„Ja vždy hovorím, že každý človek má svoj názor na danú vec, každý človek vidí a chápe veci inak. Nikto nevie povedať, čo je správne a čo nie v systéme prírody, života a celého vesmíru. Možno si iba myslíme, že tá naša pravda je tá správna. To pripúšťam aj v mojom prípade – možno nemám pravdu a moje príspevky budú je len jeden veľký „blábol“. Ale vždy sa spýtam, či si aj ostatní pripúšťajú, že možno oni nemajú pravdu?“
Zipperle Cohanim
Neprispôsobiví občania

V budúcom živote by som chcel byť Rómom!

V budúcom živote by som chcel byť Rómom. Alebo, prečo sa neprispôsobiví Rómovia majú lepšie na Slovensku ako slušný biely človek, ktorý platí dane a dodržuje zákony. O tom bude dnešný krátky článok. Nie som rasista, len popisujem problém, tak ako ho vidím..

Pred pár dňami som mal návštevu zo Slovenska. Rozprávali sme sa o vyhorenom zámku – Krásnej hôrke a problémoch s Rómskou osadou. Nakoniec sme sa celé hodiny bavili len o Rómskom probléme. Donedávna som používal na označenie Rómov slovo Cigáň(Gypsy). Dozvedel som sa, že vraj po novom nie je možné občanov tejto národnosti označovať ako cigán, ale len ako Róm. Pritom skoro všetky európske národy majú podobný výraz v svojom slovníku, čo už. Môj starý papa (dedko) volal Rómov slovom „cigáň“, bolo to bežne používané označenie, neviem či vôbec vtedy existovalo označenie Róm – bolo to pred 50 rokmi. I keď úprimne povedané, väčšinou ich častoval označením „kurvy lenivé“ alebo „kurvy smradľavé“, podľa toho ako sa vyspal. Samozrejme s touto nadávkou sa nestotožňujem, ale keď spomínam starého otca, vždy ma napadne práve toto slovné spojenie. Cigán, nie je pri tom nejaká nadávka aj keď asi to nepriamo súvisí s ich mentalitou - čo môžeš to ukradni a nikdy nepriznaj pravdu. Z názvu sa ľahko stane posmešný výraz. Ale to nebudem teraz riešiť. Pre mňa osobne bude vždy Róm – cigánom, ale to Vám píšem len medzi nami.

Oveľa viac ma zaráža fakt, že Rómovia na Slovensku majú množstvo výhod. Môžu si postaviť dom, kde sa im zachce, kľudne aj na cudzom pozemku. Štát(obec) na to reaguje pod tlakom fanatických ochrancov práv menšín z tretieho sektora oveľa zvláštnejším spôsobom. Namiesto toho aby zbúral tie ich chatrče, ponúkne im možnosť za pár centov odkúpiť si pozemok na úver. Pozemok ktorý stojí napríklad 30 dolárov na trhu im chce dať za 1 dolár. Dokonca pozemok v súkromnom vlastníctve je ochotný odkúpiť na vlastné náklady aby ho priam daroval Rómom.

Kurník – šopa, kde je potom spravodlivosť! To zvolanie „kurník – šopa“ sa mi zdá v tomto prípade prislabé, skôr by to malo byť „Kurva – šopa“. Prečo by mal človek, ktorý nerešpektuje zákony a dobré mravy, nestará sa o svoje deti, žije na úkor spoločnosti mať ešte aj ďalšie výhody? Keď budeme na to pozerať na problém nezaujatým spôsobom, hneď pochopíme o čo tu ide. Ide o zneužívanie systému neprispôsobivými občanmi, ktorý hrdo je skrytý za problém rasizmu! Odpor k Rómom nie je rasistickom podtexte, tu vôbec nejde o rasizmus! Je úplne jedno akej národnosti a farby je človek. Ak by na Slovensko prišli napríklad obyvatelia Honolulu a začali žiť rovnakým spôsobom, tiež by ľudia nemali o nich dobrý názor. V tom je problém. Nie v tom, či je človek biely, čierny, ružový, alebo zelený s bielymi bodkami. Neskrývajme problém za rasizmus!

V prípade Rómov ide o skupinu ľudí, ktorí odmietajú žiť v medziach zákona a v morálnych medziach spoločenského správania. Navyše neskutočne zneužívajú svoje umelo vytvorené postavenie v spoločnosti. Ak sa niekto ozve proti nim, hneď je rasista! Človek aby sa bál vôbec vysloviť svoj názor, aby sa nestal prenasledovaný políciou, či štátnymi zložkami. Len tak mimochodom, Rómovia majú totiž jednu páku na spoločnosť a to svoje deti. Slušnému milujúcemu rodičovi je jednoducho ľúto tých detí, sú to totiž také chúďatka, ktoré sa narodili nesprávnym rodičom. Preto sa problém časti neprispôsobivého Rómskeho etnika nerieši zákonným spôsobom, tak ako v prípade hoci akého iného občana.

Veď si to skúste Vy! Vyberte si nejaký pekný pozemok, je jedno kto je majiteľ a postavte si tam dom. By ste sa čudovali, čo sa začne diať. Prvé listy z úradov, kde sa budú oháňať paragrafmi! Dom Vám zbúrajú, vyhodia Vás ako špinavú handru na ulicu, pokutu od Vás vymôže exekučná komisia. Narobíte si toľko problémov, že ani kľudne spávať nebudete môcť. To je realita. A to ste vy, jednoducho nie ste Róm na Slovensku! Kde je potom rovnoprávnosť, ktorú máte zakorenenú v ústave? Nikde! Diskriminácia slušných ľudí!

U nás by to bolo inak, ľudí nahádžu na ulicu, dom zbúrajú a je pokoj. Nehľadí sa na deti, ak nemajú kam ísť, skončia vo výchovnom zariadení. Samozrejme nie je to ideálne, problém to nerieši! Problém naďalej pretrváva. Dospelí sa jednoducho presťahujú inam. Ale aspoň vedia, že prekročili zákon. Na Slovensku totiž veľa krát Rómovia ani netušia, že vôbec porušili zákon. Veď oni sú tie chúďatká, ktoré biely „gadžovia“ nenávidia..

Dobre sa mi hovorí od písacieho stroja, poviete si. Problém treba riešiť, nie o ňom písať. Ľudia len píšu a nič neriešia. Lenže ako im pomôcť, keď ani ani vlastne pomôcť nechcú. Jediné čo dokážu je holdovať alkoholu, cigaretám, drogám, televízií a sexu – o čom svedčí ich rastúca populácia. A samozrejme dokonale dokážu znepríjemňovať slušným ľudom život.

Jednoducho treba s tým niečo spraviť, konečne. Netreba im vždy len ustupovať, lebo sa z problému stane úplne neriešiteľný problém! Vždy sa nájdu výhovorky. Preto si myslím, že im treba dať ešte jednu šancu. Kúpiť odľahlý pozemok na konci dediny, kde by nerušili slušných ľudí, postaviť im tam malé domčeky – stačili by aj obývateľné kontajnery a náklady na túto výstavbu im postupne premietnuť do ich sociálnych dávok! Nech pochopia, že nič nie je zadarmo.

Ak keď by sa nepolepšili, tak treba na nich tvrdo, tak ako zákon káže. Nepáči sa ti, choď preč! Prekračuješ zákon, do väzenia s tebou! Ale nie do väzenia, kde je dobrovoľná práca, vo väzení budú musieť robiť. Sú rozbité cesty, nelegálne skládky odpadu, zdevastovaná príroda. Práce pre nich sa nájde kopec. Hádam im nebudete platiť dovolenku vo väzení z vlastných daní, nech si pekne na svoj trest zarobia! Zároveň tam získajú pracovné návyky, ktoré oni ani nepoznajú a pochopia základné pravidlo, že bez práce nie je žalúdok plný.

Viete toto všetko píšem hlavne preto, aby si ľudia uvedomili princíp demokracie: „Rob čo chceš, ale nesmieš narúšať práva a život iného človeka.“ a uvedomili si, že platí aj: „Ži a nechaj žiť“. Lenže život a práva iných ľudí práve Rómovia v poslednej začínajú výdatnejšie narušovať. Viete, kto to nezažil - neuverí! Kričiaci, vyhrážajúci sa opitý Róm v deň sociálnych dávok nie je výhra, tak ako mi to popisovali moji známy pri návšteve...

Už vidím tie komentáre, v ktorých budú ochrancovia práv menšín kritizovať tento článok, ako vraj nerozumiem Rómskemu problému. Ako chcem nútiť členov tohto etnika začleniť do spoločnosti, ako je pre nich prirodzený kočovný štýl života, ako ich spoločnosť nechápe. Vedzte, že nemám problém s tým, že ak niekomu nevyhovuje táto spoločnosť - nedokáže sa jej prispôsobiť, tak môže si žiť odlišným spôsobom. Nech si žije ako chce, kľudne aj zavesený dole hlavou na strome. Nemusí akceptovať zaužívané pravidlá, pokiaľ nikoho tým neobťažuje. Má možnosť voľby, ale potom taký človek nemá právo dožadovať sa štátnej pomoci a sociálnych dávok. Tie by mali byť len pre slušných ľudí v núdzi, ktorí akceptujú spoločenský systém!!!




Čo k tomu dodať? Nehnevajte sa prosím za ostré slová, nemám nič proti Rómom, nájdu sa aj v ich spoločnosti skutočne slušní ľudia. Len škoda, že ich je pomenej. Koniec, koncov aj medzi bielymi, žltými, červenými, či čiernymi sú pekné hovädá. Osobne nikdy nehľadím akej farby, či národnosti je človek, hľadím na to aký v skutočnosti je. A tak to má byť!

Pri šírení článku na nekomerčné účely, je vždy potrebné uviesť zdroj s aktívnym spätným odkazom!

PS: V texte možno nájdeš gramatické chyby, štylistické prehrešky. Ospravedlňujem sa za to! Som bežný človek a nie spisovateľ, alebo gramatický korektor. Moja slovenčina je žiaľ veľmi chabá, školy som absolvoval v štátoch, kde žijem skoro 50 rokov. Niektoré chyby vznikli aj počas prekladu do Slovenského jazyka, prižmúrte prosím jedno očko. Ďakujem!
Zipperle Cohanim   |   25. 05. 2012   |   Komentáre: 38   |   Počet videní: 10153

Diskusia k článku

dezo.dezo (24. 05. 2012) | a čo si tým chcel povedať????
Prišiel si na to sám, alebo si to odpísal z iných blogov???? nič nové pod slnkom..... Kto to má uviesť do praxe????? Zase len My rasisti????? alebo už konečne budeme všetci svorne voliť KOTLEBU??????Layerko (24. 05. 2012) | dezo.dezo...
k tvojmu komentaru sa nic rozumne napisat neda. Clanok je napisany rozumne, suhlas s autorom..Layerko (24. 05. 2012) | dezo.dezo...
...len tvoj komentar ten dojem kazi..Duo (25. 05. 2012) | !!!diskusia k clanku je zbytocna!!!
K tomuto clanku diskusiu netreba, kazdy si precita, zasomre nad romami, nasleduje povzdych, potocenie hlavou a povie si, je to na SKK tak!nitrančanka (25. 05. 2012) | všetko je pravda
súhlasím s obsahom celého Tvojho článku, ale kedy sa nájde ten, alebo tí, ktorí vyriešia tento problém? Kedy celá EU dá za pravdu nám ostatným, ktorí robíme na cigáňov? V čom to viazne, že naše názory sú rasistické? tomu naozaj nerozumiem, máme pravdu a nemôžeme si pomôcť ....Spagat (25. 05. 2012) | Preco
nitrančanka, tvoje otazky je potrebne adresovat mimovladnym organizaciam, ktore
dostavali grantove peniaze na riesenie uvedeneho problemu. Smutne je - nic sa nezmenilo. Mimovladky maju vo zvyku zastavat sa pocernejsich, robit z nich chudakov z okraju spolocnosti, tlacia na urady aby nekonali, lebo z nich spravia rasistov! Preco nikto s tym nic nerobi, kazdy sa boji! Andrea (25. 05. 2012) |
Štát nemôže veľa robiť, je pod tlakom EU. Stačí tvrdšie zakročenie a máme tu inšpekciu za ľudské práva. Iným štátom sa dobre rieši problém, ktorý nepoznajú, ako píše autor článku “od počítača sa dobre kecá“...Vidiaci (26. 05. 2012) | Iný uhol
Som pamätník a pamätám, že časť z nich aj pracovala. Dnešní mocipáni ich dnes ale nezamestnajú oficiálne. Potrebuju ich na stavbe svojich víl a ohrád za 13
€ na deň. A ešte na niečo potrebujú túto skupinu. Na vydieranie nás, abz sme nepýtali nad 350€. Naozaj by bolo dosť práce pre všetkých, keby chceli pracovať. Za štyri mesiacew som poslal asi 45 životopisov, iba dvaja ma slušne odmietli, a ostatní sa neunúvali ani to. Neprispôsobiví sú nevyhnutní pre tento režim. Bez nich nefunguje.yannyk (26. 05. 2012) | poviem vam kde je ten problem..
nie ze by som mal cosi extra proti europskej unii ako takej, ale tento problem nadmernej tolerancie neziaduceho spravania romov, existuje prave kvoli nej. sme clenmi EU, dokonca schengenskeho priestoru, a to zarucuje volny pohyb osob... v strednej a vychodnej europe je najvyssia koncetracia romov na planete a zapadna europa ktora konstruovala projekt europskej unie jednoducho musela nejak osetrit scenar masivnej migracie romskeho obyvatelstva z vychodu smerom na zapad. je to sucast nepisanej politickej dohody, mame spolu s rumunskom, madarskom, ceskom, polskom a bulharskom skratka povinnost vytvarat romom take prostredie a podmienky, ktore ich nebudu masivne motivovat k odchodu z krajiny. je to dan za to, ze sme mohli vstupit do EU. teraz nehodnotim ci sa tento vstup oplatil alebo nie, napriklad v srbsku tiez existuje \\\\\\\'romsky problem\\\\\\\', teda vysoka nezamestnanost, neprisposobivost a kriminalita tohto etnika, no srbske urady sa neboja ani razantnejsich postupov, napr. likvidacie ilegalnych osad atd. kedze ale srbsko sa snazi tiez o vstup do EU, tento pristup rovnako postupne meni na benevolentnejsi.Pujdech (26. 05. 2012) |
Ja to vidím inak - keď si nejaký biely bohatý človek postaví nelegálne dom alebo hotel, tak sa mu nič nestane. Naopak, každú chvíľu vidím v správach, ako cigánom búrajú barabizne...Jaroslav Drapak (26. 05. 2012) | Typicky “múdry“ Slovák
Môj dedo zasa hovoril,že Slováci boli pre Maďarov pred 50 rokmi len butta Toth. Slovákov to zrejme tešilo, však? Vo svojom vlastnom jazyku sa nazývali Slováci.Podobne je to aj so slovom cigán, Rómom ho vnucujú Sováci, sami sa nazývajú Rómovia.
Takže, ak niekto odmieta pomenovanie Róm, musí to byť len butta Toth.
Mimochodom, po prečítaní tohto nezmyslu, ktorý nemá ani hlavu, ani pätu, pretože ho písal butta Toth, som asi ohlúpol.A nech sa ten butta Toth konečne pozrie na to, ako tu kradnú politici, aké nespravodlivé súdy tu máme atd.Ak tvrdí, ze Rómovia si robia čo chcú, tak je to len preto, že tu vládne svojvôľa politikov, súdov... V budúcom živote by som chcel byť Romom (26. 05. 2012) | V budúcom živote by som chcel byť Romom
No ak tak veľmi chceš,tak tvoje takto publikované želanie sa ti možno v budúcom živote môže stať skutočnosťou.Potom budeš vedieť ako to je narodiť sa do možno dementnej nevzdelanej rodiny,ktorá nemá ani šajnu o hygiene,dokonca možno ani nevedia kto je koho otcom. Zato poznajú choroby, nedostatok jedla, nedostatok súkromia a ak v to žijú celé generácie ani nevidia z toho východisko. Gigánska elita sa od nich dištancuje,nie že by im zmysluplne pomáhala. Smi sa s toho nikdy nedostanú,tu musí pomáhať štát. Ja verím,že musí prehodnotiť doterajší postoj ale to je proces na celé desaťročia. Lubo (26. 05. 2012) | Ty slovensky chrapun
Ved ste vsetci ovela horsi ako ti Romovia ktorych tak nenavidite. Ved Vy nenavidite kazdeho,aj sami seba. Ste nespratni, namysleni, zlomyselni,experti na vsetko, ale nic neviete, nikdy ste nic pre nikoho nespravili a kradli ste pocas celej historie tisic krat viac ako vsetci Romovia dohromady. Najkrajsie na tom je, ze teraz konecne okradate sami seba.Palko (26. 05. 2012) | Co k tomu dodat
Clovek, ktory zije 50 rokov v USA sa vyjadruje k problemu romov na Slovensku.. ExcelentneTomáš (26. 05. 2012) | Krútim hlavou
“Na kongrese v Göttingene, v roku 1981, sa účastníci Medzinárodnej rómskej únie dohodli, že na označovanie ich etnickej skupiny sa má používať termín Rómovia.“

Zdroj: http://sk.wikipedia.org/wiki/R%C3%B3movia

Ak by platila Tvoja logika, potom by si sa nemal urážať, keď ťa raz niekto nazve “Butatót“ alebo iným hanblivým slovom.

...a teraz úprimne, myslíš si, že Rómom sa žije? Chcel by si vymeniť svoj život za život v chatrči “na lukratívnom pozemku“, za život, v ktorom na každom kroku na teba hľadia ako na menejcenného. Úprimne Ti to želám. aaa (26. 05. 2012) |
Namiesto pisania komentarov k „veci„ si kometujuci nasli lepsieho nepriatela / autora. Co mate za problem, ze je Amik, sak pise pravdu. Mame v dedine neprisposobivych, vecer sa bojim aj domov ist za tmy. Kedy sa to zmeni, no? Alena Podskočová (26. 05. 2012) | V budúcom živote by som chcel byť Rómom!
Neprispievam do diskusie, dnes to skúsim. Chcela som písať, nech si to autor sám pekne skúsi ako je to žiť na okraji spoločnosti, aké je to byť podceňovaný spoločnosťou. Pozrela som na stôl, šek do družiny, za stravu pre moje deti. Pod ním boli ostatné faktúry, ktoré musím zaplatiť a prácu ktorú som si priniesla z práce domov. Samý stres! Trklo so mnou, neprispôsobivý občan také problémy nemá. Celé dni oddychuje, nepracuje, nemusí platiť dane, poplatky, školskú družinu. Žije v nevedomosti a bez uponáhľaného života. Nemá sa zle, nemá majetky, nemá starosti. Nakoniec byť rómom nemusí byť zlé..stilicho (26. 05. 2012) | ad Lubo
Slovaci kradli pocas celej historie 1000x viac ako cigani? Skutocne? A co kradli - to co vytvorili cigani ci Martania alebo kto? Ano, oznacujem ich menom cigani, nie som sam, ako tu uz bolo napisane, ekvivalenty su v mnohych europskych jazykoch, ak sa im paci oznacovat samych seba ako “romovia\', nech sa paci, nech sa sami tak nazyvaju, ja ich nazyvam cigani bez pejorativnych privlastkov napr. “sprosti“ cigani, co je ekvivalentom slova “buta“ v madarcine. Tiez nevolam nemcov “dojceri“, hoci sami sebe tak hovoria a co uz vobec je nonsens, je oznacenie inych slovom “Nerom“...Btw, kazdemu sa zije tak, ako si to zariadi...Lubo (26. 05. 2012) | stilicho ad Lubo
Presne tak. Nech sa vam aj len tak dalej dobre zije ako si zijete teraz. Vsetko najlepsie vam prajem. Ani neviete v akom ste srabe... (26. 05. 2012) | ...
ako vidim uderka z mimovladok zasahuje..:D ale marne sa snazite, pretoze ludia co su nuteni zit v ich blizkosti aj tak maju vlastne skusenosti (ktore su casto tak otrasne ze aj papier by tie pribehy len tazko zniesol)w (27. 05. 2012) | Alena Podskočilová
ked niekto žije vo vlastných hovnách, tak je prasa, nie človek a obeť dižkriminácije.Milki (27. 05. 2012) | romovia z osady
ludia ktori ziju v blizkosti chatrc romov nikdy nebudu mat pozitivny nazor na tieto skupiny, darmo ich zastanci romov a humanisti presviedcaju o opaku. Kuknite sa na tarcu, lunik,.. slusny clovek ak je bez prace aspon okolo domu si poupratuje, ale romom sa ani to nechce. ziju ako prasata, odpad vyhadzuju cez okno a rozumnu pomoc odmietaju, ntahuju paprce, dajte penaze. Antoš (27. 05. 2012) | V budúcom živote by som chcek byť rómom
C rámci môjho zamestnania som sa časti stretával s týmto etnikom, ale ani raz som nezaregistroval, že by sa o sebe boli vyjadrili v tom zmysle ža sú rómovia - oni sa medzi sebou nazývajú cegáni, to len my v rámci snahy zarámovať problém do ozdobného rámu sme vymysleli termín róm. Jednej cigánskej rodine som sa snažil v rámci svojho zamestnania pomôcť získať byt a odsťahovať sa z lokality, kde žili v spoločnosti “svojich“-mali o to veľký záujem. Povedal som im za akých podmienok je to možné - zaplatiť dlh, vytvorený na byte predchádzajúcim vlastníkom. Zároveň som ich upozornil že ich uprednostním, ale musia dlh zaplatiť do 48 hod., pretože pre veľký záujem nebudem môcť byt dlhšie držať neobsadený. Na druhá deň mi prisšli povedať, že na zaplatenie dlhu nemajú a byt bol teda pridelený ďalšiemu v poradí, ktorý okamžite dlh zaplatil (išlo o častku 50.000 Sk). Na druhý deň milí cigáni prišli s tým, že predsalen dlh zaplatia a byt chcú. O byte však už bolo rozhodnuté ako je uvedené vyššie. To čo som si potom od nich vypočul tu nemôžem napísať, pretože sa považujem za slušného človeka. ina natura (27. 05. 2012) | ina natura
V komunizme museli vsetci pracovat, inak hrozilo vazenie. Aj cigani pracovali, nebolo to idealne, ale fungovalo to. Ako je mozne ze teraz to nefunguje? Zavladla demokracia, nechces robit, nerob, a stat ti da socialne davky.. Lubo (27. 05. 2012) | Mili slovaci
Stale nariekate ako sa vam vzdy krivdilo. Za Rakusko - Uhorska ste boli moc potlacovani, za prvej CSR vas okradali Cehuni (mimochodom prave ti co prisli vybudovat v roku 1918 na Slovensko tovarne, zeleznice, cesty, mosty, skoly a este do nich poslali aj ucitelov. Samozrejme kazdy si pamata krivdy komunizmu. Selektivna pamat “naroda“ vsak naraz zabudla na prvy Slovwnsky stat na ktory ste tak hrdi a chodite sa modlit k Tisovmu hrobu aj omse zanho sluzite, ( to je ten ktoreho ti zli Cehuni obesili) , kedy sa vrazdilo, kradlo, a ciganov posielali gardisti do plynu. ( Ako by ich boli nemci nasli, keby im ochotni slovaci neukazali kde su?)Toto je ten skvely “narod“ na ktory ste tak hrdi. Nikdy nic ste v historii neznamenali a bez Cechov ani nikdy nebudete nicim. Ste a vzdy budete len primoitivna ozrala primitivna banda.yan (28. 05. 2012) | mily lubo
zabudol si si dat lieky? mimochodom odkial vies ze vsetci co tu pisu su hejslovaci a nadavaju na cechov a “modlia sa k tisovmu hrobu“? primitivny si v prvom rade ty sam. a nikto netvrdi ze slovaci a slovensko je pupok sveta, ani mentalny ani kulturny, ale aspon sa v drvivej vacsine vedia slovaci o seba postarat sami, doma si vedia poupratovat a neobtazovat a neterorizovat svoje okolie. co sa tyka drvivej vacsiny tych tvojich oblubenych romov, tak to je zas presny opak - drviva vacsina romov je neschopna, leniva, zaostala, hruba a agresivna skupina asocialov (naozaj velka cest vynimkam) a ani tvoje opluvanie slovakov na tom nic nemeni pretoze to je objektivny fakt. ty si len rad ako blcha, ze vsetky realne data s nejakou jasnou informacnou hodnotou sa v oblasti romskej problematiky zahmlievaju a utajuju - ze su zakazane rasove/etnicke statistiky v oblasti kriminality, obsadenia vaznic, priemerneho vzdelania a inteligencneho kvocientu romov atd., a ze nikde sa neda dozvediet relevantny udaj, kolko miliard uz islo na to tzv. “riesenie romskej otazky“ dajme tomu od roku 1993... utajovanie tychto skutocnosti je defacto ta jedina slamka ktorej sa vy z LPR a spol. drzite a ktora vam nadalej umoznuje pokracovat vo svojich fabulaciach o tom aki su bieli slovaci rasisti, a romovia ake su to uzasne, pracovite a dobrosrdecne etnikum, len bohuzial ti zli slovenski rasisti ich utlacaju, diskriminuju a znemoznuju sa rozvijat... kk (10. 06. 2012) | lubo
asi ma ten lubo pravdu. bez cudzej pomoci by slovak nebol tam kde je dnes. ked im nikto neukaze ako ma civilizovany clovek zit, tak ostanu stale a na veky aj oni zaostali. tie decka za to nemozu, ze sa narodia nezodpovednym rodicom a vyrastaju v asocialnych podmienkach. darmo si stazujeme ze sa potom ked vyrastu chovaju ako prasce, ked ich prasce vychovali. keby si urad pre deti a mladez plnil svoje povinnosti zodpovedne, tak im vsetkym tie decka odoberu a postaraju sa o ich slusne dectvo, vychovu a buducnost. ale ak kazdy obcan by mal prispiet cinmy a poukazat, resp oznamit podozrenie ci skutocnosti ohladom zanedbavania vychovy deti na urade alebo policii. stat to vtedy musi riesit. opakujem - musi! kk (10. 06. 2012) | a romska mama nech plati !
takto by sa to malo podla mna riesit:

http://rozsudkyodetoch.sk/01_custom_content/rozsudky/OSPovazskaBystrica/r017.pdf
kk (10. 06. 2012) | mozeme si za to sami ?
keby si kazdy slovak podla zakona plnil svoje povinnosti, tak by sa to pohlo urcite dalej. a mozno aj vyriesilo..

http://www.niest-oadk.edu.sk/kniznica/ap/Machynakova_Martina.pdf

viem ze sa nikomu do toho nechce. ved ani mne. ale potom neplacme. samo sa to neurobi - nikdy ..Minette (22. 06. 2012) | Rómovia a osady
Pekne napísaný článok, len trochu tvrdý. Ja len chcem dodať: nie je to problém Rómov ako etnika, ale istej sociálnej skupiny-ľudí z osád. Nechápem, prečo sa tieto dve skupiny zamieňajú, asi kvôli zjednodušeniu. Medzi Rómami je aj veľa slušných ľudí, a aj medzi nami “gadžami“ je veľa príživníkov.linda (26. 06. 2012) | súhlasím s vyššie napísaným článko
na nich sa nevzťahujú žiadne zákony? čo to máme za štát? oni si môžu robiť čo chcú? mladé cigánky 15-16-ročné majú deti ako to, ako môžu dostávať štátne dávky, nie sú plnoleté. áno dostaneš od štátu pomoc, ale až od 18 rokov a basta, a maximálne napr. na tri deti, nie na kopú a nestarajú sa o nich.maj ich aj 30, ale sociálne a štátne dávky dostaneš len na 3 deti, vtedy ba ste videli či by nad sebou nezačali rozmýšľať. a ďalej zdravotná starostlivosť, veď tí sú sústavne u lekára,kopu peňazí za nich platí štát, lieky majú ako soc.prípady zadarmo, nakoľko nikto nepracuje, záchranky pretože sa opijú a nakoniec je bitka a volajú záchranku, to zase platíme my gádžovia-pracujúci, a ďalšie a ďalšie vymoženosti.Pozríme sa čo sú to za cigáni, vraj sociálne prípady a všetci sa vyvážajú na autách kde berú na prevádzku, benzín. Kde sú štátne orgány, ktoré takýto systém dovolia.Aká je to u nás demokracia?pozrite sa v amerike koľko tam ľudí nepracuje, a nemá ani zdravotné poistenie, žiadne vymoženosti a u nás?Kto nepracuje nech neje, nemá a neje. rozmýšľam nad tým či sa vôbec oplatí pracovať. antidarwin (07. 07. 2012) | otázka
Zaujímavý článok, ja by všask som radšej cigáňom v budúcom živote nechcel byť. Mimochodom veríte na budúci život, prevteľovanie?michal (04. 09. 2012) | lutost nad vami
strasne ale strasne vas lutujem riesite tu kokotiny same kokotiny.... do ulic treba ist zburit sa aby daly pracu ludom aby nebola tato drazoba a nie cigana ci apaca tu riesite.....strngajte teraz z klucmi aby bola robota a chlieb aby stal menej...cigan vylezie z matere uz je to invalid byeli vilezie z matere uz je to rasista je to zacarovany kruch nerieste to niekam sa nedostanete...len sa tu zozierate do ulic chodte anciasa vasho!!!!!!!!!!Nezamestnaný (16. 09. 2012) | Je to predsa zámer.
Tzv.demokracia, je v tomto rozvojom štátiku využívaná na 99% iba našími cigánmi, majú všetko, robia si čo chcú a štát ich chrání. Ale kto je to štát? Predsa smotánka v parlamente, ktorému zase rozkazuje Europský parlament. A Europský parlament chce demokraciu pre Romov-Cigánov! Iba tak sa dá rozbiť biela väčšina, ktorá je inteligentnejšia ako potomkovia Indov. Lebo darmo, lepšie sa vládne negramotnej vrstve, ako inteligencii. Všetko je cielené, celá europska špinavá politika. Viď Kosovo. A tzv.politici za granty, dotácie, fondy, operačné programy, či iné eurá by predali aj vlastnú mater. Tam to vlastne všetko začína! mati (24. 09. 2012) | Zámer
Otázkou zostáva či sú Rómovia stále minoritnou skupinou ???
Je skutočne v moci “tých vyšších“ aby zmenili zneužívanie systému a majú záujem vôbec niečo meniť? Zatiaľ je z čoho dávať? .... dokedy..
Alexo (25. 09. 2012) | Siroky a Talapka nie su cigani.
Najvacsim problemom v spolocnosti su momentalne dve cierne stavby Jeden Hotel a jeden palac na pozemku zeleznic. Dalsi je chranene krajinne pasmo jazera kde vyrastol kompex s pontonovymi mostami. Nejedna sa o ciganov, ale nik na to nema gule.PeterBA (19. 01. 2013) | Dalsi z clankov
ktory treba sirit a sirit, ako siri Oskar Dobrovodsky svoj utrapny boj s nezaujmom obcanov a zastupitelskej moci, ktora mu primarne ma pomoct vyriesit jeho otrasny problem. Ja som sa aspon 2x zucastnil akcie v BA, par sto euro som mu poslal.. ale nestaci to, ked sa aspon 10000 ludi nezapoji, a nepodpori ho. Slovensko, alias SK (nie SKK ako tu napisal Duo :-DD), je v totalnom obcianskom a moralnom marazme.

CO NAM OSTAVA? LEN SIRIT SLOVO DALEJ, nestaci tu komentar poslat. A ja to robim stale, nech uz aj idem svojim znamym hore krkom.. ale neviem,este sa mi nikto neozval aby som s tym prestal :-DIvan (03. 03. 2014) | Smradlavý cigáni
Ja úplne suhlasim z autorom, je to hrazné, ale štán nerobi vôbec nič. Cigáni môžu všetko, a nakoniec povedia, MRZÍ ma to OSPRAVEDLŇUJEM sa, to je všetko, dobitá babička, dedko - OSPRAVEDLŇUJEM sa, a lúpež OSPRAVEDLŇUJEM sa. Mám priateľa BACHARA, podľ neho v base je na 100 odsúdených 80-65 cigánov. Čo robí štát ? NIČ a NIČ. Neviem na čo sa čaká, načo ? Podľa mňa, na POGROMY a už sa aj stalo...jasné vinný su GADŽOVIA? lebo sa bránia, pre cigánmi čo lúpia, kradnú prepadávajú.

Najčítanejšie články v tejto rubrike
Kategória: neprispôsobiví občania | Dátum: 18. 05. 2012 | Komentáre: 83 | Počet videní : 32283
Kategória: neprispôsobiví občania | Dátum: 20. 07. 2012 | Komentáre: 11 | Počet videní : 27698
Kategória: neprispôsobiví občania | Dátum: 03. 05. 2012 | Komentáre: 10 | Počet videní : 20955
Kategória: neprispôsobiví občania | Dátum: 05. 10. 2012 | Komentáre: 8 | Počet videní : 20699
Kategória: neprispôsobiví občania | Dátum: 24. 09. 2013 | Komentáre: 5 | Počet videní : 18547
Najnovšie články
Kategória: cirkev a náboženstvo | Dátum: 31. 12. 2013 | Komentáre: 6 | Počet videní : 20985
Kategória: moc peňazí | Dátum: 30. 12. 2013 | Komentáre: 2 | Počet videní : 6886
Kategória: neprispôsobiví občania | Dátum: 24. 09. 2013 | Komentáre: 5 | Počet videní : 18547
Kategória: Zipperle sleduje svet | Dátum: 23. 09. 2013 | Komentáre: - | Počet videní : 18790
Kategória: moc peňazí | Dátum: 23. 07. 2013 | Komentáre: 2 | Počet videní : 18894
Kategória: politické šarvátky a kríza | Dátum: 20. 07. 2013 | Komentáre: 5 | Počet videní : 7082
Zipperle odporúča
Dátum: 12. 11. 2012 | Komentáre: 24 | Počet videní : 9519
Dátum: 11. 11. 2011 | Komentáre: 6 | Počet videní : 11218
Dátum: 24. 04. 2012 | Komentáre: 4 | Počet videní : 14352
Dátum: 19. 04. 2013 | Komentáre: 14 | Počet videní : 19888
Dátum: 27. 09. 2012 | Komentáre: 3 | Počet videní : 20081
Dátum: 06. 07. 2012 | Komentáre: 29 | Počet videní : 20810
Dátum: 03. 05. 2012 | Komentáre: 10 | Počet videní : 20955
Dátum: 02. 11. 2011 | Komentáre: 9 | Počet videní : 21174
Dátum: 18. 07. 2012 | Komentáre: 9 | Počet videní : 25977
Dátum: 18. 10. 2011 | Komentáre: 25 | Počet videní : 28038