali sa vyznávačmi islamu. Zrazu by neboli vojny, nebolo by terorizmu, džihád v kresťanskom ponímaní by prestal existovať a všade by vládol pokoj a mier. A úplne rovnaké je to s hoci akým náboženstvom. Zaujímavé, však? Prečo potom vznikajú konflikty a nenávisť, v čom to asi všetko má prapôvodnú podstatu? Odpoveď nech si každý nájde sám..

Pri šírení článku na nekomerčné účely, je vždy potrebné uviesť zdroj s aktívnym spätným odkazom!

PS: V texte možno nájdeš gramatické chyby, štylistické prehrešky. Ospravedlňujem sa za to! Som bežný človek a nie spisovateľ, alebo gramatický korektor. Moja slovenčina je žiaľ veľmi chabá, školy som absolvoval v štátoch, kde žijem skoro 50 rokov. Niektoré chyby vznikli aj počas prekladu do Slovenského jazyka, prižmúrte prosím jedno očko. Ďakujem!
Zipperle Cohanim   |   03. 12. 2012   |   Komentáre: 13   |   Počet videní: 13501

Diskusia k článku

trocha triezvosti pre autora blogu (03. 12. 2012) | Peter
Hmm no z toho prispevku mam pocit ze z nenavist k cirkvi a Bohu ti tak zatemnila zdravy rozum, ze potom sme svedkami tohto veldiela hodneho niekde v krcme po flasi vypitej vodka. Toto ani u priemerneho ateistu by neobstalo, neviem kde sa ta nenavist v tebe berie a co ta na cirkvi a Bohu tak irituje ale asi tvoja nespokojnost . Ano cirkev je navecsia mafia na svete z centrom vo Vatikane a papez a jeho biskupi planuju vyhubit polovicku zeme a ako prve zacnu amerikov a ty budes jeden zmala ktory to prezije v jadrovom ukryte....a take a podobne sprostosti clovek tak moze rospravat bande zdrogovanych poulicnych faganov. Ak sa niekto snazi zit podla viery a urcite nie vzdy neomylne coje na tom take zle co ta irituje? Viera dava ludom pravidla o ktore sa mozu oprietet a v koncnom dosledku aj tvoja moralka je z casti odvedena od tej katolickej, tu ma v sucasntosti cely zapadny svet...cize keby si take hluposti pisal v saudkej arabii o Islame mas pravdu asi by si uz bol ukamenovany. Mam proste rad ludi ktori maju nejake arguemnty a bavia sa vecne. Ja nehovorim ze cirkev nespachala nic zle ale co sa odohravalo par storoci dozadu a ako vtedy ludia zmyslali si nedokazem predstavit a preto tu nebudem mat take velkohube vyhlasenia ako keby som v tej dobe zil, apropo som niekde cital ze svetska moc zabila tych carodejnic viac. Hovoris ako ti strasne vadi ze katolicky politik chce presadit zakazanie potratov a co ti na tom vadi, je demokracia, ked ho ludia s tym svetonazorom zvolili preco by ho nemohol presadzovat. Mi chces povedat ze to je skutocna sloboda, katolici hovoria nie, ludia ktori neveria maju vo svojej moralke ine pravidla, v jednom state je do 12 mesiacov dieta len plod a moze ist na potrat inde do 24 mesiacov je plod a az potom a dieta, potom staty ako holansko legalne predava drogy (aby si si nemyslel sam so za dekriminalizaciu n a sk), ma pedofilnu stranu, tam sa asi najviac vzdiali od katolickej moralky....o viere tam uz nemoze byt ani reci....ale podla teba to je spravna, je sloboda, som ateista preco by som si nemohol hulit ked chcem nie....v nemesku chcu zakazat zoofiliu (bolo to pisane aj v serieznom mediu) ale niekto protestoval preco mu chcu upriet jeho prava....tebe to nevadi, vsak co sa do toho budu ozivat nejaky staromodny katolici. V Eu uz realne prenasleduju katolikov, v takom bruseli uz nemaju stromcek,komisar z malty kt. Je katolik musel podisat akusi si deklaraciu ze jeho viera nebude mat vplyv na rozhodovanie.....O com ty snivas aby vladli svetu uvedomeli ateisti je v Eu realita a naozaj zazivame rozmach pokrok vsetko je tu fajn a ked su ti ateisti este aj socialisti tak mi vsetci v Europe dufame ze raz robit vobes nebudeme musiet lebo pagace budu z neba padat same....a navyse ten multikultutalizmus tu funguje ako hodinky....majus (04. 12. 2012) | mne sa autorove názory páčia
Ja s autorom súhlasím, žijem na dedine a aj keď som pokrstená nechodím do kostola snažím sa žiť slušne a nikomu neubližovať, ale akonáhle by som povedala pred hocikým tu u nás čo si myslím o cirkvi tak by sa do mňa začali neskutočne navážať, dokonca môj malý syn si musí koľkokrát v škole vypočuť aký je zlý lebo nechodím do kostola, nosí domov lístočky od učiteľky kedy sa má prísť modliť sa a keď nepríde na druhý deň v škole ho hneď vyvoláva a skúša, má 2x toľko známok ako ostatní, našťastie sa učí veľmi dobre a to ju ešte viac vytáča..... čo tým chcem povedať - myslím že autorovi nejde o nejaké útoky proti ľudom čo veria skôr poukazuje na to ako snimi manipuluje cirkev a aké absurdnosti sú schopní pre vieru robiť a vnucovať ju iným..... dobre ak v niečo verím tak nech správam sa podľa toho a nenútim druhých že len toto je tá pravá viera bolo by omnoho menej vojen a konfliktov..... prečítala som veľa kníh o fyzike, vesmíre a pod. a aj cirkevné knihy - bibliu a rôznych autorov, ktorí sa snažia presviedčať ľudí na vieru, rozdiel medzi tým bol že kým odborné knihy poskytovali množstvo dôkazov a vysvetlení a len opisovali ako všetko funguje (nikomu nevnucovali aby tomu veril) knihy náboženské mali spoločné ....ak neuveríš prídeš k zatrateniu.....
čo dodať..... ako povedala Susan B. Anthony - “Nedôverujem tým ľuďom, ktorí tak dobre vedia, čo od nich chce boh, pretože som si všimla, že sa to vždy zhoduje s ich vlastnými túžbami.“...... Mia (04. 12. 2012) | Pre Peter
Milý Peter, autor má triezvy pohľad na danú tému a “zdravší rozum“ ako mnoho iných ľudí. Evidentne tu došlo k nepochopeniu. Článok vôbec nie je o nenávisti k Bohu či o morálke. Je to jednoducho o tom, ako sa ľudovo hovorí “Ži a nechaj žiť“. Ak niekto chce žiť podľa viery, tak nech žije, ale nech svoju vieru nevnucuje aj všetkým naokolo a nech rešpektuje aj to, že niekto veriaci nie je, tak ako ateista bude rešpektovať veriacich, ak ich viera nebude ovplyvňovať jeho život, pokiaľ si to nebude želať. Je to o spolunažívaní bez konfliktov. Píšeš, že viera dáva ľuďom pravidlá.. ak by sa všetci veriaci tými pravidlami aj riadili v každej situácii, nemali by sme na svete toľko konfliktov. Zákaz potratov radšej ani nebudem riešiť, lebo evidentne je podľa teba lepšie ak lekári nechajú mladú ženu zomrieť na stole len preto, že je potrat zakázaný... Spomínaš tu veci ako drogy, zoofíliu či pedofíliu. Tieto veci však nemajú nič spoločné s vierou a cirkvou. Ver že aj medzi veriacimi sú drogový užívatelia, zoofili či pedofili. Toto všetko je o tom, čo je spoločensky prijateľné a čo už nie. Toto sú zrovna tie hranice, ktoré autor v článku spomína. A o prenasledovaní katolíkov v EU nemôže byť ani reč. Ak by to tak bolo, asi by neexistovali v niektorých krajinách EU zákony, ktoré rúhanie voči Bohu trestajú. Takže milý Peter, je potrebné sa naučiť čítať s porozumením a v tvojom prípade asi aj písať...mila Mia (04. 12. 2012) | Peter
Ja mam pocit ze to si skor ty nepochopila, zrejme zijes na dedine a zmyslanie tam byva casto obmedzene....Tvoja nenavist k cirkvi je rovnako velka ako autorova....Pises dokonca ze tvoj syn je prenasledovany ucitelkou ze nechodi do kostola, vies rad by som si to overil, len potom by som ta musel asi poslat na nejaky ustav lebo v tej nenavisti kt. mas si nevidis na koniec nosa. Ak mozes povedat ze EU neprenasleduje krestanov, vsak na pametnej minci nemohla byt ani sv.ziara sv. cyrila a metoda, kolko obstrukcii musel prekonat komisar z malty....a nebudem dalej pisat lebo to nema zmysel, pre teba je Vatikan symbolom vsetkeho zla a z tej nezdravej nenavisti nemas zdravy usudok. Neviem kde si sa docitala ze som sa vyjadril k potratom ako si to opisala, ale zase spomeniem ze ta tvoja nenavist ti nedovoli vecne argumentne a mudro odpisat. V tej veci mam nazor ze to ma byt posledna moznost....A tie veci ako drogy a atd. to som spomenul v tom zmysle ze ateizmus nema hranice v moralke a tak to konci v takych extremoch ze stat ich legalne predava ludom, ale zase tvoja nenavist a hned utocis ze medzi veriacime to je tiez. A kto to popiera, kto hovori ze veriaci su bezchybny....jasne ze sa to tyka kazdeho....len veriaci sa ma oco opriet a raz si mozno povie oj ci pana to bolo asi zle, ale ateista si co povie, vsak moj ateisticky stat mi to predal legalne....asi v tom zmysle to bolo pisane....ospravedlnujem sa za dourazania ale ludska hlupost ma neskutocne irituje...v konecnom dosledku napr. s potratmi si sa navazala do mna ty....takze ak sa chces bavit tak vecne, a ked chces byt objektivna necitaj len autorov ako tento ale precitaj si extremistu aj z druhej stranya potom zdielaj nazor....mila Mia (04. 12. 2012) | Peter
este jedna pripomienka ma napadla, to ze ucitelka nechava listociky kedy sa ma prist syn modlit....je sice mozne nie mile ale stavym ze na prve svete primanie, bol alebo pojde....cize vsetky sviatosti cirkevne bude mat...a to si obnasa aj nejake povinosti....takych podliakov nemam rad, na jednej strane nadavaju na druhej ked ide o primanie a atd. tak synka nechaju to obsolhovat a najlepsie keby do kostola prisiel len v den primania....a ked sa niekto ohradi ze to nejde tak zacnem chrlit lavu s ohen na cirkev, druha moznost je ze chodi na kat. skolu co je tiez pre mna nepochopitelnemajus (04. 12. 2012) | milý Peter
mia a majus nie je ten istý nick ani osoba ... takže si to nezamieňaj ..... a to že niekto žije na dedine neznamená že má obmedzené zmýšľanie, už som písala že ja na dedine bývam a moje zmýšľanie nie je vôbec obmedzené, áno nájdu sa sa tu aj iní ale to isté môžem povedať aj o mestách tu sa akurát poznajú ľudia navzájom a starajú sa do každého, hlavne tí starší, ale to neznamená že sú obmedzení,......a to či moj syn pôjde alebo nepôjde na sv. prímanie a birmovku nechám úplne na neho, keď bude starší a bude cítiť tú potrebu si toto urobiť nech tak urobí, ale z vlastnej vôle, už som kôli tomu čelila dosť veľkej ktritike .... ale ja som na výber nemala, moje deti budú mať, a to je ten rozdiel, ja ich nebudem o ničom presviedčať, nech si názor urobia, keď budú starší..... toto sa mi na cirkvi nepáči, hneď ako náhle má niekto iný názor už ho urážajú , ponižujú a pod..... keby nebolo cirkvi, neboli by ani hádky ani vojny a aj táto diskusia by nemala zmysel..... a ešte niečo ako môže vatikán , pápež , kardináli a im podobní kázať žite v chudobe čaká vás nebeské kráľovstvo, keď oni chodia ovešaný zlatom a drahými kameňmi..... keby za to kúpili potraviny pre hladné deti, nemalo by to väčší význam???? majus (04. 12. 2012) | ešte dodatok
syn nechodí na katolícku školu a v živote by som ho do takej školy nedala..... chodí do normálnej zš, ktorú si ale p. učiteľka zamieňa s cirkevnou, keď tých čo neprídu na omšu odsudzuje akoby boli najväčší zloduchovia.... jednoducho nechcem aby bola viera vnucovaná to je všetko ja na veriacich nenadávam , základ alebo podstata je fajn pokiaľ sa nezačnú do nej pridávať osobné ciele a vnucovať to druhým.... (aj aj na dedine majú ľudia vysoké školy tak ako aj ja takže tu nie sme “obmedzení“ takže ma uráža už len to že ma hodnotíte podľa môjho postoja k cirkvi a pritom ma vôbec nepoznáte) V_Ja (04. 12. 2012) | Pre Petra
“Hmm“, Peter, “no z toho“ Vášho “prispevku mam pocit ze z nenavisti k “nevercom“ ti tak zatemnila zdravy rozum, ze potom sme svedkami tohto“ Vášho“ veldiela hodneho niekde v krcme po flasi vypitej vodka.“ - úvodzovky Vás citujú :-)
Peter: “Mam proste rad ludi ktori maju nejake arguemnty a bavia sa vecne.“
- Peter a kde sú Vaše argumenty? Žiadne nevidím a rovnako aj vecnosť. Klasicky vkladate ateistom nezmyselné tvrdenia a vývody a potom na základe nich ich súdite.
Peter: “... katolicky politik chce presadit zakazanie potratov a co ti na tom vadi, je demokracia ... “
Je vari demokratické potláčať slobody ženy? Veď je to obludné!
Peter (05. 12. 2012) | pre V Ja
Mili neznami, ja sa vo svojej diskusii stale prisposobujem naco reagujem, cize ak niekto bojuje primitivnymi metodami ja tiez a ked je niekto hlupak ako ty tak sa musim aj tebe prisposobit. neurazaj sa, byt hlupy je v pohode, vsak tu si to neuvedomujes a mozno zijes v poho zivot. Nemozes za to ze ta ten svet zmagoril. Je vari demokraticke potlacat slobodu zeny ved je to obludne...ty si naozaj hlupak ale obetujem ti par riadkov...na zaciatok trochu na zamyslenie aby si to co si napisal prehodnotil co sa ti isto nepodari....cize ak zastavime pedofila, tak je to ohavne, lebo on ma slobodu vykonvat svoju potrebu?....a teraz sa zamyslime v indii je kultura taka ze dievca je tam nenejcene, cize velmi casto porodna babica po porode dievcatko zabije na prianie rodiny....tam to tak beru.....pre europanov je to obludne....vyspela europa zabija plod, niekde do 12 inde do 24 mesiacov je to plod a potom az dieta, hoci aj ty vies ze vsetku geneticke inforamcie v plode dane a ze sa z toho velmi pravdepodobne nenarodi slon ale dieta....vyhladaj si foto na nete v 24 tyzdni....ale v europe sa to povazuje za slobodu a humanne riesenie...ake je aj ina kultura kt. potratu absolutne odmieta a ako europania vidia indov ako ohavnych vrahou, tak ina kultura kt. ma potraty zakazane vidi europanov tiez ako ohavnych vrahov...to je napisane preto aby si sa zamyslel ze moralka a co je spravne a nie je na velmi tenkom lade.....cize ja osobne by som tie potraty nezakazal hned, ale vytvoril by som vsetky podmienky na to aby sa nevykonavali, robil by som osvetu kde by hovorili zeny o potratovych depresiach a vycitkach ale nazakazal by som to lebo nemozem niest zodpovednost za vsetkych a ista skupina ludi uznava kulturu smrti tak aby mali to pravo zabit. len tu prosim nevyrukuj zo znasilnenymi zenami.....podla mna si ty obludny vrah...len vo svojej hluposti to ani nevies. A vies preco si myslim ze si hlupak, lebo ked dokazes napisat tie dve posledne vety tak to svedci ze nim si a nie pre nazor ale preto ze nevies co je demokracia, sloboda a atd. a resp. ze ani toto ani trochu nepochopis ale par minut a riadkov som ti obetoval.Mia (05. 12. 2012) | Pre Peter
Milý Peter, stále platí čo som napísala. Mal by si sa naučiť čítať s porozumením. Stále mám totiž pocit, že si nepochopil ani jeden s príspevkov venovaných tebe. Alebo si to skôr nechcel pochopiť. Ľuďom ako si ty je asi aj škoda vôbec odpovedať, pretože si to skôr ty, kto je plný nenávisti a frustrácie. Nie si schopní pochopiť a rešpektovať to, že niekto môže mať aj iný názor, a preto, že nie je v súlade s tvojím, ho hneď odsudzuješ a urážaš. A je práve obmedzené, že posudzuješ ľudí, podľa toho či sú z dediny alebo mesta. Som z veľkého mesta a nemyslím si, že ľudia z dediny sú obmedzení a nevzdelaní. A ďalej ani radšej nebudem na tvoje názory reagovať, pretože to zase nepochopíš... PS: morálka nemá nič spoločné s ateizmom či vierou... PS2: máš pravdu, ženy nie sú slony, nie sme tehotné 2 roky :)V_Ja (05. 12. 2012) | Pre Peter
Ďakujem, Mia, lepšie by som to nenapísal. Chudák Peter silne pení, lebo klinec dostal po hlavičke :-D . Nemá “proste rad ludi ktori maju nejake arguemnty a bavia sa vecne“. Nemá rád, ak ho hodnotia jeho vlastnými slovami. Peter sám argumenty nemá, preto sa uchyľuje k nadávkam, invektívam. A to si hovorí kresťan. Dúfam že sa z toho, Peter, vyspovedáš! Ak ti Boh neodpustí, ja ti odpúšťam. Ateisti to majú ťažšie, lebo sa musia správať tak, aby ich netlačilo svedomie. Petrovi stačí rozhrešenie a pôjde do neba? To je morálka veriaceho, kresťana? Nuž, radšej nebudem chodiť do kostola, ak by som mal sedieť v lavici vedľa Petra.V_Ja (05. 12. 2012) | P.s pre Petra
Osobne nechcem, aby žena, čo by nosila moje dieťa, šla na potrat. Zase vkladáš do úst iného niečo, čo nie je zhodné s jeho mienkou = klasika o ktorej som už ti písal. Čo ti zaslepuje súdnosť?h2d (08. 12. 2012) | majus
a syna si dala pokrstiť? mal na výber? svatbu si mala v kostole? tak sa nečuduj! z takého spolku sa tak ľahko von nedá, to je taká “zmluva s diablom“. a preverila si si či učiteľku nepodpichuje tvoja mať, alebo svokra ?(“veď jej dohovorte pani učiteľka“) alebo povedz učiteľke, že ste konvertovali napríklad na adventistov 7 dňa a nech mu dá pokoj.

Najčítanejšie články v tejto rubrike
Kategória: cirkev a náboženstvo | Dátum: 23. 05. 2013 | Komentáre: 33 | Počet videní : 23084
Kategória: cirkev a náboženstvo | Dátum: 31. 12. 2013 | Komentáre: 6 | Počet videní : 20986
Kategória: cirkev a náboženstvo | Dátum: 06. 07. 2012 | Komentáre: 29 | Počet videní : 20810
Kategória: cirkev a náboženstvo | Dátum: 10. 08. 2012 | Komentáre: 5 | Počet videní : 20708
Kategória: cirkev a náboženstvo | Dátum: 05. 07. 2012 | Komentáre: 51 | Počet videní : 20448
Najnovšie články
Kategória: cirkev a náboženstvo | Dátum: 31. 12. 2013 | Komentáre: 6 | Počet videní : 20986
Kategória: moc peňazí | Dátum: 30. 12. 2013 | Komentáre: 2 | Počet videní : 6890
Kategória: neprispôsobiví občania | Dátum: 24. 09. 2013 | Komentáre: 5 | Počet videní : 18549
Kategória: Zipperle sleduje svet | Dátum: 23. 09. 2013 | Komentáre: - | Počet videní : 18792
Kategória: moc peňazí | Dátum: 23. 07. 2013 | Komentáre: 2 | Počet videní : 18996
Kategória: politické šarvátky a kríza | Dátum: 20. 07. 2013 | Komentáre: 5 | Počet videní : 7083
Zipperle odporúča
Dátum: 12. 11. 2012 | Komentáre: 24 | Počet videní : 9521
Dátum: 11. 11. 2011 | Komentáre: 6 | Počet videní : 11221
Dátum: 24. 04. 2012 | Komentáre: 4 | Počet videní : 14354
Dátum: 19. 04. 2013 | Komentáre: 14 | Počet videní : 19890
Dátum: 27. 09. 2012 | Komentáre: 3 | Počet videní : 20082
Dátum: 06. 07. 2012 | Komentáre: 29 | Počet videní : 20810
Dátum: 03. 05. 2012 | Komentáre: 10 | Počet videní : 20955
Dátum: 02. 11. 2011 | Komentáre: 9 | Počet videní : 21174
Dátum: 18. 07. 2012 | Komentáre: 9 | Počet videní : 25977
Dátum: 18. 10. 2011 | Komentáre: 25 | Počet videní : 28039